Citat:
Det är knappast så att dom bestämt sig. Det gör dom när alla intervjuer och tester är klara.
Har gett upp att söka jobb inom finans. Sitter lugnt i båten där jag är i stället. Orkar inte bli kallad till 3 intervjuer för att sen få höra det typiska "vi har gått vidare med andra med mer erfarenhet"... Vet inte hur många semesterdagar jag fått behöva offra.
Men ändå kallar ni mig på 3 intervjuer och typ 20 tester... istället för att välja den personen ni redan bestämt er för.
Men ändå kallar ni mig på 3 intervjuer och typ 20 tester... istället för att välja den personen ni redan bestämt er för.
Dom brukar gå vidare med ca 3 pers på slutet. Där alla 3 är ok att anställa. Men så behöver man sära på dessa.
Sedan går man vidare med flera sökande till slutet för att plötsligt kan en försvinna för att denne fick ett annat jobb. Det är inte så att jobbsökare bara söker ETT jobb samtidigt. Och för att inte behöva starta om hela processen från start, så ser man till att ha flera med sig mot slutet. Att alla tre skulle försvinna till andra jobb är osannolikt.
Citat:
Vet inte riktigt varför rekryterare skulle vara svin?Märker man av den där typen av tankegångar hos dig under rekryteringsprocessen så är det tillräckligt för att sortera bort dig.
Hur tror du man får inkomstförsäkring?