Citat:
Ursprungligen postat av
ironmanfist
Kraschen är här. 2026 luta er tillbaka och se kaoset.
Tror jag inte. Skicka hem lönedumparna så ska du få se att vi drunknar i jobb. Det finns ingen anledning till att tillåta IKEA att värva in X antal hundra från Indien, Pakistan, eller Bangladesh till sin IT avdelning när svenska studenter kan mer och går arbetslösa.
AI är en enorm bubbla som är kraftigt overhyped. Dom eldar cash just nu, men så fort dom ska börja tjäna på sina modeller och räkningen kommer är det inte längre så jävla attraktivt.