Citat:
Ursprungligen postat av
Duke-Of-Wellington
Har gett upp att söka jobb inom finans. Sitter lugnt i båten där jag är i stället. Orkar inte bli kallad till 3 intervjuer för att sen få höra det typiska "vi har gått vidare med andra med mer erfarenhet"... Vet inte hur många semesterdagar jag fått behöva offra.
Men ändå kallar ni mig på 3 intervjuer och typ 20 tester... istället för att välja den personen ni redan bestämt er för.
Nej, fyfan vad jag är glad över att inte vara arbetslös i dessa tider. Rekryterare är riktiga svin som gjort en karusell av allt detta i syfte att fylla sina egna scheman och marknadsföra företaget utåt.
Fast är det bra marknadsföring/reklam att kalla jobbsökare till 3 intervjuer och "20" tester?
Sedan skicka ett "vi har gått vidare med andra med mer erfarenhet".
Man blir ju bara sur och tycker att de kan dra åt helvete speciellt om man offrat en semesterdag eller komptimmar sedan kostar det med bensin och parkering i många fall.
Borde fan vara en tvingande lag på att ArbetsGivare MÅSTE betala ersättning för arbetstid, resekostnader och parkering samt matutlägg när de kallar till intervjuer och TESTER.
Att denna cirkus får pågå vet ju alla varför.
För att dessa HR-avdelningar ska ha något att göra och rekryteringskonsulter ska kunna debitera fett.
Behövs mer lagstiftning kring rekrytering som står på jobbsökarnas sida.