2026-01-04, 02:04
Medlem
Revolteras avatar
Ryssland har redan fördömt USA:s attack på Venezuela och gripandet av Nicolás Maduro. Venezuela är sedan länge Rysslands viktigaste handelspartner i Sydamerika och detta kommer sannolikt kosta dem mycket pengar.

Hur kommer detta påverka relationen mellan USA och Ryssland?
Citera
2026-01-04, 02:16
Medlem
kalkryggars avatar
Sannolikt inte något alls just nu när Ryzzland är så beroendes av muppen Trumps välvilliga inställning till massmördaren och diktatorn Putin.

Ryzzland har gått ut och officiellt fördömt händelsen så som sig bör. På samma sätt som Ryzzland gick ut och fördömde bombandet av Iran för ett tag sen.

Ryzzland och Iran hade lite tidigare som bröder kommit överens om att de ska hålla varandras ryggar. Sen åkte USA in och bombade Iran. Ryzzland gick ut och fördömde handlingen så som sig bör. Med andra ord ett knivhugg i ryggen på Iran (det muslimska ledarskapet i Iran för att vara noga).

Ryzzland är ett tramsland. Europa borde pressa USA att följa med in militärt i Ryzzland och arrestera massmördaren och diktator Putin. Då skulle vi inte bara rädda det ukrainska folket utan även det ryska folket.
Citera
2026-01-04, 02:24
Medlem
Kapuffs avatar
Han har befriat hela Venezuela efter en 25 årig diktatur. Trump bryr sig nog inte ett skit vad något land tycker över huvud taget. Det har han ju redan visat tydligt.
Citera
2026-01-04, 02:28
Medlem
franges avatar
Ryssland kommer inte kunna säga ett skit överhuvudtaget.

De kunde inte säga ett piss efter att IDF och jänkarna fistade röven på iranierna heller - eller när Assad föll - för det enda visar på ryssarnas oduglighe och grava svaghet att stödja sina lovade bundsförvanter. För ryssarna har helt enkelt inte råd att avvara någonting till sina allierade - eftersom Den Ack Så Mäktiga Ryssen sitter med hela röven fastlåst utan att komma längre än enstaka kvadratkilometer per år i i Europas fattigaste land.

Kom Jong Fjong i Nordkorea svetttas nog ganska hårt nu, med tanke på att han sitter och lever på förhoppningen om Putinrysslands stöd vid en eventuell krigssituation med USA/Väst - vilken i verkligheten visat sig vara noll och absolut ingenting i verkligheten.

Ryssland som militär stormakt är ett rent skämt.
Senast redigerad av frange 2026-01-04 kl. 02:33.
Citera
2026-01-04, 02:36
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Kom Jong Fjong i Nordkorea svetttas nog ganska hårt nu, med tanke på att han sitter och lever på förhoppningen om Putinrysslands stöd vid en eventuell krigssituation med UDA/Väst - vilken i verkligheten visat sig vara noll och absolut ingenting i verkligheten,.

Jag har funderat på om inte nästa steg i kriget mot Kina skulle vara för USA och Sydkorea att gemensamt ta över Nord Korea. Sydkorea skulle bli de som ställde landet tillrätta och USA skulle ladda upp med trupper längs med gränsen till kinesen.

Varken Ryzzland eller kinesen skulle våga göra ett skvatt och det skulle samtidigt visa att de är två fittor till länder. Jag tror på det och om muppen Trump läser det här inlägget så vill jag som Flashback-expert råda honom till detta.
Citera
2026-01-04, 02:49
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Jag har funderat på om inte nästa steg i kriget mot Kina skulle vara för USA och Sydkorea att gemensamt ta över Nord Korea. Sydkorea skulle bli de som ställde landet tillrätta och USA skulle ladda upp med trupper längs med gränsen till kinesen.

Varken Ryzzland eller kinesen skulle våga göra ett skvatt och det skulle samtidigt visa att de är två fittor till länder. Jag tror på det och om muppen Trump läser det här inlägget så vill jag som Flashback-expert råda honom till detta.
Det är ju absolut inte omöjligt - och det är som sagt bara Nordkorea kvar av småländerna nu, bortsett från de stora "klassiska" fienderna dvs Ryssland och Kina - så - som sagt- Kim Jong bör nog sitta djävligt lugnt i båten för att inte dra på sig Trumps uppmärksamhet just nu.
Citera
2026-01-04, 03:59
Medlem
Wajis avatar
Tror att paranoida Putin kommer öka sin säkerhet och flytta ett par extra gånger.
Ryssland är inget hot emot USA och USA kommer fokusera på andra länder nu.
Citera
2026-01-04, 07:51
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Ryssland borde hålla käften med tanke på deras fullskaliga invasion av Ukraina!
Men det är klart att detta är ännu en spik i Putins kista.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in