Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2009-01-14, 11:05
  #25
Avstängd
ZPYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sicarius
Då är frågan: Vad är egentligen skillnaden mellan avlopp och kloak?
Avlopp har man i badrummet kloak har man i källarförrådet
Citera
2009-01-14, 11:33
  #26
Medlem
tesseracts avatar
Det är väldigt mycket gissningar i den här tråden. Ge er ut och ner i hålen så kanske ni vet lite bättre nästa gång.
Citera
2012-06-08, 13:43
  #27
Medlem
ImmerOnes avatar
antonord ...
Det är väl G1r du pratar om.
Låter som det iaf, kan gå till lite vad som helst dem luckorna. - Öppna, titta - utforska.
Citera
2012-06-08, 16:02
  #28
Medlem
urbex123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImmerOne
antonord ...
Det är väl G1r du pratar om.
Låter som det iaf, kan gå till lite vad som helst dem luckorna. - Öppna, titta - utforska.
Glöm inte att kolla omgivningen, oftast vatten relaterat, pumprum osv..
g1/2orna är intressanta för de kan leda vart som helst som immerone sade.
De mer intressanta luckorna är oftast larmade (luftslussar kan förekomma) och då behöver man lite mer "avancerade" öppnare, vilket är rätt synd.
Citera
2014-04-15, 18:13
  #29
Medlem
dumpar upp den här tråden.
hur stor är chansen att en G1:a är larmad? finns en utanför min tomt som ser rätt intressant ut med tanke på vart den ligger..
Citera
2014-04-15, 18:49
  #30
Medlem
Ganska.Uddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UrbexStockholm
dumpar upp den här tråden.
hur stor är chansen att en G1:a är larmad? finns en utanför min tomt som ser rätt intressant ut med tanke på vart den ligger..

Nästintill obefintlig skulle jag vilja säga.
Citera
2014-04-30, 10:38
  #31
Avstängd
chiptraxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UrbexStockholm
dumpar upp den här tråden.
hur stor är chansen att en G1:a är larmad? finns en utanför min tomt som ser rätt intressant ut med tanke på vart den ligger..
Öppna och titta?
Citera
2014-06-15, 20:12
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonord
bokstäverna på brunnar brukar väll inte stämma till 100? utan "man tager vad man haver" när man ska lägga ut lock.

den bilden jag har av manhål är runda brunnslock med något större diameter för tjocka byggarbetare. de är ochså något tunnare då de inte brukar ligga så pass illa till att man parkerar tunga lastbilar och liknande på dem.

om du vill beskåda några prima exemplar av dessa åker du blå linjen till rådhuset så finns det 2-3 stycken mellan polishuset och rådhuset.
MEN jag rekomenderar INTE att gå ned i dessa eftersom man kan råka hamna i suckarnas gång med lite otur

tillägg: vet nån vad fyrkantiga shackrutiga lock utan text är för nåt? jag och mitt "gäng" har lyft på några me han blivit bemötta av ett för oss oigenomträngligt galler med antingen en djup mörk avgrund eller grus ungefär en meter ned.
(ett sånt lock går att beskåda vid albanos gamla ingång)

Tror nog du tänker på en G1 ?
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback