2025-12-29, 21:34
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Precis, det är sedan länge känt att den kraftigaste miljöförstöringen som vi gör är när vi ökar antalet människor. Det går att spara och gneta och leva miljövänligt, men just vid födseln så går man från 0 i miljöförstöring till en betydligt högre nivå och den högre nivån kan man bara marginellt påverka.
När Indien ökar sin befolkning från 6XX miljoner till 1,5 miljarder sedan 1980 tycker jag verkligen att vi kan skita fullständigt i det där med population control så länge vi gör det jävligt tydligt att Indien ska ta hand om sin egen befolkning inom sina egna gränser och inte skicka 36 miljoner till andra länder.

Men ja, Rysslands befolkning kommer naturligtvis störtdyka.
2025-12-29, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
När Indien ökar sin befolkning från 6XX miljoner till 1,5 miljarder sedan 1980 tycker jag verkligen att vi kan skita fullständigt i det där med population control så länge vi gör det jävligt tydligt att Indien ska ta hand om sin egen befolkning inom sina egna gränser och inte skicka 36 miljoner till andra länder.

Men ja, Rysslands befolkning kommer naturligtvis störtdyka.

Ja, jag kan hålla med om att varje land av princip ska ta hand om sin egen befolkning.
2025-12-30, 00:03
Medlem
Anybodykillers avatar
Jag tror nog vissa grupper i Ryssland kommer att växa tex tatarer, basjkirer, tjetjener, avarer och darginer. Hur dessa kommer påverka maktbalansen och inflytande över landet återstår att se.

Putin tycks vara pragmatiskt öppen för Islams inflytande över landet. Ger de upphov till mer folk i Ryssland så kan de iprincip vara vad som helst.

Det kan antingen leda till en sorts kaukasifiering av Ryssland eller så bryter sig vissa republiker sig loss och blir egna länder.
2025-12-30, 04:17
Moderator
Ancistruss avatar
Vi har redan mängder av hyfsat aktuella trådar om Rysslands deografi. T.ex.

(FB) Samlingstråden om Rysslands befolkningsutveckling
(FB) Krigets konsekvenser: Kommer Ryssland behöva arbetskraftinvandring?
(FB) Krigets påverkan på rysk demografi
(FB) Minst 800000 indier på väg till Ryssland ("obegränsat många" i framtiden)

Osv.

Tråden låses.

/Mod
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här