Citat:
Ursprungligen postat av
busy-signal
God morgon, ärade oldtimer.
Jag tror jag förstår vad du menar och jag håller med dig, men mest skulle jag vilja smaka det du rökte i morse. Skön du verkar.
Men innan vi rusar iväg måste jag nog bromsa upp diskussionen ett ögonblick.
Vad menar vi med sagor egentligen?
Snackar vi bara om uppenbara fejknyheter eller inkluderar vi sagorna som våra politiker och vetenskapsmän programmerar oss med från vaggan till graven?
För även om jag hoppas att jag har fel, så befarar jag att du tror hårt på de sistnämnda, baserat på att du verkade låta påskina att det skulle finnas tydliga gränser mellan sanning och lögn?
EDIT: Såg att du hade editerat och inkluderat svikna vallöften, menar du då att det finns vallöften som infrias? I såfall så har du redan besvarat mina frågor tror jag. Tror inte att vi kommer att komma så mycket längre men jag uppstattar trådstarten 👍
Citat:
God morgon, ärade oldtimer.
Jaha?
Citat:
Jag tror jag förstår vad du menar och jag håller med dig, men mest skulle jag vilja smaka det du rökte i morse. Skön du verkar.
Va?
Är det svårt för dig att hålla dig till ämnet?
Tråkigt att du berättar alltför mycket om dig själv.
I fel forum. Eller?
Citat:
Men innan vi rusar iväg måste jag nog bromsa upp diskussionen ett ögonblick.
Hur menar du med "innan vi rusar iväg"? Varför känner du att du måste du bromsa diskussionen och är det du, som bestämmer det?
Citat:
Vad menar vi med sagor egentligen?
Blanda inte in mig i ditt "vi".
Utveckla dock vad ditt "vi" innebär för alla andra, d.v.s. de övriga.
Citat:
Snackar vi bara om uppenbara fejknyheter eller inkluderar vi sagorna som våra politiker och vetenskapsmän programmerar oss med från vaggan till graven?
Du får välja själv där! Varsågod. Känner mig generösare än vanligt idag.
Citat:
För även om jag hoppas att jag har fel, så befarar jag att du tror hårt på de sistnämnda, baserat på att du verkade låta påskina att det skulle finnas tydliga gränser mellan sanning och lögn?
Jag tror oåterkalleigt på det evigt hållbara. Vad tror du på och vad åsyftade du med "de sistnämnda"?
Citat:
EDIT: Såg att du hade editerat och inkluderat svikna vallöften, menar du då att det finns vallöften som infrias? I såfall så har du redan besvarat mina frågor tror jag. Tror inte att vi kommer att komma så mycket längre men jag uppstattar trådstarten 👍
Det finns olika vallöften, här och där.
Hur ser du själv på vallöften?
Är detta en sorts låtsats-intervju, från din sida, eller kanske tvärtom, från min sida?
Oj, så du uppstattar trådstarten!?
Alltid något för någon?