Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2006-09-07, 00:20
  #1
Medlem
jeppstahs avatar
Ja, fyfan vad jag älskar den dippen.

http://www.kraftfoodsnordic.com/kraf...=2645&Mid=2645

Jag undra hur många av er som ens testat den?
Nästan ingen jag känner har gjor det innan jag "tvingat" dom till det.
Och nästan alla håller med mig - det är det överlägset godaste dipen!

Men nu till det jag undrar. VARFÖR, VARFÖR, VARFÖR finns det knappt någonstans?
Igår var jag i 4affärer och letade efter den men hittade den inte. Det var inte så att dom hade ont om dip, nej tvärtom. Det fanns tamejfan 10lådaor av varje smak utom just U.S O.

Jag vet att det inte var slumpen, utan så har det alltid varit.

Enda "säkra" stället jag vet är videobutiker, där hittar jag den nästan alltid. Men det är ju inte alltid man är vid en sån.


Är det bara jag som märkt av detta?
Varför gör dom butikerna så här mot oss som älskar den?


Det parti som garanterar U.S Original i ALLA matbutiker får min röst i riksdagsvalet. Och ja, jag är allvarlig.
Citera
2006-09-07, 00:30
  #2
Medlem
polyesterpams avatar
ursakta en okunnig dam, men vad ar det som ar sa gott med den? eller trotsar den all beskrivning?
Citera
2006-09-07, 00:35
  #3
Medlem
jeppstahs avatar
Folk säger att den smakar åt hamburgerdressing-hållet. Men eftersom jag inte tycker om hamburgerdressig och inte ätit det på 10år så kan jag inte uttala mig om det.

Och jag gillar inte tomat speciellt mycket.


Men dipen, den är underbar.
Citera
2006-09-07, 10:08
  #4
Medlem
Älska U.S.

Kan bara hålla med. Den dippen är överlägsen. Blev jävligt glad när jag nu såg att jag inte är ensam i kampen för mer U.S Original-dip.
Förstår inte varför den knappt går att få tag i. Ska du eller jag maila Kraft och fråga?

/Tjuven
Citera
2006-09-07, 11:32
  #5
Medlem
IMPlicits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Thief
Kan bara hålla med. Den dippen är överlägsen. Blev jävligt glad när jag nu såg att jag inte är ensam i kampen för mer U.S Original-dip.
Förstår inte varför den knappt går att få tag i. Ska du eller jag maila Kraft och fråga?

/Tjuven
Även jag är en trogen anhängare. En god vän till mig mailade ICA (eller om det var Coop) förut och frågade var dipen tagit vägen. Svaret han fick var att Estrella slutat tillverka det, så han mailade dem och frågade om det verkligen var på det viset. De förstod ingenting och berättade att de inte gjort några ändringar i tillverkningen.

Det är något mystiskt över U.S Original
Citera
2006-09-07, 11:38
  #6
Medlem
20Qs avatar
U.S Original är den bästa dippen. Punkt. Den är sjukt god.
Citera
2006-09-07, 15:19
  #7
Medlem
Unbalanceds avatar
Även min favoritdipp, som du skriver så verkar den ha försvunnit hos ställen som hade den förr.. var många år sedan jag köpte den men fyfan vad god den är!
Citera
2006-09-07, 15:39
  #8
Medlem
Perfekts avatar
testa blanda chilli ketchup med gräddfil och ni får nått som smakar som dippen
Citera
2006-09-07, 16:12
  #9
Medlem
tepss avatar
Håller med den är godast.
Testa Statoil om du har det där du bor, finns i min håla på statoil men inte på ica eller konsum.
Citera
2006-09-07, 16:26
  #10
Medlem
pentrys avatar
Visst är det en bra dip. "Dippar" inte så mycket numera, och hoppas att den inte håller på att försvinna. Har kört den på egenproducerade hamburgare också. Fungerar utmärkt.
Citera
2006-09-07, 18:33
  #11
Medlem
irrblosss avatar
Jag dippar inte så mycket heller, men den är perfekt när man gör hamburgare. Bästa köphamburgedressingen som finns. En annan god dipmix är Caesardip från OLW. Bästa caesardressingen jag ätit (inklusive hemlagad).
Citera
2006-09-07, 21:23
  #12
Medlem
ap3s avatar
håller med om att det är grymmaste dipen.. men precis som du upplever jag det svårt att få tag på den. finns bara på ok/q8 här i krokarna
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback