2025-12-16, 23:52
Medlem
https://www.expressen.se/noje/tv-profilen-min-bror--ar-pappa-till-mitt-barn/

Citat:
Åsikterna gick isär på sociala medier om Portas avslöjande.

”Jag är förvirrad och kan inte förstå det här”, skriver en person.

En annan ansåg att det hela var ”väldigt konstigt”.

Andra var dock positivt inställda.

”Jag tycker det är vackert att hon och hennes bror har den relationen”, skriver en person.

En annan ansåg att det var en ”vacker present att ge till sin syster”.

En lesbisk kvinna ville ha ett barn som liknade henne så hon lät sin bror inseminera hennes partner. Hur ser ni på detta?
Citera
2025-12-16, 23:54
Medlem
526s avatar
Brave new world!

Det är inte brodern som är far till hennes barn. Det är hon som är ihop med hennes brorsbarns mamma och faster till sin brors barn.
Senast redigerad av 526 2025-12-17 kl. 00:01.
Citera
2025-12-16, 23:54
Medlem
Hallbarhetnollas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum
https://www.expressen.se/noje/tv-profilen-min-bror--ar-pappa-till-mitt-barn/

En lesbisk kvinna ville ha ett barn som liknade henne så hon lät sin bror inseminera hennes partner. Hur ser ni på detta?

Dekadens och stackars barn med två så IQ befriade föräldrar
Citera
2025-12-17, 00:17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Brave new world!

Det är inte brodern som är far till hennes barn. Det är hon som är ihop med hennes brorsbarns mamma och faster till sin brors barn.

Detta.

Kvinnan blir kanske vårdnadshavare men det är tekniskt sett inte hennes barn. Hon snarare adopterar sin brors barn och uppfostrar denne i ett alternativt hushåll.

Hennes uttalande borde istället varit: "Jag adopterade min brors barn"
Senast redigerad av Zeddis 2025-12-17 kl. 00:27.
Citera
2025-12-17, 00:19
Medlem
Stenballes avatar
Ser inget problem med det där.
Jag har en kvinnlig bekant som ville ha barn men vars äggstockar inte fungerade.
Hon och hennes man behövde en äggdonator för att få till det, och då ställde hennes syster upp och donerade.
Skulle det på något sätt vara fel?
Citera
2025-12-17, 00:30
Medlem
kalkryggars avatar
Tja jag ser väl på det som hur jag ser på att en person väljer att gå över gatan när det är grön gubbe.

Så länge alla är nöjda med upplägget och att de har talat igenom framtiden så gör de som de vill.

Om de ringde mig och frågade om råd innan så skulle jag nog föreslå att pappan ska se till att vara närvarande pappa då barnet kommer att känna biologiska band till pappan.

Så mitt förslag är att alla ska vara närvarande föräldrar. De bör nog prata igenom hur det kan tänkas bli om det tar slut mellan lebbarna.
Citera
2025-12-17, 00:51
Medlem
Förstår inte alls problemet med att hennes bror donerar sperma till hennes partner. Det verkar ju inte märkligt någonstans, vad är problemet?

Jag trodde att broderns sperma skulle in i systern eftersom detta ens blev uppmärksammat.
Citera
2025-12-17, 02:12
Medlem
Sereenas avatar
Så, lite sensationsmakeri från "profilen" då denne troligtvis är mycket väl medveten om hur uttalandet kommer misstolkas, och därmed generera klick.
Citera
2025-12-17, 02:42
Medlem
zombie-nations avatar
Tycker det är smart. Då kommer barnet ha gener från båda sina mammor. Fast då färre gener på den sidan där brodern är far. Barnet kan komma att likna båda mammorna.
Citera
2025-12-17, 03:06
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tombauhaupda
Typiskt moderatbeteende.knulla sin syster..

Fast, systern är inte barnets biologiska mor, hennes flickvän är, och barnet kom till via insemination, inte sex.
Citera
2025-12-17, 04:02
Medlem
Tycker all form av uppfostran bör utgå ifrån biologiska föräldrar och då såklart fördelaktigt att det sker i hög utsträckning av två föräldrar som lever ihop.

Sen finns det såklart undantag, ex olyckor/sjukdom där förälder/föräldrar omkommit, eller adoption som i min värld i nästan samtliga fall bör handla om barn på något sätt omöjligen har kunnat växa upp med sin familj, där de enda alternativen är barnhem eller adoption. Men som sagt, undantag

Allt annat är fel, onaturligt och skadligt för barn och samhälle...

Det är min enkla åsikt.
Citera
2025-12-17, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Förstår inte alls problemet med att hennes bror donerar sperma till hennes partner. Det verkar ju inte märkligt någonstans, vad är problemet?

Jag trodde att broderns sperma skulle in i systern eftersom detta ens blev uppmärksammat.
Det trodde jag också först. Då hade det naturligtvis varit helt fel. Nu är det väl inte ens nåt att snacka om.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in