2025-12-16, 23:04
Medlem
Fritzholms avatar
Jag tänker på alla ni som har haft som projekt att bli så stora som möjligt eller tränat er estetiskt för att bli deffade och tjusiga och som lyckats med de ni ville åstadkomma. Har ni fortsatt med den livsstilen med dieter och träningsschema eller har ni bytt spår totalt? kanske bytt hobby eller skaffat barn som kommer före? hur ser ni på era kroppar och hur har de förändrats?
Citera
2025-12-16, 23:17
Medlem
Sagodjurs avatar
jag kan bara svara för arnold, han blev filmstjärna bl a
Citera
2025-12-16, 23:52
Medlem
kalkryggars avatar
Jag har tränat regelbundet många år både gym och löp. Har under perioder också fokuserat på en diet som främjar de små rutorna på magen. Håller man på med detta under ett antal år så blir man väldigt vältränad. Jag har aldrig gått för att bli stor. När jag kände att jag var på väg att bli lite stor så lade jag om träningen så jag kunde hålla det nere.

Nu tränar jag olika mycket i olika perioder. Men jag tränar alltid något och slutar inte helt. Nu ligger jag på en lite lägre nivå. Jag gymmar ca 2 ggr i veckan och löper ca 2 ggr i veckan. Håller halvbra diet. Kroppen ser fortfarande topp ut faktiskt. Lite bättre än när jag hade som minst fett. Men rutorna på magen finns fortfarande kvar.

Så här är jag nöjd.

Jag har alltid tagit semester från träningen en gång om året. Det har varit mellan 4-6 veckor. Det har jag känt är bra för kroppen.

Planerar att fortsätta så i en evighet som jag gör nu. Variera omfattningen från den nu låga till hög som nu förtiden ligger på gym ca 3-4 ggr i veckan och löp ca 3-4 ggr i veckan. Men de perioder som jag kör hög brukar inte vara längre än ca 2 månader. Det räcker.
Citera
2025-12-17, 07:42
Medlem
CooolaFlickan2014s avatar
De brukar dö i förtid, se hur det gick för han Rick Piano.
Citera
2025-12-17, 11:10
Medlem
Sagodjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Jag har tränat regelbundet många år både gym och löp. Har under perioder också fokuserat på en diet som främjar de små rutorna på magen. Håller man på med detta under ett antal år så blir man väldigt vältränad. Jag har aldrig gått för att bli stor

tycker du låter som någon som man säger DO YOU EVEN LIFT BRO till
Citera
2025-12-17, 11:20
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sagodjur
tycker du låter som någon som man säger DO YOU EVEN LIFT BRO till

Jag känner mig tämligen säker på att alla som jag känner skulle slå sig för pannan om de hörde dig säga det.

Citera
2025-12-17, 11:22
Medlem
Sagodjurs avatar
Citat:
Jag känner mig tämligen säker på att alla som jag känner skulle slå sig för pannan om de hörde dig säga det.

Tror du ser ut som en sparris. Du tränar som en gammal pensionär.

Du kanske anser dig vältränad men det är bara för du går på Friskis och svettis
Citera
2025-12-17, 16:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Fritzholm
Jag tänker på alla ni som har haft som projekt att bli så stora som möjligt eller tränat er estetiskt för att bli deffade och tjusiga och som lyckats med de ni ville åstadkomma. Har ni fortsatt med den livsstilen med dieter och träningsschema eller har ni bytt spår totalt? kanske bytt hobby eller skaffat barn som kommer före? hur ser ni på era kroppar och hur har de förändrats?

Jag kör på efter 20 år. Aldrig tagit en pause. Alltid kört även på semestrar utomlands.
Nu vet jag vad som fungerar för mig. Både kosten och träningen är riktigt bra tycker jag. Jag har gjort alla misstag tror jag.
Att vara deffade och stor tycker jag bara gör det roligare att träna även om jag älskade det redan från dag 1.

20 år är en lång tid. Mycket utmaningar och förändringar i livet som skett under denna tid. Man är en annan person utan tvekan. Nu är liv och hälsa en hobby och inte bara gymmet. Kommer köra på livet ut.
Senast redigerad av JohnWicks 2025-12-17 kl. 16:19.
Citera
2025-12-17, 18:23
Medlem
HBTKuks avatar
Jag tror de inser hur fåniga de ser ut och i stället börjar jobba på sin personlighet och hålet i själen som de försökt fylla med anabola.
Citera
2025-12-17, 18:45
Medlem
Fritzholms avatar
Låter ju rätt vettigt att hitta en hållbar nivå som tillåter lite friheter. Det var väll lite det jag ville veta i vilken grad folk bibehåller delar av sin träning efter att ha nått sina mål eller bara slutar och gör något annat.
Citat:
Jag har tränat regelbundet många år både gym och löp. Har under perioder också fokuserat på en diet som främjar de små rutorna på magen. Håller man på med detta under ett antal år så blir man väldigt vältränad. Jag har aldrig gått för att bli stor. När jag kände att jag var på väg att bli lite stor så lade jag om träningen så jag kunde hålla det nere.

Nu tränar jag olika mycket i olika perioder. Men jag tränar alltid något och slutar inte helt. Nu ligger jag på en lite lägre nivå. Jag gymmar ca 2 ggr i veckan och löper ca 2 ggr i veckan. Håller halvbra diet. Kroppen ser fortfarande topp ut faktiskt. Lite bättre än när jag hade som minst fett. Men rutorna på magen finns fortfarande kvar.

Så här är jag nöjd.

Jag har alltid tagit semester från träningen en gång om året. Det har varit mellan 4-6 veckor. Det har jag känt är bra för kroppen.

Planerar att fortsätta så i en evighet som jag gör nu. Variera omfattningen från den nu låga till hög som nu förtiden ligger på gym ca 3-4 ggr i veckan och löp ca 3-4 ggr i veckan. Men de perioder som jag kör hög brukar inte vara längre än ca 2 månader. Det räcker.
Citera
2025-12-17, 21:25
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fritzholm
Låter ju rätt vettigt att hitta en hållbar nivå som tillåter lite friheter. Det var väll lite det jag ville veta i vilken grad folk bibehåller delar av sin träning efter att ha nått sina mål eller bara slutar och gör något annat.

Ok. Jag rekommenderar min insats som jag gör. Träningen hjälper mig med så mycket annat i livet än att hålla just kroppen på en hög nivå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in