Citat:
Ursprungligen postat av
Sagodjur
Han var svart.
viktigt att få den biten överstökad så man kan gå vidare och välja presidenter av andra skäl än hudfärg.
tyvärr behöver vi väl få en kvinnlig president också för att kunna bocka av även det...
Tyvärr, men jag köper inte att Obama valdes till POTUS p g a det att han var svart.
Han var ung och lovande, hade karisma, och var en väldigt dyktig talare. Dessutom så var det rätt givet att DNCs kandidat ville vinna presidentvalet 2008 efter två mandatsperioder med W. Bush, och inte minst m t p finanskrisen. Obama representerade ngt nytt i 08, och hans slogan om "change" gav amerikanerna hopp.
Men varför så klarade Obama knappt av att genomföra ett enda vallöfte, varför så blev hans presidentskap en så stor besvikelse? Och varför så är han i dag så otroligt överhypad?
__ __ __
Ja. Vi kommer säkerligen att få se en kvinnlig amerikansk president förr eller senare. Dock så är jag 100% säker på att hon (vem det nu än blir) kommer ej att väljas för att hon är kvinna, men för att hon är den bästa tänkbara kandidaten - alltså en kvinna som är lika vass som det Margaret Thatcher var. Annars så håller jag med Bill Clinton i att den första kvinnliga presidenten kommer att komma från GOP.