2025-12-16, 19:25
Medlem
Craiggs avatar
Nyss ringde en granne mig från dolt nummer. Bor i ett stort lägenhetskomplex så det är inte så lätt att veta vilken granne det är. I alla fall så klagade han på cannabislukt som han tyckte kom från min lägenhet.

Jag är drogfri. Aldrig rökt i min lägenhet och har inget här som kan misstas för cannabislukt heller.

Han säger att han fått mitt nummer från Hyresgästföreningen, de lämnar väl inte ut nummer hur som helst? Jag nekar men han står på sig att han tror att det kommer från mig. Till slut blir jag trött på honom och skriker nåt i stil med "vafan vill du?!", och då lägger han på.

Va fan ska jag göra nu? Kan jag kanske polisanmäla för förtal/falsk anklagelse/ofredande eller något? Hur kan grannen känna nån sån luktnär det inte finns nån sån?
Citera
2025-12-16, 19:25
Medlem
OndskanIOssAllas avatar
Ja har du inte gjort något kan du nog släppa det?
Citera
2025-12-16, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Craigg
Nyss ringde en granne mig från dolt nummer. Bor i ett stort lägenhetskomplex så det är inte så lätt att veta vilken granne det är. I alla fall så klagade han på cannabislukt som han tyckte kom från min lägenhet.

Jag är drogfri. Aldrig rökt i min lägenhet och har inget här som kan misstas för cannabislukt heller.

Han säger att han fått mitt nummer från Hyresgästföreningen, de lämnar väl inte ut nummer hur som helst? Jag nekar men han står på sig att han tror att det kommer från mig. Till slut blir jag trött på honom och skriker nåt i stil med "vafan vill du?!", och då lägger han på.

Va fan ska jag göra nu? Kan jag kanske polisanmäla för förtal/falsk anklagelse/ofredande eller något? Hur kan grannen känna nån sån luktnär det inte finns nån sån?

Låter som en busringning.
Citera
2025-12-16, 19:45
Medlem
Noetlovskijs avatar
Det är scam-samtal. För drygt ett år sedan hade jag några bekanta som fick liknande samtal. De har aldrig heller brukat.

Leder väl till att de vill att man ska betala för att slippa bli "anmäld".

Ignorera och gå vidare.

https://www.hgfsollentuna.se/nyheter/lurendrejeri-per-telefon

https://www.reddit.com/r/sweden/comments/i9l81q/n%C3%A5gon_granne_ringde_mig_och_sa_att_han_k%C3%A 4nde_av/?rdt=39160

EDIT: Om du trollar vidare på tråden tidigare nämnd så var det varken fantasifullt eller roligt.
Citera
2025-12-16, 20:20
Medlem
Connykrims avatar
Släpp det eller polisanmäl för förtal som sedan läggs ner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in