Citat:
Ursprungligen postat av
Storstark68
Detta är värre än de värsta svenska dialekterna. När våra äldsta svenskar går bort förlorar vi 100tals underbara ord som ersätts av fulsvengelskan. Detta har upprepats sedan 1945 och dagens makthavare bryr sig inte. Tror ni att nån enda lärare i svenska låter 12åringar lära sig 5-10 utdöda ord? Vår s.k skolminister bryr sig varken om att vårda vårt språk eller ordningen i klassrummen. Det skulle ju vara "rasistiskt" när Sverige dräller av muslimer och vänsterpuckon. Sverige är på väg att bli nåt annat än Sverige men utan att de flesta bryr sig.
Ja tacka fan för att svenskar pratar dålig svenska.
När t o m det blev förbjudet att avsjunga svenska nationalsången på våra skolavslutningar börjar man undra hur fasen det står till i huvudet på befolkningen.
Dagens karriärsmänniskor har ju aldrig ens lärt sig att artikulera svenska ord.
Lyssna på diverse vädermeterologer ex TV4.
Där läspas det, betonas fel och allmänt sluddras när vädret ska läsas upp.
Undantag för Peter Kondrup som är ett riktigt proffs på att förmedla en väderprognos.
Och alla Stockholmare av yngre årgång har lagt sig till med Göteborgskans I så nu heter det IIIIIII i tjäften på dessa. Snacka om att försöka göra sig finare än andra.
Förr lästes nyheter på rikssvenska av personer som behärskade det svenska språket.
I dag verkar det som samma personer släpats in från gatan.
Den likgiltighet som svensken i dag visar upp är skrämmande.
När en fråga ställs rycker de bara på axlarna precis som vad angår det oss.
Sverige var etta i Norden kring 2000 på IT. Idag är vi fyra.
Vi håller ju på att förvandlas till inte en B nation utan C eller värre D nation när det gäller
grundläggande kunskaper som ekonomi, samhällskunskap jag i stort sett allt.
Sverige kan mycket väl bli ett framtida Rumänien.
Avsaknad av engagemang och framåtsträvnade verkar ju monterats bort i skallen på tillräckligt
många.
Jag hat länge sagt att låt Jimmy Åkesson riva resterna av det svenska folkhemmet för det finns ändå inget kavr av detta. Sedan är det kanske inte han som ska bygga upp något nytt.
Jag har inte röstat på något parti under många år då jag ansett att ingen varit värdiga min röst.
Att kalla det för soffliggare anser jag vara fel. Det är de dem som inte orkar ta sig till valurnan.
Jag har ialla fall lagt i blanksedlar i kuverten.