2025-12-15, 17:02
Medlem
glockenreins avatar
Som ni alla som skrivit med mig här redan listat ut är jag vad man brukar kalla för överbegåvad, särbegåvad eller exceptionellt begåvad. Detta innebär att jag har en intellektuell kapacitet som är långt över genomsnittet. Fattar att ni som inte är överbegåvade blir avundsjuka men ni ska veta att min intelligens också är en stor börda. En nackdel är att det är exceptionellt lätt för mig att identifiera förståndshandikapp hos andra människor och att det ofta är omöjligt för mig att få gehör för mina synnerligen kloka idéer bland dessa svagbegåvade individer då de helt enkelt saknar den hjärnkapacitet som krävs för att fatta det som för mig är självklart.

En grupp jag identifierat som särskilt svagbegåvad är personer som röstar på Vänsterpartiet. Jag ska ge exempel på situationer när de har otur när de tänker. Här hävdar de att lönegapet mellan könen måste åtgärdas men misslyckas totalt med att förklara varför snubbar tjänar mer än brudar. Snubbar tjänar i regel mer eftersom att de väljer att arbeta inom mer skalbara branscher, är mer benägna att uppoffra familjelivet och ta sig an högriskyrken. Är det då rimligt att kvinnor, utan krav på likvärdig arbetsinsats, ska tjäna mer bara för att de är kvinnor? Självklart inte! Ingen som allvarligt tror på jämlikhet köper sådant identitetspolitiskt trams!

Jag ska ge ett till exempel. Här skryter de om att de, genom att störa en minnesstund för en mördad svensk, ”stått upp mot nazism och rasism”. För det första är alla människor rasister eftersom det är en del av vår natur att vara misstänksamma mot folk som inte tillhör vår egna stam. Därför är ”rasism” inget som går att protestera bort. För det andra är det bra jävla cp att hävda sin moraliska överlägsenhet samtidigt som man trivialiserar ett mord bara för att man ogillar mordoffrets åsikter. Att avsiktligen beröva en annan människa livet är för civiliserat folk alltid oacceptabelt men för dessa stollar är det ingen tragedi om ”fel” person mördats.

Nu till det som ska diskuterats: vilket förståndshandikapp har man om man röstar på Vänsterpartiet? Hur kan deras självinsikt vara så jävla dålig att de inte fattar sin uppenbara dubbelmoral när de tycker mord på vissa individer inte vara värda att fördöma? Hur kan deras psykiska ohälsa vara så omfattande? Och varför ser de alltid så jävla arga och ovårdade ut?

Vill enbart ha svar från andra överbegåvade!
Citera
2025-12-15, 17:14
Medlem
dwgs avatar
Tror dessa har varit utstötta / mobbade redan från dagis.
Nu samlas det i grupp och hatar livet
Citera
2025-12-15, 17:17
Medlem
glockenreins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Tror dessa har varit utstötta / mobbade redan från dagis.
Nu samlas det i grupp och hatar livet

Ja det är ju uppenbarligen folk med en gigantisk offerkofta som röstar på Vänsterpartiet. De mår dåligt över nåt och ska beskylla resten av världen för denna ”orättvisa” istället för att ta eget ansvar.
Citera
2025-12-15, 17:20
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glockenrein
vilket förståndshandikapp har man om man röstar på Vänsterpartiet?

Vänsterbliven?
Citera
2025-12-15, 17:22
Medlem
glockenreins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagerkommandant
Vänsterbliven?

Lol ja, det borde fan vara en egen diagnos men den innefattar ju i sådana fall även grav psykisk ohälsa och inte bara låg intelligens.
Citera
2025-12-15, 17:33
Medlem
Epimaness avatar
De jag stött på är i grunden sossar som antingen väljer vänsterpartiet på grund av en enskild fråga eller har surnat till ordentligt på sossarna.

Ingen jag känt vad jag vet som haft vänsterpartiet som förstahandsval för att deras politik som helhet är den bästa.

Är de som väljer parti på grund av en enskild fråga eller som tycker sossarna haft för mycket korrupt mög för sig efterblivna?

Sen finns det grupper i samhället som man inte ser röken av som väljer V. Kommunanställda är inte en stor grupp i min bekantskapskrets.
Citera
2025-12-15, 17:40
Medlem
Inte lika stort som de som röstar MP.
Citera
2025-12-15, 17:58
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glockenrein
Som ni alla som skrivit med mig här redan listat ut är jag vad man brukar kalla för överbegåvad, särbegåvad eller exceptionellt begåvad. Detta innebär att jag har en intellektuell kapacitet som är långt över genomsnittet. Fattar att ni som inte är överbegåvade blir avundsjuka men ni ska veta att min intelligens också är en stor börda. En nackdel är att det är exceptionellt lätt för mig att identifiera förståndshandikapp hos andra människor och att det ofta är omöjligt för mig att få gehör för mina synnerligen kloka idéer bland dessa svagbegåvade individer då de helt enkelt saknar den hjärnkapacitet som krävs för att fatta det som för mig är självklart.

En grupp jag identifierat som särskilt svagbegåvad är personer som röstar på Vänsterpartiet. Jag ska ge exempel på situationer när de har otur när de tänker. Här hävdar de att lönegapet mellan könen måste åtgärdas men misslyckas totalt med att förklara varför snubbar tjänar mer än brudar. Snubbar tjänar i regel mer eftersom att de väljer att arbeta inom mer skalbara branscher, är mer benägna att uppoffra familjelivet och ta sig an högriskyrken. Är det då rimligt att kvinnor, utan krav på likvärdig arbetsinsats, ska tjäna mer bara för att de är kvinnor? Självklart inte! Ingen som allvarligt tror på jämlikhet köper sådant identitetspolitiskt trams!

Jag ska ge ett till exempel. Här skryter de om att de, genom att störa en minnesstund för en mördad svensk, ”stått upp mot nazism och rasism”. För det första är alla människor rasister eftersom det är en del av vår natur att vara misstänksamma mot folk som inte tillhör vår egna stam. Därför är ”rasism” inget som går att protestera bort. För det andra är det bra jävla cp att hävda sin moraliska överlägsenhet samtidigt som man trivialiserar ett mord bara för att man ogillar mordoffrets åsikter. Att avsiktligen beröva en annan människa livet är för civiliserat folk alltid oacceptabelt men för dessa stollar är det ingen tragedi om ”fel” person mördats.

Nu till det som ska diskuterats: vilket förståndshandikapp har man om man röstar på Vänsterpartiet? Hur kan deras självinsikt vara så jävla dålig att de inte fattar sin uppenbara dubbelmoral när de tycker mord på vissa individer inte vara värda att fördöma? Hur kan deras psykiska ohälsa vara så omfattande? Och varför ser de alltid så jävla arga och ovårdade ut?

Om du hade varit det minsta begåvad hade du kritiserat deras partiprogram och inte vad några slumpmässiga ungdomar säger på Instagram.

Vilken psykisk sjukdom har du? Förutom din grova narcissism?
Citera
2025-12-15, 18:09
Medlem
Håller verkligen med.Synd med alla vilsna kärringar som egentlligen skiter i politik men tror att de gör det rätta.Jag tycker båda partierna är lika skadliga för sverige.
Citat:
Ursprungligen postat av evertronaldo
Inte lika stort som de som röstar MP.
Citera
2025-12-15, 18:10
Medlem
pn222jws avatar
Vänsterpartister tror att dom vet hur företagsekonomi fungerar, trots att dom inte studerat ämnet.
Citera
2025-12-15, 18:11
Medlem
ett2ett2ett2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg2030
Om du hade varit det minsta begåvad hade du kritiserat deras partiprogram och inte vad några slumpmässiga ungdomar säger på Instagram.

Vilken psykisk sjukdom har du? Förutom din grova narcissism?
Ja, blabla ännu en alla är vänsterstörda tråd....

En Dunning-Kruger-diagnos är inte en officiell medicinsk diagnos, utan en beskrivning av den kognitiva biasen Dunning-Kruger-effekten: när inkompetenta personer överskattar sin förmåga eftersom de saknar kunskapen att förstå sin egen okunskap, medan kompetenta personer tenderar att underskatta sin kompetens, eftersom de antar att det som är lätt för dem också är lätt för andra.

Eventuellt är de skadade av att gå för länge i skolan. Det är väldigt skadligt för tanken.
"Det finns ett tydligt mönster där partier i mitten och till vänster i det politiska spektrumet (MP, V) attraherar fler högutbildade väljare och har fler högutbildade företrädare"

Skiter jag i.
Citera
2025-12-15, 18:15
Medlem
Tidvinds avatar
Jag är röstar vänster, har gjort det i alla val förutom då jag röstade på piratpartiet (kring SOPA och ACTA förslagen).

Vare sig om du anser att lönegapet är ett problem eller inte så kan det enkelt lösas med kollektivavtal och fackliga förhandlingar. Oavsett vad din chef har lurat i dig så är det är att föredra eftersom arbetaren aldrig kommer var alika förhandlingskraftig som en lärd fackrepresentant med hela personalstyrkan bakom sig.

Sen tror jag inte alla är rasister heller. Jag har vänner av alla kön och hudfärger, och för mig så låter det lika dumt som att diskriminera mot svarta katter. Sen kan jag förstå att om man letar partner så blir det lättare med någon med liknande uppväxt och kultur, så vill du dansa kring midsommarstången eller pilgrimsförda till Mecka så är det rättfärdigat att vara mer selektiv.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in