2025-12-15, 13:31
Medlem
RiverStyxs avatar
En Amerikan välte med en gaffeltruck på jobbet, fick trucken över sig och krossades och läkarna tvingades operera bort hela underkroppen. Även ena handen rök.

https://www.expressen.se/nyheter/varlden/kapades-pa-mitten-overgavs-av-familjen/

Bildlänk:

https://static.bonniernews.se/images/d2/84/d284ef49cd9042afa8afb589ba70d61d/annan/536.png

Artikeln handlar om hur hans taskiga familj övergav honom men jag la den här i olyckor och inte i relationsforumet för jag är mer intresserad av själva olyckan, hur i helvete det ens går att överleva något sådant och även VILL man ens överleva något sådant?
Citera
2025-12-15, 13:33
Medlem
Bassplays avatar
Jag skulle hellre stryka med än att leva så, det känns inte värdigt. Hade varit bättre för familjen också då dom kanske hade fått ut något på eventuell livförsäkring.
Citera
2025-12-15, 13:35
Medlem
Jultrollets avatar
Rubriken förtydligad med att det skedde i USA och i september 2019.

/Moderator
Citera
2025-12-15, 13:37
Medlem
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
En Amerikan välte med en gaffeltruck på jobbet, fick trucken över sig och krossades och läkarna tvingades operera bort hela underkroppen. Även ena handen rök.

https://www.expressen.se/nyheter/varlden/kapades-pa-mitten-overgavs-av-familjen/

Bildlänk:

https://static.bonniernews.se/images/d2/84/d284ef49cd9042afa8afb589ba70d61d/annan/536.png

Artikeln handlar om hur hans taskiga familj övergav honom men jag la den här i olyckor och inte i relationsforumet för jag är mer intresserad av själva olyckan, hur i helvete det ens går att överleva något sådant och även VILL man ens överleva något sådant?
Fanns några hemska exempel på detta när det gällde amerikanska soldater i Irak, en som råkade ut för en bilbomb som sprängde bort hela hroppen under midjan, såg nästan lite tragikomiskt ut när frugan ställde honom på sängen med den platta sidan ner.
Något sexliv blev det nog inte men han sökte gud på en resa till en religiös plats i Italien tillsammans med en del andra veteraner.
Citera
2025-12-15, 13:44
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassplay
Jag skulle hellre stryka med än att leva så, det känns inte värdigt.

Det var min första tanke när jag såg bilden. Men ponera att man vaknat upp på det viset efter att de faktiskt räddat en, hade man fortfarande velat dö eller hade överlevnadsinstinkten varit starkare?

Om de tex sagt att "vi räddade dig men vill du inte leva med halva kroppen borta kan du få ett piller som du somnar in av och avlider smärtfritt". Hade man tagit det då? Jag hade nog i dagsläget åtminstone väntat med det tills jag sett klart sista säsongen Stranger Things.
Citera
2025-12-15, 13:52
Medlem
Bassplays avatar
Citat:
Det var min första tanke när jag såg bilden. Men ponera att man vaknat upp på det viset efter att de faktiskt räddat en, hade man fortfarande velat dö eller hade överlevnadsinstinkten varit starkare?

Om de tex sagt att "vi räddade dig men vill du inte leva med halva kroppen borta kan du få ett piller som du somnar in av och avlider smärtfritt". Hade man tagit det då? Jag hade nog i dagsläget åtminstone väntat med det tills jag sett klart sista säsongen Stranger Things.
Stranger Things

Nä men kanske säga hejdå till nära o kära , kanske göra upp något slags testamente och sånt. Men sitta där utan sin ena halva och en arm mindre som en grönsak resten av livet, och familjen har stuckit. Låter inget vidare.
Citera
2025-12-15, 13:57
Medlem
Kunde de få ut några spermier ur pungkulorna? Så att de kan få barn tillsammans.
Citera
2025-12-15, 14:26
Medlem
kyrkstockens avatar
Citat:

Det skulle antagligen gå upp och ner med livsviljan.
Citera
2025-12-15, 15:07
Medlem
bogerts avatar
Frågan är om man inte hellre skulle vilja att det var underkroppen som räddades.
Citera
2025-12-15, 15:29
Medlem
The Crashs avatar
Livet behöver inte vara över. Han kan bli filmstjärna.

"I have no legs (Kids 1995)"
Citera
2025-12-15, 17:03
Medlem
Tycker nog att det låter lite väl fantastiskt.
Han var alltså 17år gammal och gift när olyckan skedde.

Först föll han 15 meter, alltså typ 6 våningar med trucken, men dog inte av det höga fallet.

Sedan klämdes armen av utan att han förblödde, samtidigt krossades hela underkroppen, men nädå inte dog han av det inte, han låg och väntade in ambulansen utan att dö av inre blödningar.

Sedan i sjukhussängen, efter ett fall på 15meter, med avklämd arm och krossad underkropp lyckas han klämma fram att han vill de ska operera honom så han överlever.

Bra gjort av honom att ens överleva en så stor operation efter de svåra skadorna från olyckan.

Tillåt mig att tvivla, måste vara något annat som hänt.
Möjligen ifall han hade trillat ned med trucken i hisschaktet på lassarettets kirurgavdelning, då kanske...
Senast redigerad av Cuttherope 2025-12-15 kl. 17:09.
Citera
2025-12-24, 02:42
Medlem
Han tycks ju leva ett fantastiskt liv med sin fru enligt hans Instagram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in