2025-12-14, 22:53
Medlem
Tearsinrains avatar
Obs. Det är redan bestämt. Har kämpat emot i 15 år men nu har jag kommit till vägs ände så ingen idè att ni försöker övertyga mig om något annat.

Jag är extremt höjdrädd och just därför skulle jag gärna få uppleva att falla så länge som möjligt. Jag bor i Södermanland.

Har tankar på att ta bilen och köra ner i gångtunneln (jag har liten bil så den får plats) vid Braehus längs E4an och så kör jag gasen i botten ner från stupet.

Eller finns det häftigare platser? Skulle egentligen helst dö i Stockholm då jag är född där men vill inte hoppa från en bro och är väl svårt med det där också med säkerheten och kan inte komma på nån hög plats där. Vill inte heller hoppa från en byggnad då man kan döda någon annan om man landar på någon.

Vill få uppleva en sista rolig grej innan det tar slut. Hade gärna hoppat från sån där klippkant de har i Norge men vill inte dö i Norge. Höga Kusten ska tydligen ha något liknande? Väldigt långt att åka men blir ju sista bilturen i livet så kanske spelar mindre roll.
2025-12-14, 22:56
Medlem
kalkryggars avatar
Kan du inte berätta varför? Du har ju som du skriver kämpat emot i 15 år. Exakt vad är det du har kämpat emot?

Väldigt nyfiken faktiskt.
2025-12-14, 22:59
Medlem
Självmordslinjen: Öppet dygnet runt, varje dag, tel 90101

Ring nu!
2025-12-14, 22:59
Medlem
Ring psykakuten, säg att om du inte får hjälp och medicin mot ditt mående kommer du ta självmord. Då kanske du får starka mediciner (som man kanske blir lite hög av) och orkar kämpa och reda ut grejer? Jag vet inte mer om dig än detta inlägg men tror ändå att psykiatrin kommer vilja hjälpa dig om du berättar hur läget är.

Men om du verkligen verkligen bara inte orkar mer så tycker jag ändå du ska försöka prata med psykiatrin först. Men jag förstår ändå nånstans om du gett upp, vill bara ge lite pepp.
2025-12-14, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sasha4life
Självmordslinjen: Öppet dygnet runt, varje dag, tel 90101

Ring nu!
Isåfall är psykakuten nog bättre, de är också öppna dygnet runt

de brukar sällan svara på självmordslinjen.
2025-12-14, 23:01
Moderator
evilhoneys avatar
Ring 112 vid akuta självmordstankar, det finns hjälp att få!

Vi listar även en mängd ställen man kan vända sig om man vill prata och det går även att prata om sitt mående här men vi tillåter inte trådar som endast behandlar om man ska ta livet av sig eller metoder.

Ge inte upp TS.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in