Citat:
Ursprungligen postat av
CooolaFlickan2014
Man blir alltid lika förvånad när man hjälpt folk som slagit rätt kod och när man frågar vad de har för kod och så fungerar det. Ofta kan det bero på CAPS-lock eller på mobilen "korvfingrar".
Sen efteråt så vägrar de inse att de hade CAPS intryckt och säger ,
"Man jag slooog rätt kod, det måste varit tillfälligt fel för jag är 100 % säker jag skrev rätt kod!"
När någon säger 100 % är det absolut inte 100 % , ofta har folk ingen aning när de säger 100 %.
Stor erfarenhet av det.
Det där är så sant! Alla som jobbar där jag arbetar ska ha bra kunskap om datorer och vanliga bekymmer. Jag är användarstödjare och de allra flesta saker jag ändå behöver hjälpa till med är extremt basala. Det kan ibland vara så enkelt som att en mus inte fungerar, "har du dragit ur och satt in den den igen" om det är en sladdburen, "har du satt av och på musen" om det är en trådlös. Ofta detta inte är gjort.
En skärm fungerar inte eller blinkar, "har du kollat att strömsladden och andra anslutningar sitter i" Ofta det säger ja, så kommer man och bara trycker in en sladd ordentligt som är halvvägs ut.
Sen om applikationer och program inte fungerar som de ska, börja med att starta om, 99 ggr av hundra så hjälper det.
Så tipset till TS, Starta om burken till att börja med.