2025-12-13, 07:06
Medlem
Suecotes avatar
Har just sett Luciamorgon från Visby på SVT Play. Vit lucia, vita tärnor och stjärngossar. Såg bara ett brunt ansikte längst bak. Inga normbrytande afrikanska bongotrummor eller persiska elddansare.

Sedan ser jag att Micke Leijnegard, dömd för att ha ”pussat eller försökt pussa” en kvinnlig kollega, får tända adventsljus i SVT. Sådant hade för några år sedan lett till permanent banning av feminazisterna (av alla kön) som styr kultur- och medievärlden.

Cyklopernas uppesittarkväll är ytterligare ett bevis i målet. Ulf Brunnberg ska tydligen gästa Christopher Garplind. Två vita svenska män, varav en gjort sig känd för att vara allt annat än PK.

Så till slut julaftonsvärden: Siwan Malmkvist. Personifieringen av ordet "folkkär". Hon är inte muslim, inte invandrad och kommer knappast att plocka bort några svenska flaggor från julgranen.

Har den kommunistiska oceanångaren börjat vända så sakta? Är det en omvändning under galgen? Trumpeffekt eller Tidöeffekt? Känner man äntligen att det blåser nya vindar i Sverige och att fyra år till av konservativ regering kan betyda mindre skattepengar till Sovjet-TV? Framför allt Jimmie Åkesson, som efter valet kan leda Sveriges näst största parti och själv få en ministerpost, är ju inte alls positivt inställd till svenska Pravda.
Senast redigerad av Suecote 2025-12-13 kl. 07:11.
Citera
2025-12-13, 07:15
Medlem
Ulf Brunnberg har redan gästat i programmet, som sändes förra veckan.

Du missade tydligen också hela poängen, med att Leijnergard tände ljus i Svenska Nyheter. Det främsta satirprogrammet på SvT.
Citera
2025-12-13, 07:32
Medlem
Europes avatar
Jag vågar inte säga något om i år, men jag kan tänka mig att SVT någon gång kanske kommer satsa på ett mer nostalgiskt julfirande. Speciellt om allt färre med tiden följer dem och diskussionerna kring deras astronomiska budget ökar i frekvens.

Som i låttexten:

Citat:
I'm dreaming of a white Christmas
Just like the ones I used to know
https://www.youtube.com/watch?v=t_xq3Bj_tas
Citera
2025-12-13, 07:39
Medlem
Larasofts avatar
Julsånger på klingande gotländska. Ganska rart.
Citera
2025-12-13, 07:41
Medlem
sommarlovs avatar
De tog sitt förnuft till fånga, kanske frågade de sig "vem går upp 7 en lördagsmorgon, för att se en konsert på teve?"

Bara etniska svenskar, okej, då ska de få sitt!

Vi får ju se hur resten av julen blir, för Jesus och hans föräldrar var ju "flyktingar".
Citera
2025-12-13, 08:01
Medlem
Imnshos avatar
Njut av det sista rycket av forna tiders jul. För snart har vi fortsatt tsunami av den bruna varianten. Demografin jobbar obönhörligt för den vite mannens utrotande. År 2100 är vi såsom dronten borta.
Citera
2025-12-13, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suecote
Sedan ser jag att Micke Leijnegard, dömd för att ha ”pussat eller försökt pussa” en kvinnlig kollega, får tända adventsljus i SVT. Sådant hade för några år sedan lett till permanent banning av feminazisterna (av alla kön) som styr kultur- och medievärlden.

Det Kafkaliknande rättsövergrepp Leijnegard utsatts för är groteskt. Så det gläder mig att han kan skratta åt det i stället för att bli helt knäpp som många nog hade blivit.

I övrigt så verkar det kanske som att SVT följer tidsandan, ja, och börjat inse att de gick för långt med woke och att nästan ingen gillar woke. Så de har nog tagit i varje fall ett halvt steg tillbaka mot normaliteten.
Citera
2025-12-13, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suecote
Har just sett Luciamorgon från Visby på SVT Play. Vit lucia, vita tärnor och stjärngossar. Såg bara ett brunt ansikte längst bak. Inga normbrytande afrikanska bongotrummor eller persiska elddansare.

Cyklopernas uppesittarkväll är ytterligare ett bevis i målet. Ulf Brunnberg ska tydligen gästa Christopher Garplind. Två vita svenska män, varav en gjort sig känd för att vara allt annat än PK.

Så till slut julaftonsvärden: Siwan Malmkvist. Personifieringen av ordet "folkkär". Hon är inte muslim, inte invandrad och kommer knappast att plocka bort några svenska flaggor från julgranen.

Har den kommunistiska oceanångaren börjat vända så sakta? Är det en omvändning under galgen? Trumpeffekt eller Tidöeffekt? Känner man äntligen att det blåser nya vindar i Sverige och att fyra år till av konservativ regering kan betyda mindre skattepengar till Sovjet-TV? Framför allt Jimmie Åkesson, som efter valet kan leda Sveriges näst största parti och själv få en ministerpost, är ju inte alls positivt inställd till svenska Pravda.

Chang frick och nyheteridag var även ledtråd i ett resmål på på spåret. Det hade du aldrig sett i SVT för ett år sedan.
Citera
2025-12-13, 09:47
Medlem
Vilket år var det svt drog in en rappare från förorten som frontade luciafirandet?
Citera
2025-12-13, 09:50
Medlem
Merwinnas avatar
Ja, det går åt rätt håll nu under nuvarande regeringen! SVT vill ju inte bita den hand som föder dem.

Citat:
Ursprungligen postat av kastenhof
Vilket år var det svt drog in en rappare från förorten som frontade luciafirandet?

2012 rings a bell, men jag är inte säker.
Citera
2025-12-13, 09:53
Medlem
Tja, om det får ditt konspirationshjärta att slå långsammare så - ja, kommunisterna har insett att det är lönlöst att försöka kvotera in Lucidor som Lucia (nåt de lyckats med sedan 2012), Staffan getdräng, och verser från koranen. Ni vann, ondskan är besegrad grattis.
Citera
2025-12-13, 10:55
Medlem
Flaskpostenss avatar
Tur vi har Lucia som lyser upp mörkret
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto