2025-12-13, 02:08
Avstängd
karlinges avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1432717

Citat:
Något har exploderat bland bostäder i Glasberga Sjöstad i Södertälje.

Ett stort pådrag har kallats till platsen.

– Vi är där och samarbetar med polisen. Det är avspärrat och just nu är vi en bit ifrån och försöker bedöma om det är säkert att gå fram, säger Mikael Nygren, vakthavande befäl vid räddningstjänsten, till LT.

Larmet inkom klockan 00.20.

http://lt.se/2025-12-13/avsparrat-efter-explosion-boende-hjalptes-ut/

Citat:
Enligt initiala uppgifter till SOS Alarm kan detonationen komma från en plats vid ett fordon utanför en bostad. Det finns även uppgifter om krutlukt och att fönster har krossats.

Vid 01.40 hade bilden klarnat något.

– Det finns skador på fasaden på ett radhus och glassplitter. Vi hjälpte några i huset att ta sig ut från baksidan, men ingen har skadats, säger Mikael Nygren.

Räddningstjänst och ambulans har återgått till respektive stationer men polisen är kvar på platsen och arbetar.

Någon som vet adress?
Senast redigerad av karlinge 2025-12-13 kl. 02:11.
Citera
2025-12-13, 02:19
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Vågar man gissa på att en icke svensk klan krigar mot en annan icke svensk klan som det brukar te sig i Södertälje.
Citera
2025-12-13, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Vågar man gissa på att en icke svensk klan krigar mot en annan icke svensk klan som det brukar te sig i Södertälje.

När det gäller södertälje är det överflödigt att gissa. Det är så det ligger till i 100% av fallen.

Men ändå modigt att utföra dåd nu när vi har extremt hög polisnärvaro. Det är bokstavligt talat poliser överallt hela tiden
Citera
2025-12-13, 10:15
Medlem
sunny5s avatar
Kan det vara kommunen som vill ha tillbaka marken flertalet tog, då dom råkade flytta sina staketpinnar några meter hit och dit?
Citera
2025-12-13, 12:58
Medlem
daf66s avatar
En sprängning i en polisiärt tätt kontrollerad och extra utsatt kommun ... Tre inlägg (inkl. Mitt OT inlägg) på 12 timmar. Normaliseringsprocess en är total.
Citera
2025-12-13, 14:34
Medlem
Ahh, bara nån arbetslös invandrare som ville tjäna lite svarta extrapengar.

vilken rasist du är som lägger dig i det!
Citera
2025-12-13, 15:03
Medlem
sunny5s avatar
Och märkligt nog aldrig nån som vet vilken/vilka adresser det gäller? Men i Östertälje gick det fort att få fram?
Citera
2025-12-13, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daf66
En sprängning i en polisiärt tätt kontrollerad och extra utsatt kommun ... Tre inlägg (inkl. Mitt OT inlägg) på 12 timmar. Normaliseringsprocess en är total.

Citat:
Ursprungligen postat av sunny5
Och märkligt nog aldrig nån som vet vilken/vilka adresser det gäller? Men i Östertälje gick det fort att få fram?

Jag tror att det mer handlar om att det är ett mindre, relativt nybyggt område lite utanför staden. Det gäller i princip att bo granne där, känna någon som bor där eller själv vara inblandad för att veta något skulle jag tro.

I alla fall, verkar röra sig om en adress på flugfiskevägen av vad jag lyckats forska fram. 1B har fått skador på fasad och bil.
Citera
2025-12-17, 09:18
Medlem
sunny5s avatar
Nja, det kallas Lilla Syrien och är ett hyfsat stort område och ca 15 år på nacken. Och på den adressen du skrev, sticker ett av namnen ut, är detta släkt så har den utsatts för sprängningar tidigare på Nydalavägen.
Citat:
Ursprungligen postat av Kiiingens
Jag tror att det mer handlar om att det är ett mindre, relativt nybyggt område lite utanför staden. Det gäller i princip att bo granne där, känna någon som bor där eller själv vara inblandad för att veta något skulle jag tro.

I alla fall, verkar röra sig om en adress på flugfiskevägen av vad jag lyckats forska fram. 1B har fått skador på fasad och bil.
Citera
2026-01-10, 07:36
Medlem
sunny5s avatar
Av en händelse snubblade jag över detta

https://www.hemnet.se/bostad/radhus-5rum-glasberga-sjostad-sodertalje-kommun-sockerbruksgatan-7a-21489099
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in