2025-12-12, 23:32
Medlem
Över 1800 traktorer intar London.
De verkar få stöd av andra grupper också.
Kommer politikerna klara av att reda upp det här, eller ser vi England braka sönder och samman?
Hur kan det bli så här?
Vad bör göras?
Citera
2025-12-13, 00:44
Avstängd
Lite mer kött på benen måste du ge utan att jag ska behöva trycka på en länk!
Citera
2025-12-13, 00:59
Medlem
Hellesylts avatar
Now this is not the end. It is not even the beginning of the end. But it is, perhaps, the end of the beginning.
Citera
2025-12-13, 01:10
Medlem
kalkryggars avatar
Är det en ny protest eller är det den som var för några veckor sen?
Citera
2025-12-13, 06:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Över 1800 traktorer intar London.
De verkar få stöd av andra grupper också.
Kommer politikerna klara av att reda upp det här, eller ser vi England braka sönder och samman?
Hur kan det bli så här?
Vad bör göras?
Varför skulle ett land gå under av en bondeprotest?
Citera
2025-12-13, 07:54
Medlem
Syrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvenorven
Varför skulle ett land gå under av en bondeprotest?

Av samma anledning som de trodde trucker-protesterna i USA skulle göra något.
Citera
2025-12-13, 08:27
Medlem
kyrkstockens avatar
Ja, England verkar vara det västland där det är mest oroligt. Men hur långt kvar till gnistan?
Citera
2025-12-13, 09:53
Medlem
SnyggaStyggaAnnas avatar
De skulle ha stannat i EU.
Citera
2025-12-13, 19:29
Medlem
Jag undrar också vad det handlar om? Beskrivning saknas i TS. Jag tänker inte klicka på YT-länk för att få den grundläggande informationen.

Fast jag håller med föregående talare om att det nog var en miss av UK att gå ur EU.
Citera
2025-12-14, 06:35
Medlem
Riksreptilens avatar
Just bönder som är upprörda över nyinförda arvskstten är nog inte tillräckligt för revolution men bostadsbristen, stagnerade löner sedan 15 år och flykt av läkare, sköterskor andra välutbildade utomlands kan ev räck för fler stormningar av centrala London framöver.

19 min hur UK blev fattigt sista 35 åren:
https://youtu.be/XChqhGgbryY?si=xQCco721M0Ur-VBI
Citera
2025-12-14, 06:41
Avstängd
OndskanIOssAllas avatar
Långt från alla hade nog förväntat sig att EU fungerade som hejdande gällande den utveckling vi ser i England. Om det nu är så?

Tänker på det med faktiska åsiktspoliser som någon sorts epitome över utvecklingen här, men det är ju fler saker, som t.ex. traktorägarna uppmärksammar
Citera
2025-12-14, 08:03
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Syron
Av samma anledning som de trodde trucker-protesterna i USA skulle göra något.
Lol för det har ju aldrig hänt tidigare i Frankrike, eller Holland, Eller Polen, eller Belgien och så vidare. Jag står principiellt alltid på böndernas sida om det inte är något helt sjukt krav. Vi behöver alla bönder vi kan få och många har det verkligen inte bra och politiken är ofta direkt fientlig mot deras verksamhet (samtidigt som landet räknar med att de finns i kristider).

I det här fallet har det med arvskatten att göra. Vad är vitsen med att driva ett jordbruk om allt man byggt upp förstörs när man dör och de som ska ta över inte har råd att betala skatten utan måste sälja gården? Då försvinner i princip hela poängen. Det är inte resursstseka människor oftast vi pratar om.

De man borde komma åt med arvsskatt har redan placerat dessa pengar på offshore-konton för länge sedan. (Dessutom parodiskt nog i skatteparadis som juridiskt är del av Storbritannien likt brittiska jungfruöarna och liknande).Kvar blir dessa bönder vars enda värde ligger i gården.
Senast redigerad av needAlife 2025-12-14 kl. 08:08.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in