2025-12-12, 23:05
Medlem
Jag körde upp idag och klarade det givetvis (yay) men när inspektören ber mig parkera efter vi har kört färdigt och jag säger "klar" Då säger inspektören att "jag är godkänd" , jag blir såklart glad pga men även om man är godkänd, ska inte inspektören ge någon feedback?
2025-12-12, 23:14
Medlem
Zaedrewss avatar
Vad liksom. Ska du börja orda med honom/henne om exakt varför du blev godkänd? Att du gjorde fel på det och det osv. Eller att det ska firas. Du gjorde det som var förväntat. Det blir inga fyrvekerier och dylikt bara för du fixade det.

Stort grattis ändå! Det är jävligt svårare att fixa det idag än när man själv gjorde det. Idag måste ni ju tex tänka på klimatanpassad bra körning. WTF...
2025-12-12, 23:54
Avslutad
När jag körde upp för tredje gången (och klarade det) sade inspektören "hur tyckte du det gick?"

Jag sade "jag tyckte det gick bättre än förra gången" och då sade inspektören "det tycker jag också", "tänk på att svänga bättre åt höger när du kör"

Tyckte det räckte och jag har körkortet i behåll så här 10 år efter utan anmärkningar.
2025-12-13, 00:12
Medlem
Njae, de är nog sådär. När jag tog körkort (strax före trettioåriga kriget) så var det precis så. Jag blev godkänd. Inspektören undertecknade mitt papper (för man hade papper på den tiden), sade "du är godkänd" och gick.
2025-12-13, 00:26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av jordmuser
Jag körde upp idag och klarade det givetvis (yay) men när inspektören ber mig parkera efter vi har kört färdigt och jag säger "klar" Då säger inspektören att "jag är godkänd" , jag blir såklart glad pga men även om man är godkänd, ska inte inspektören ge någon feedback?

Vad vill du ha ett stort grattis och en kram?
2025-12-13, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Vad liksom. Ska du börja orda med honom/henne om exakt varför du blev godkänd? Att du gjorde fel på det och det osv. Eller att det ska firas. Du gjorde det som var förväntat. Det blir inga fyrvekerier och dylikt bara för du fixade det.

Stort grattis ändå! Det är jävligt svårare att fixa det idag än när man själv gjorde det. Idag måste ni ju tex tänka på klimatanpassad bra körning. WTF...
Själva körningen är väl ungefär lika svår/lätt. Dock är teorin betydligt svårare än på vår tid! (För mej tidigt 80-tal).
2025-12-13, 01:43
Medlem
Inspektören sa inget heller när jag körde upp. Inte en synpunkt. Det är väl bra tänker jag? Vi ska väl inte vara kompisar ändå?
2025-12-13, 12:18
Medlem
dayweeds avatar
Citat:
Vad mer hade du velat att inspektören hade sagt efter att "Du är godkänd" ?

- Du klarade alla moment
- Allting gick jättebra
- Nästa gång kan du tänka på....eller nej förresten, du är ju godkänd!
- Här har du ett protokoll att läsa igenom!
2025-12-13, 13:17
Medlem
Citat:

Vad är det för feedback du vill ha?
Du blev godkänd och innehar numera rätten att övningsköra på egen hand.
2025-12-13, 13:31
Medlem
UniktAnvNamns avatar
Hur bekräftelsekåt är man om man förväntar sig en mental avrunkning efter avklarad uppkörning?

Håll käften och åk hem med körkortet bara!
2025-12-13, 13:40
Medlem
Det finns nog inspektörer som fattar att det är på sin plats med ett "grattis till körkortet", det är inte alla som är asociala psykopater.
2025-12-13, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gart
Det finns nog inspektörer som fattar att det är på sin plats med ett "grattis till körkortet", det är inte alla som är asociala psykopater.

Vem pallar med att vara trevlig efter dagens femte uppkörning där man tre gånger fått förklara för nån typ utan självinsikt att deras kunskaper inte räckte?

När jag körde upp för A-kort drygt 10 år sedan sa inspektören bara "Grattis, du får nu köra MC. Kör försiktigt" Vad mer kan man begära?
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in