2025-12-11, 21:16
Medlem
marion31s avatar
Som rubriken lyder jag åt ksalol 1-2mg i ca 3-4 månader där den sista månaden gick ut på att trappa ut den och va så gott som nere på en knapp halv halva 1mg innan jag bröt. Nu har det gått ca 3 veckor och helvetet fortsätter med dagliga panik attacker, smärtor i hela kroppen och en jävla huvudvärk. Varit så illa att jag varit på akuten där alla blodprov och röntgen såg hur bra ut som helst och man har inte hittat något fel på mig. Frågan nu är hur länge det kommer va såhär jävligt och finns det något i receptfri eller receptbelagd väg jag kan ta för att lindra detta?
Citera
2025-12-11, 21:21
Medlem
zombie-nations avatar
Du kanske är en sådan som blir beroende fort. Annars är det lite konstigt. Men vi är alla annorlunda.

Skulle föreslå att du skaffar zopiklon (inte zolpidem som har för kort halveringstid), och tar en liten dos på kvällen. Den kommer spilla över lite på nästa dag om du inte bryter ned mediciner fort, sedan kan du klara dagen i väntan på nästa kvällsdos.

Eftersom du är så känslig mot alpra, så kan du fastna i zopiklon med, men de flesta gör inte det.

Det enda som händer när man slutar med den är att man drabbas av insomni, den kan man ta ner under två veckor med typ quetiapin.

Sedan tror jag inte heller att alla ksalol innehåller äkta alpra. Smakar de alpra eller inte?
Citera
2025-12-11, 21:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av marion31
Som rubriken lyder jag åt ksalol 1-2mg i ca 3-4 månader där den sista månaden gick ut på att trappa ut den och va så gott som nere på en knapp halv halva 1mg innan jag bröt. Nu har det gått ca 3 veckor och helvetet fortsätter med dagliga panik attacker, smärtor i hela kroppen och en jävla huvudvärk. Varit så illa att jag varit på akuten där alla blodprov och röntgen såg hur bra ut som helst och man har inte hittat något fel på mig. Frågan nu är hur länge det kommer va såhär jävligt och finns det något i receptfri eller receptbelagd väg jag kan ta för att lindra detta?

Det är ett helvete... Det fysiska bör va över inom ett par veckor från sista dosen...Det psykiska kan dock hänga på ett par månader...
Citera
2025-12-11, 21:35
Medlem
CooolaFlickan2014s avatar
Det kan vara så upp till ett år! Det kommer givetvis fada ut och symtomen mindre men för abstinensen helt ska vara borta räkna med 6-12 månader om du knaprat länge.
Citera
2025-12-11, 21:41
Moderator
Morfar-52s avatar
Flyttar

Bensodiazepiner --> Drogrehabilitering
/Moderator
Citera
2025-12-11, 21:53
Medlem
HBTKuks avatar
Ska ju vara för jävligt att sluta med. Samma med all benzo. Rör inte skiten själv men har hört folk berätta.
Senast redigerad av HBTKuk 2025-12-11 kl. 22:03.
Citera
2025-12-11, 21:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Ska ju vara för jävligt att sluta med. Samma som med benzo. Rör inte skiten själv men har hört folk berätta.

Är du efterbliven? Du vet väl att ksalol är benso?
Citera
2025-12-11, 22:02
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vapenexperten
Är du efterbliven? Du vet väl att ksalol är benso?
Som med all benso. Ursäkta mig, pundarkungen.
Citera
2025-12-11, 22:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Som med all benso. Ursäkta mig, pundarkungen.

Ursäkten mottagen
Citera
2025-12-11, 22:49
Medlem
Barathrum50s avatar
Tror mycket sitter i huvudet på dig. Du får ångest över ångesten. Det är en ganska kort tid av bruk och även dosen låg. Finns det andra omständigheter i livet som ger dig ångest, rent generellt? Ditt lidande bör inte bero på ksalolen fortfarande. Du kanske behöver stöttning för ditt psyke i allmänhet i form av SSRI eller annan miljö såsom nytt arbete?
Citera
2025-12-11, 22:53
Medlem
Bakaxels avatar
Jag åt bara 1 mg, ibland endast 0.5 mg, var tredje dag i några månader och hade inte en tanke på abstinensbesvär eftersom jag tänkte att det var en pyttedos. Men jag mådde röv i två veckor med några efterhängsna men mindre symtom i totalt fyra veckor.

Så jag, det är inget konstigt. Men håll ut, det går över!
Citera
2025-12-12, 00:14
Medlem
Piments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marion31

Den fysiska avtändningen som ont i kroppen osv bör avta snart, dom psykiska är väl lite mer individuellt. Har inget tips för vad som kan hjälpa förutom att härda ut bara. Jag käkade nästan dagligen i några månader som självmedicinering efter jag slutat med tramadol, mycket dålig idé. När jag slutade med ksalol så rasade jag i vikt, kunde inte äta, ont i kroppen och väldigt grumligt i huvudet, åkte på en psykos som varade ca 1 månad och sen 1,5 år med depression på de.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in