2025-12-10, 21:45
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Hur många som röstade SD sist kommer rösta på sossarna nästa år på grund av försämringarna i A-kassan?

Kommer det vara värt att få de rödgröna och deras djävulspolitik om man samtidigt får a-kassa-politiken återställd som den var tills nyss?
Citera
2025-12-10, 21:51
Medlem
Lifestealers avatar
ja sd lovordade ju att man inte skulle röra akassan eller var det inte att till och med förbättra den? hycklare man kan ju tro de är sossar
Senast redigerad av Lifestealer 2025-12-10 kl. 21:54.
Citera
2025-12-10, 21:51
Medlem
Libertarismuss avatar
Väldigt få skulle jag tro. A-kassan kommer ju knappast att förstärkas för att vi tar hit fler människor från tredje världen.
Citera
2025-12-10, 21:52
Medlem
Handlar om det är viktigaste frågan, man bör se helheten, man har ju även sänkt kostnader, reduktionsplikten, snart momsen mm.
Citera
2025-12-10, 21:54
Medlem
Många tror jag. För de som redan går på socialbidrag så är det skitsamma med de nya reglerna men för de som är ofrivilligt arbetslösa just nu efter ett långt arbetsliv där de skaffat hus/bostadsrätt eller råkar äga något annat så är detta katastrof. Var det dessa som skulle klämmas åt hårdast? Aldrig röstat vänster innan men svårt att fokusera på de frågor som borde känts viktiga när man blir driven ut på gatan.
Så tänker jag.
Citera
2025-12-10, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lifestealer
ja sd lovordade ju att man inte skulle röra akassan eller var det inte att förbättra den? hycklare
Hört talas om kompromisser, liknade S fick vika ner sig i vissa frågor t ex kärnkraften, endast MP på presskonferensen när stängning delgavs, betyder, det var deras "beslut", viktigt att se vilka som deltar, minns inte hur det var när det kommunicerades om AK.
Sedan fanns väl inte det med i avtalet?
Senast redigerad av tjanska 2025-12-10 kl. 22:07.
Citera
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Hur många som röstade SD sist kommer rösta på sossarna nästa år på grund av försämringarna i A-kassan?

Kommer det vara värt att få de rödgröna och deras djävulspolitik om man samtidigt får a-kassa-politiken återställd som den var tills nyss?
Andelen svenskar som behöver a kassa är ju obefintlig.
Det är nog mest sossetroll som gråter över detta.
All former av moskoviter och bolsjeviker älskar ju Trollfabriker.

Arbetslösheten bland icke utrikes födda är på ca 5% men hur måna av de här är andra, tredje, fjärde femte generationens invandrare?
Senast redigerad av Slackoff 2025-12-10 kl. 22:05.
Citera
Medlem
Sossarna vill ju importera fler människor från 3e världen. Hur ska pengarna räcka till A-kassa då?

Nej det kommer bara bli värre. Det vi ser nu är skador från tidigare regeringars dårskap.
Citera
2025-12-10, 21:58
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Väldigt få skulle jag tro. A-kassan kommer ju knappast att förstärkas för att vi tar hit fler människor från tredje världen.

Fast det gör vi ju fortfarande. Antalet utdelade uppehållstillstånd och medborgarskap har ju inte minskat under Tidöregeringen. Däremot har vi fått sänkt A-kassa och högre högkostnadsskydd och sänkta skatter åt de rikaste. Jag är övertygad om att SD kommer att förlora stort på det här. Att Moderaterna skulle ge sig på A-kassan var förväntat, men SD hade tidigare lovat att inte röra den.
Citera
2025-12-10, 21:59
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyCool64
Sossarna vill ju importera fler människor från 3e världen. Hur ska pengarna räcka till A-kassa då?

Nej det kommer bara bli värre. Det vi ser nu är skador från tidigare regeringars dårskap.

Så M, SD, KD och L kände sig tvingade att försämra A-kassan pga vad S har gjort tidigare? Det är bullshit.
Citera
2025-12-10, 22:00
Medlem
Lifestealers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Fast det gör vi ju fortfarande. Antalet utdelade uppehållstillstånd och medborgarskap har ju inte minskat under Tidöregeringen. Däremot har vi fått sänkt A-kassa och högre högkostnadsskydd och sänkta skatter åt de rikaste. Jag är övertygad om att SD kommer att förlora stort på det här. Att Moderaterna skulle ge sig på A-kassan var förväntat, men SD hade tidigare lovat att inte röra den.

ja sd skulle väntat 4 år till innan makten tror dom hade vunnit mer på att fortfarande vara utstängda
Citera
2025-12-10, 22:01
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito

Du är emot skattesänkningar men röstar på Afs som är det enda partiet i Sverige som vill ha platt skatt!

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in