2025-12-10, 17:43
Medlem
Giant Squids avatar
Rumsren nazism är den lite bättre nazismen, ungefär som att dagens kapitalism är lite mer folkvänlig än för 60 år sedan.
Citera
2025-12-10, 18:34
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Rumsren nazism är den lite bättre nazismen, ungefär som att dagens kapitalism är lite mer folkvänlig än för 60 år sedan.

Så du håller med Afs-Lennart om att Greta är nazist? Det gör inte jag.
Citera
2025-12-10, 18:44
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Så du håller med Afs-Lennart om att Greta är nazist? Det gör inte jag.
Nej det har jag inte sagt.
Nej, Greta är inte en ww2 nazist.
Men gamla icke rumsrena idér som funnits hos nazister har nu beprövats och anses rumsrena.

Allt nazister gjorde var ju inte dåligt.
Västvärlden lever ju och frodas på all deras utveckling inom de flesta vetenskaper
Citera
2025-12-11, 02:24
Medlem
Onanikrems avatar
Nej, hon är inte nazist, hon är en autist med en osnuten 12-årings hjärna och beteende. I mina bättre stunder kan jag tycka synd om ungjäveln som utnyttjas av krafter hon inte ens förstår. I sämre stunder tycker jag hon kunde blivit dumpad i Gaza och blivit kvar där för resten av sitt patetiska liv som hamas leksak.
Senast redigerad av Onanikrem 2025-12-11 kl. 02:27.
Citera
2025-12-11, 03:05
Medlem
dude2ks avatar
Det klart hon är nazist förfan. Inget att diskutera ens.
Citera
2025-12-16, 22:59
Medlem
senhackarens avatar
Greta är ingen nazist. Vart får den högerblivna AfS detta ifrån? AfS däremot är gravt främlingsfientliga.
Citera
2025-12-16, 23:05
Medlem
Carrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
I gårdagens swebbtv sa Afs-politikern Lennart Matikainen och den andra Swebbtv-programledaren Katerina Janouch att Greta Thunberg är nazist. Ungefär sju minuter in här:
https://swebbtv.se/w/aiRHcEczXmd4EE4NtCm73J

De menar att vänsterextremister och Hamas-supportrar är nazister, fast en annan typ av nazism, den "rumsrena nazismen". Och där ingår Greta Thunberg sa de.

Vad tycker ni om detta korkade utspel? Borde man inte låta ord ha sin rätta betydelse?

Nazist och Nazist..
Hon är i vart fall en antisemit, flera judiska organisationer bla i Tyskland har listat henne som en av de värsta antisemiterna bland kändisar.
Citera
2025-12-19, 09:12
Medlem
PungiMunninens avatar
Trams. Däremot är hon ganska lik Adolf Hitler, det är något som slog mig när jag läste Mein Kampf. Stalin var en kallt beräknande psykopat som skulle kunna döda någon för att han inte hade mjölk till kaffet, men Hitler verkade vara (enligt hans bok) en väldigt känslig själ. En känslig och emotionell person, som en känslomässig stormvind, vilket vi kan se i hans kända utbrott. Hitlers hat mot judarna är faktiskt väldigt likt Gretas "how dare you!!" och verkar uppkommit då han såg hur sitt folk led i Tyskland efter första världskriget medan judarna hade det bättre ställt. Men jag är också övertygad att en känslig och empatisk person kan bli extremt kall och hatfull när han anser att sin grupp är hotad, och det är vad som resulterade i tragedi och förintelse.

Jag tror att om vi låter känslomänniskor som Greta styra så kan det resultera i katastrof.

Och ja, hon är anti-judisk. Liksom Hitler anser hon att judar orsakar andra folks lidelse. Hitler skriver att judarna skall bort från Europa och Greta säger (uttryckligen) att judarna skall bort från Israel.
Senast redigerad av PungiMunninen 2025-12-19 kl. 09:15.
Citera
2025-12-21, 01:39
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Nej, då är ju alla inom vänstern nazister. Skulle hellre säga att Greta Gris är en Stalinist.
Citera
2025-12-21, 02:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Skulle hellre säga att Greta Gris är en Stalinist.

Kan du utveckla detta? Ge oss lite orsaker.
Citera
2025-12-21, 02:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PungiMunninen
Greta säger (uttryckligen) att judarna skall bort från Israel.

Citat?
Citera
2025-12-21, 11:22
Medlem
PungiMunninens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bolt
Citat?

From the river to the sea, Palestine shall be free. Det handlar bokstavligen om att förinta judarna från Israel, det går inte att förneka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in