2025-12-09, 20:22
Medlem
Embas avatar
Jag kör med 3 puckar vilket fungerar alldeles utmärkt. Däremot så skulle jag vilja ha en puck/nod med flera portar då mina två portar inte räcker för mina enheter som finns i vardagsrummet. På noden i vardagsrummet så har jag koppla in Sonos och Xbox. Skulle också vilja koppla in TVn då WiFin från teven är sådär trots bra uppkoppling.

Jag har googlat och härjat med Chat GPT och blir inte riktigt klok. X50 verkar vara ett bra köp men hur kommer det att fungera trots att den inte blir min "huvudnod"? Noden från tjänstefördelaren blir ju fortfarande M5 och då betydligt svagare än X50.

Någon som laborerat med olika modeller och kan guida mig?
Citera
2025-12-09, 21:56
Medlem
HorusLupercals avatar
De skulle inte funka med en liten switch till pucken/noden?
Citera
2025-12-10, 07:23
Medlem
Som det sägs ovan, köp en switch.

I min tv-bänk har jag skruvat en switch på baksidan där tv, PS4, Nintendo WII, BR-spelare, surround-förstärkare, tv och digitalbox är inkopplade i en 8-portars switch. Som i sin tur har en sladd till min router.

I switcharnas värld är alla lika bra i princip, köp ett bra märke för bättre hållbarhet möjligen. Å varför inte 2,5GB på en gång.

edit: ja, det är dubbla tv där, men den är också dubbelt så bra.
Senast redigerad av drKickass 2025-12-10 kl. 07:24. Anledning: edit:
Citera
2025-12-10, 08:10
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HorusLupercal
De skulle inte funka med en liten switch till pucken/noden?

Det har min enfaldiga hjärna inte tänkt på. Det här med backhaul då? Jag vet att det knappt är något tapp mellan puckarna, och kör jag kabel mellan pucken och switchen så borde det ju inte ställa till med bekymmer?
Citera
2025-12-10, 08:11
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drKickass
Som det sägs ovan, köp en switch.

I min tv-bänk har jag skruvat en switch på baksidan där tv, PS4, Nintendo WII, BR-spelare, surround-förstärkare, tv och digitalbox är inkopplade i en 8-portars switch. Som i sin tur har en sladd till min router.

I switcharnas värld är alla lika bra i princip, köp ett bra märke för bättre hållbarhet möjligen. Å varför inte 2,5GB på en gång.

edit: ja, det är dubbla tv där, men den är också dubbelt så bra.

Åååå,.detta låter magiskt. Ska kolla på det genast!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in