2025-12-09, 15:06
Medlem
Hur hade du reagerat?

Om du eller dina föräldrar ringer varandra flera gånger om dagen? Vi snackar inte om att man tjötar länge utan många korta samtal. Kanske max 1h totalt om dagen.

Det är inte så att partnern vill att du inte ska ringa din föräldrar men kanske inte flera gånger om dagen? Utan kanske ett par gånger i veckan och helst om det är något viktigt.

Vad anser du om det?

Hade du ignoret din partner, dumpat din partner eller gjort som partner sa, för att det stör din partner eller bara trappat ned?
Senast redigerad av Nyfikenpaallt 2025-12-09 kl. 16:01.
Citera
2025-12-09, 15:09
Medlem
Är föräldern dödssjuk? Annars förstår jag inte riktigt varför man skulle behöva ha så mycket kontakt med sina föräldrar, som vuxen människa.
Citera
2025-12-09, 15:11
Medlem
Sagodjurs avatar
inte ok

man måste övervaka vilka samtal ens partner gör, hur ofta, hur lange, till vem osv

liksom vem dom traffar, vem dom ater lunch med, vad dom gör på jobbet, vilka radiokanaler dom lyssnar på osv

och ar det verkligen ok att ata det ena och det andra eller se det tv-programmet eller lasa den boken

och ar det nödvandigt att tvatta håret så ofta
Citera
2025-12-09, 15:14
Medlem
Vad är det för nervöst beteende att ringa så många gånger varje dag? För mig känns det inte normalt iaf.
Citera
2025-12-09, 15:15
Medlem
Fattar inte vad min partner öht har att göra med hur ofta jag pratar med mina päron?

Och jag hade givetvis inte dumpat min partner för det, eller slutat prata med mina föräldrar så ofta.

Fattar helt enkelt inte problemet.
Citera
2025-12-09, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Hur hade du reagerat?

Det är inte så att partnern vill att du inte ska ringa din föräldrar men kanske inte flera gånger om dagen? Utan kanske ett par gånger i veckan och helst om det är något viktigt.

Vad anser du om det?

Hade du ignoret din partner, dumpat din partner eller gjort som partner sa, för att det stör din partner?
Om din partner är en man. Så är det oroväckande. Om hon är en kvinna så är det fullständigt normalt. Då de tycker om att "kackla"....
Citera
2025-12-09, 15:38
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Hur hade du reagerat?

Vad anser du om det?

Hade du ignoret din partner, dumpat din partner eller gjort som partner sa, för att det stör din partner?

Jag anser att man har något mognadsproblem om man ringer sina föräldrar så ofta. Finns ingen som helst anledning att ens ringa varje dag. En eller ett par gånger i veckan max.

Varför har man då ens skaffat partner? Man har alltså inte frigjort sig från föräldrarna. Som partner hade jag känt mig väldigt lite värd i sammanhanget.
Citera
2025-12-09, 15:42
Medlem
HEGGEbois avatar
jag brukar prata med mina föräldrar på telefon runt 2 ggr i veckan. Skulle frun hemma ha något emot det hade de vart galet. Med tanke på att hon pratar med sina polare i 2h
Citera
2025-12-09, 15:50
Medlem
Sereenas avatar
Om partnern behöver snacka med föräldrarna på telefon flera ggr om dagen utanför extrema omständigheter, tex svår sjukdom, så skulle jag allvarligt funder om dom klippt navelsträngen än, och huruvida dom verkligen är mogna för ett förhållande.
Citera
2025-12-09, 15:50
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Hon hade dumpats direkt givetvis, jag pratar med min familj så ofta jag vill och det finns ingen diskussion att ha angående det. Bara weirdo skillsmässoungar hade haft någon problem med det så snacka om största red flagen nånsin.
Citera
2025-12-09, 15:57
Medlem
Intressant det verkar vara delade meningar om detta och båda hållen ser det som allvarligt att man gör det eller inte få göra det.

Vissa anser det är endast okej att man gör det om personen är dödssjuk och någon anser att det är okej beroende på vilket kön det gäller.

Mest verkar vara emot det en så länge och tycker det handlar om mognads problem.

Hoppas på mer svar, tycker det är intressant att folk har delade meningar om saken.
Citera
2025-12-09, 16:05
Medlem
Dishys avatar
Låter skumt, varför skulle man ha så mycket kontakt med sina föräldrar?? Nej klipp navelsträngen säger jag bara.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in