Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-01-26, 00:39
  #769
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surmumlan
Så bekvämt det måste vara. Att luta sig tillbaka på det; hon vill inte att jag ska veta nåt om henne så då behöver jag ju inte känna något skuld i att jag bara kommer och går. Hur gör du då din lilla "bedömning"? Magkänsla? Undrar hur det är med den när kuken står... Undrar hur alla de vanliga, svenska killar som besökte "Nora" i P1 dokumentären om Lindberg-offret, kunde undgå att se att hon var sönderskuren på armarna och mager som en sticka? Nej det är klart... Man frågar ju inte...

Nu bullshittar du igen... Har man ett självskadebeteende så står både psykiatri och socialtjänst till förfogande. Är man myndig och säljer sex så får man stå sitt kast. Så enkelt är det. Det kallas rättslig handlingskapacitet, och detta gäller även kvinnor.
Citera
2013-01-26, 09:32
  #770
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Nu bullshittar du igen... Har man ett självskadebeteende så står både psykiatri och socialtjänst till förfogande. Är man myndig och säljer sex så får man stå sitt kast. Så enkelt är det. Det kallas rättslig handlingskapacitet, och detta gäller även kvinnor.

Jag kommer aldrig begripa varför du ständigt envisas med att svänga dig med termer som du inte begriper. Det finns ingenting som heter rättslig handlingskapacitet. Det finns rättkapacitet (som även ofödda barn har) och rättshandlingsförmåga. Ingenting av det har med det du skriver att göra. På tal om bullshittande.

Men cred till griffen som argumenterar på ett intelligent och övertygande sätt. Vad gäller skälen till att köpa sex tror jag inte att ditt är så unikt (griffen), men det är mer ovanligt att folk vill tillstå att det är så.

Som någon varit inne på tidigare i tråden är det nog också så att även om de flesta "kan" få sex gratis, handlar det också om vilka man själv vill ha sex med. Köper du sex får du normalt tillgång till en typ av tjejer som inte skulle intresserat sig för dig annars. Det finns någon tråd om detta på SA där några torskar skriver om att visst kan de få hem desperata, medelålders, överviktiga ruggugglor från krogen men att som kille är det svårt att få snygga pinglor på 18-25 år. De skyller detta på att kvinnor saknar egen sexualitet som män då har, men verkar aldrig slås av tanken att de själva inte är några unga hunkar och unga, snygga killar aldrig klagar på att det är svårt att få hem snygga tjejer från krogen, de har händerna fulla.

Är man själv en medelålders, överviktig rugguggla som inte vill befatta sig med andra av motsvarande slag, kan man å ena sidan säga att man köper sex trots att man lika gärna kan få det gratis, men man kan också se det som att man köper sex som man inte skulle ha fått gratis. Precis som en tjej som aldrig lyckas få till ett förhållande å ena sidan kan säga att hon har valt att vara singel för att hon inte har träffat den rätte eller se det som att hon inte "kan" få någon kille (dvs någon som hon vill ha). Men "kan" i betydelsen att det alltid finns andra av motsatt (eller samma) kön i motsvarande situation, man skulle "kunna" få, gäller de flesta, även folk med svåra fysiska och psykiska handikapp.
__________________
Senast redigerad av Stahl1 2013-01-26 kl. 09:51.
Citera
2013-01-26, 13:57
  #771
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stahl1
Jag kommer aldrig begripa varför du ständigt envisas med att svänga dig med termer som du inte begriper. Det finns ingenting som heter rättslig handlingskapacitet. Det finns rättkapacitet (som även ofödda barn har) och rättshandlingsförmåga. Ingenting av det har med det du skriver att göra. På tal om bullshittande.

Men cred till griffen som argumenterar på ett intelligent och övertygande sätt. Vad gäller skälen till att köpa sex tror jag inte att ditt är så unikt (griffen), men det är mer ovanligt att folk vill tillstå att det är så.

Som någon varit inne på tidigare i tråden är det nog också så att även om de flesta "kan" få sex gratis, handlar det också om vilka man själv vill ha sex med. Köper du sex får du normalt tillgång till en typ av tjejer som inte skulle intresserat sig för dig annars. Det finns någon tråd om detta på SA där några torskar skriver om att visst kan de få hem desperata, medelålders, överviktiga ruggugglor från krogen men att som kille är det svårt att få snygga pinglor på 18-25 år. De skyller detta på att kvinnor saknar egen sexualitet som män då har, men verkar aldrig slås av tanken att de själva inte är några unga hunkar och unga, snygga killar aldrig klagar på att det är svårt att få hem snygga tjejer från krogen, de har händerna fulla.

Är man själv en medelålders, överviktig rugguggla som inte vill befatta sig med andra av motsvarande slag, kan man å ena sidan säga att man köper sex trots att man lika gärna kan få det gratis, men man kan också se det som att man köper sex som man inte skulle ha fått gratis. Precis som en tjej som aldrig lyckas få till ett förhållande å ena sidan kan säga att hon har valt att vara singel för att hon inte har träffat den rätte eller se det som att hon inte "kan" få någon kille (dvs någon som hon vill ha). Men "kan" i betydelsen att det alltid finns andra av motsatt (eller samma) kön i motsvarande situation, man skulle "kunna" få, gäller de flesta, även folk med svåra fysiska och psykiska handikapp.

Ordmärkeri innebär inte att du har rätt. Dessutom har du fel. Sidan 7 högst upp...

http://kursanteckningar.se/styled/do...anfattning.pdf

Min poäng kvarstår: vuxna och myndiga individer får ta ansvar för sina egna handlingar...
__________________
Senast redigerad av WordWarrior 2013-01-26 kl. 13:59.
Citera
2013-01-26, 14:32
  #772
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:
Du har träffat en betaldam, som vad du tror, har det ganska bra. Det säger ingenting om alla andra tjejer därute, och vem du träffar nästa gång. Genom att bagatellisera cynismen och utarmningen av en stor del av tjejerna, tycker jag att du begår ett övergrepp.

Åter igen, det är vansinne att skuldbelägga någon för vad andra gör. En lag som förbjuder köp av traffickingoffer, fine. Svenska sexköpslagen. Vansinne.


Citat:
Så bekvämt det måste vara. Att luta sig tillbaka på det; hon vill inte att jag ska veta nåt om henne så då behöver jag ju inte känna något skuld i att jag bara kommer och går. Hur gör du då din lilla "bedömning"? Magkänsla? Undrar hur det är med den när kuken står... Undrar hur alla de vanliga, svenska killar som besökte "Nora" i P1 dokumentären om Lindberg-offret, kunde undgå att se att hon var sönderskuren på armarna och mager som en sticka? Nej det är klart... Man frågar ju inte...

Nu är du igång och vill att folk skall känna skuld igen. Om du vill känna skuld kan du göra det själv. Lindberg blev för övrigt dömd för grov våldtäkt vilket är betydligt värre än sexköp. Att du ens försöker dra liknelser mellan honom och vanliga sexköpare visar hur totalt förvriden du är i dina tankegångar.
Citera
2013-01-26, 18:03
  #773
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Nu bullshittar du igen... Har man ett självskadebeteende så står både psykiatri och socialtjänst till förfogande. Är man myndig och säljer sex så får man stå sitt kast. Så enkelt är det. Det kallas rättslig handlingskapacitet, och detta gäller även kvinnor.

Självklart gör man ett "val" när man prostituerar sig (även om jag inte är så säker på att ett tvångsmässigt beteende är samma sak som när du gör ett val att köpa sex, om inte du också är driven av ett tvångsmässigt beteende vilket jag förstås inte vet). Jag är bara ute efter att få fram DIN och andra mäns värdegrund för att konsumera köpesex. I mina ögon framstår du ganska empatistörd nämligen.
Citera
2013-01-26, 18:06
  #774
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bystskugga
Åter igen, det är vansinne att skuldbelägga någon för vad andra gör. En lag som förbjuder köp av traffickingoffer, fine. Svenska sexköpslagen. Vansinne.




Nu är du igång och vill att folk skall känna skuld igen. Om du vill känna skuld kan du göra det själv. Lindberg blev för övrigt dömd för grov våldtäkt vilket är betydligt värre än sexköp. Att du ens försöker dra liknelser mellan honom och vanliga sexköpare visar hur totalt förvriden du är i dina tankegångar.

Vad är det för skillnad på ett traffickingoffer och en svensk tjej som använder sex som ett självskadebeteende? Och hur vet du skillnaden, när du aldrig frågar dina betaldamer? Vad använder du för testmetod när du utgår från om tjejen har det bra eller inte? Eller är det e.g. ganska ointressant så länge du får lätta på trycket?

Om du känner skuld är det ditt problem, och kanske ett gott tecken någonstans? Att du har ett samvete ? Varför är folk så rädda för det?

Om du känner skuld över att jag beskriver en sanning så bör du kanske ta dig en funderare.
Citera
2013-01-26, 19:52
  #775
Medlem
slemmigsnigels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surmumlan
Vad är det för skillnad på ett traffickingoffer och en svensk tjej som använder sex som ett självskadebeteende? .

Vi pratar om myndiga kvinnor eller hur? En ung kille som använder kriminalitet som självskadebeteende får ändå ta eget ansvar om han blir skjuten i huvudet av polisen när han rånar för att ta ett exempel från nyligen.

Slaveri dvs trafficking är redan förbjudet sen innan sexköpslagen.
Citera
2013-01-26, 20:09
  #776
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surmumlan
Vad är det för skillnad på ett traffickingoffer och en svensk tjej som använder sex som ett självskadebeteende?

Den ena är offer för våld och tvång av människor som inte drar sig för att sko sig på andras olycka. Den andra kan komma att skada sig själv vare sig hon är prostituerad eller inte. Du söker som vanligt svaren på fel håll.

Citat:
Ursprungligen postat av Surmumlan
Om du känner skuld över att jag beskriver en sanning så bör du kanske ta dig en funderare.

Jösses. Nu vill du till och med att jag skall känna skuld för något som inte existerar. Du är ta mig fan inte klok.
Citera
2013-01-26, 20:35
  #777
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bystskugga
Den ena är offer för våld och tvång av människor som inte drar sig för att sko sig på andras olycka. Den andra kan komma att skada sig själv vare sig hon är prostituerad eller inte. Du söker som vanligt svaren på fel håll.



Jösses. Nu vill du till och med att jag skall känna skuld för något som inte existerar. Du är ta mig fan inte klok.

Det Mumlan representerar är en slags religiös fanatism, i den sekulära täckmanteln feminism. Sådana människor bryr sig inte ett skvatt om andras hälsa- och välmående. Gjorde de detta så skulle de vilja avkriminalisera och reglera sexarbete, och ge sexarbetare legala rättigheter.

Nej, det är en osund fixering vid underlivsfrågor som kännetecknar dessa fanatiker, och de drar sig inte för att slänga lagboken (vilken används som ett substitut för den avsomnade bibeln) i huvudet på folk för att få dem att leva under deras moralpiska. De vill tvinga folk att leva efter deras snäva moralpåbud medelst hot, påtryckningar och social exklusion. Precis som kyrkan för 100 år sedan.

Det är dock trevligt att se att vi som förespråkar kroppslig autonomi och sexuell frihet för samtyckande vuxna har vind i seglen. Nu är det avkriminaliseringsspåret som gäller fullt ut. Länder där Sveriges moralfascister försökt sälja in sexköpslagen medelst lögner sparkar bakut en efter en... Så fort de skrapar på ytan så ser de vad för skit detta är.

När Norge river upp sexköpslagen, så blir det spiken i kistan för den förtryckande svenska modellen. Moralisterna kommer att misslyckas, de ljuger, men avslöjas eftersom informationen flyter fritt.

För att återgå till topic, varför män köper sex:

1) Vi är kåta.
2) Vi vill knulla tjejer.
3) Vi vill knulla med många tjejer.
4) Vi vill knulla med snygga tjejer.
5) Efterfrågan på tillfälligt sex med snygga tjejer är MYCKET större än utbudet.
6) Punkt (5) regleras marknadsekonomiskt via priset, som på vilken marknad som helst.

Hur svårt kan det bli? Att förbjuda sexköp är lika idiotiskt som att kriminalisera dåligt väder...
__________________
Senast redigerad av WordWarrior 2013-01-26 kl. 20:56.
Citera
2013-01-26, 21:12
  #778
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Hur svårt kan det bli? Att förbjuda sexköp är lika idiotiskt som att kriminalisera dåligt väder...

Att kriminalisera dåligt väder låter faktiskt bättre.
Citera
2013-01-26, 21:49
  #779
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bystskugga
Den ena är offer för våld och tvång av människor som inte drar sig för att sko sig på andras olycka. Den andra kan komma att skada sig själv vare sig hon är prostituerad eller inte. Du söker som vanligt svaren på fel håll.



Jösses. Nu vill du till och med att jag skall känna skuld för något som inte existerar. Du är ta mig fan inte klok.

Du svarar fortfarande inte på min fråga, var DITT ansvar kommer in i bilden... Du har väl också ett fritt val, eller? För övrigt... hörde du p1 dokumentären? Om inte, lyssna på den och kom sen tillbaka med dina fina argument om huruvida en del av de svenska tjejerna som prostituerar sig är så medvetna i sina val eller ej, och huruvida de utnyttjas eller bara är kåta och glada? Men det är bra att du tydligt står för din värdegrund. Alltså: om en tjej som skadar sig via sex istället låg framför dina fötter med uppskurna armar, på väg att förblöda. Då skulle du bara vända och gå därifrån med ett "hon får skylla sig själv, hon har ett val"... Fin människosyn du har.
Citera
2013-01-26, 21:54
  #780
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slemmigsnigel
Vi pratar om myndiga kvinnor eller hur? En ung kille som använder kriminalitet som självskadebeteende får ändå ta eget ansvar om han blir skjuten i huvudet av polisen när han rånar för att ta ett exempel från nyligen.

Slaveri dvs trafficking är redan förbjudet sen innan sexköpslagen.

Och var kommer ditt ansvar in? Om det står en kriminell ung man framför dig och vill sälja dig en schysst platt-tv... Då antar jag att du är en sån person som tackar ja, för du har ju inget ansvar i detta? Om en blödande tjej med uppskurna armar ligger framför dig. Då vänder du på klacken och tänker att hon har ett val...

Det måste vara ganska skönt att ha en sån svart-vit världsbild som ni gubbar här inne har...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback