2025-12-09, 10:47
Medlem
Hur länge bör man ha jobbat på ett ställe innan man pratar med chefen om nya arbetsuppgifter? Känner att jag hamnade fel och vantrivseln växer med tiden men det känns fel att börja gnälla så tidigt. Har bara jobbat där 11 månader.
Citera
2025-12-09, 11:07
Medlem
Det beror väl på typen av jobb. De flesta har en tydlig profil gällande arbetsuppgifterna, och då sker ingen ändring, om man inte söker en ny tjänst
Citera
2025-12-09, 11:10
Medlem
Hallbarhetnollas avatar
När man kan det till 109% som man blivit anställd för att utföra.
Citera
2025-12-09, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BetterStories
Det beror väl på typen av jobb. De flesta har en tydlig profil gällande arbetsuppgifterna, och då sker ingen ändring, om man inte söker en ny tjänst

Verkar vara ganska vanligt att folk byter arbetsuppgifter där men jag vet inte om dom kanske har jobbat där i flera år
Citera
2025-12-09, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashbacksJesus
Verkar vara ganska vanligt att folk byter arbetsuppgifter där men jag vet inte om dom kanske har jobbat där i flera år

Är det Samhall?
Citera
2025-12-09, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BetterStories
Är det Samhall?

Nej industri
Senast redigerad av FlashbacksJesus 2025-12-09 kl. 11:32.
Citera
2025-12-09, 12:00
Medlem
Någon med erfarenhet?
Citera
2025-12-09, 12:21
Medlem
Citat:
Någon med erfarenhet?
Du ska ta upp det med din chef, inget konstigt med det. Men chansen att det ska funka ökar ju om det går bra för dig på din nuvarande position.
Citera
2025-12-09, 12:51
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Nej industri

När du jobbat där i ett år anses det ok att ta upp en sådan sak men jag skulle inte säga att jag
vantrivs och hamnat fel utan söker att utveckla nya kunskaper och förmågor.
Att kunna hoppa in på flera positioner och bli mera mångsidig.
Citera
2025-12-09, 13:23
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Hur länge bör man ha jobbat på ett ställe innan man pratar med chefen om nya arbetsuppgifter? Känner att jag hamnade fel och vantrivseln växer med tiden men det känns fel att börja gnälla så tidigt. Har bara jobbat där 11 månader.
Det beror väl lite på vilka arbetsuppgifter du har och vilka som finns, ett år är visserligen rätt så kort tid men om det nu finns andra avdelningar där du skulle passa är det bara att köra.

Det är dock viktigt att det inte blir gnälligt från din sida, du skall ta upp det hela som att du är väldigt intresserad av avdelning X eller arbetsuppgift Z och du tror att du skulle passa in mycket bättre där. Om det inte är så att de nya arbetsuppgifterna är något man får när man har en lång erfarenhet av det du gör nu, i så fall är det på tok för tidigt och du bör sitta still i båten.

Vad har du för arbetsuppgifter och vad är det du vill byta till?
Citera
2025-12-09, 13:45
Medlem
Citat:

Åtminstone där jag jobbat har cheferna haft öga för när någon haft läggning för fler/andra uppgifter.

Annars är det väl något man tar upp vid utvecklingssamtalet vilka karriäraspirationet man har.
Citera
2025-12-09, 13:58
Medlem
När timingen är rätt
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem