2025-12-07, 12:22
Medlem
AhmedAbdullahis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Detta måste ju vara en trolltråd?

Antingen det eller bara nån med stora problem i huvudet. Båda känns rätt troliga men jag skulle gissa på sistnämnda
2025-12-07, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pundedu
Både och. Det är en modern myt att kvinnor inte bryr sig om fysiskt starka män med muskler. Kommer från feminismens önsketänkande.
I själva verket gör dom det, även om dom låtsas om som annat. Det är rent evolutionärt och handlar om att muskler/fysisk styrka visar på bra gener, skydd, trygghet, vitalitet. Dom dras till det.

Dock ska inte den psykologiska styrkan underskattas. Den är viktigare. Kvinnor gillar inte psykiskt svaga, instabila, känsliga killar. De vill ha någon som står stark när det blåser. Kvinnan ska stå för det neurotiska och mannen är tryggheten.
Detta i sin tur är inte likställt med att mannen ska vara kall och enpatilös. Han ska bry sig om kvinnan och om hennes känslor. Men inte själv vara i behov av mental stöttning. Han ska vara den trygga punkten.

Han ska visa känslor genom stöttning och givande. Inte egen svaghet och eget behov av stöd.
Visst är det som regel en fördel för män om de är vältränade, har breda axlar osv.
Däremot finns det en övertro på att just musklerna är det enda eller viktigaste som signalerar styrka.

Finns rätt många incels som är biffiga men som agerar på ett svagt och osäkert sätt vilket gör att de framstår som svaga.
Samma sak med krampiga korta män, de kan ha rejäla biceps men en lång bredaxlad man kan framstå som starkare trots han är tämligen tanig.
2025-12-07, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungFlensostIII
Hej! jag är en kille på 23 vårar och försökt få en partner i många år men alla tjejer säger alltid att jag är för snäll...

Jag har provat att bli tuffare genom olika kurser men ingenting hjälper.
Har ni några tips?

Att vara snäll är bra. Du är troligtvis inte för snäll, snarare att du tolkas som desperat. Säg mig, är du alltid tillgänglig om tjejen skriver? Jag försöker inte klanka ner på dig, utan vill hjälpa till genuint.
2025-12-07, 12:54
Medlem
Barrington1975s avatar
Citat:
Har gått flertalet kurser den som funka bäst för mig var nog andrew tate. Men ja kanske får tatuera mig lite för att öka oddsen med honorna Tror du en tatuering på en enhörning funkar? Vill att tatueringarna ändå ska symbolisera mig själv lite

Du är väldigt dålig på att trolla. Jag gissar på att du är ung och korkad för din ålder. Right?
2025-12-07, 13:27
Medlem
swedenistanis avatar
jag som är 25+ tycker att det är överlag omöjligt att skaffa en vanligt och vettig kvinna i Swedenistan.
Vet inte varför
2025-12-07, 13:54
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Hej! jag är en kille på 23 vårar och försökt få en partner i många år men alla tjejer säger alltid att jag är för snäll...

Jag har provat att bli tuffare genom olika kurser men ingenting hjälper.
Har ni några tips?

Trådrubriken och ditt första inlägg ställer helt olika frågor.
Undrar du varför tjejer inte vill ha snälla killar, eller undrar du hur man blir en tuff kille?
HusvagnSvenssons avatar

Moderatormeddelande

Postat av HusvagnSvensson 2025-12-07, 13:57
Moderator
Ej Jämställdhet och diskriminering

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här