Flashback bygger pepparkakshus!
Igår, 16:38
Medlem
https://www.gp.se/nyheter/storgoteborg/blizz-bugaddi-reagerade-pa-produkten-pa-ica-normaliserad-rasism.945d85cd-5a77-4478-aa2e-8a374a09cf9e ?utm_source=facebook_organic&utm_medium=social&utm _content=organic_red&fbclid=IwdGRjcAOhKXhleHRuA2Fl bQIxMQBzcnRjBmFwcF9pZAwzNTA2ODU1MzE3MjgAAR47KiMI_X msp0x6vWccQ1e6irxEUzk K1rYcFcDAQtAQ8XUkcqO0mKRWtkJqvQ_aem_bpztH-tgC37k1gUmXnJuJA&brid=x7iBgtxEGtYxawV-4NrR-w

En N*ger vill förbjuda godiset Negro eftersom det är rasism och tolkas som att det går att köpa svarta. Någon som håller med? Själv tycker jag att han kan åka hem till Afrka.
Citera
Igår, 16:39
Medlem
Slackoffs avatar
Åk hem.
o"h shit nu kan du köpa en slav fortfarande”, säger Blizz Bugaddi."
Vi vill inte köpa dig och vi vill inte ha dig gratis.
Uppenbarligen har "artisten Ogg bogologgo väntat på detta tillfälle så han kan få gratis reklam.
Senast redigerad av Slackoff Igår kl. 16:43.
Citera
Igår, 16:40
Medlem
Hellesylts avatar
Stackars afrosvensk självklart mår han dåligt och borde få ersättning. Sedan är det väl inte så konstigt att han reser hem och besöker släkten i Afrika ibland. Det skulle även du göra om du var i hans sits.
Citera
Igår, 16:41
Medlem
Åk hem.
Citera
Igår, 16:44
Medlem
Gingers avatar
Ingen gillar lakrits längre
Citera
Igår, 16:44
Medlem
Jahbrahs avatar
Bra svarat av ICA tycker jag, inte pudlar dem hårt iaf.
Citera
Igår, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
https://www.gp.se/nyheter/storgoteborg/blizz-bugaddi-reagerade-pa-produkten-pa-ica-normaliserad-rasism.945d85cd-5a77-4478-aa2e-8a374a09cf9e ?utm_source=facebook_organic&utm_medium=social&utm _content=organic_red&fbclid=IwdGRjcAOhKXhleHRuA2Fl bQIxMQBzcnRjBmFwcF9pZAwzNTA2ODU1MzE3MjgAAR47KiMI_X msp0x6vWccQ1e6irxEUzk K1rYcFcDAQtAQ8XUkcqO0mKRWtkJqvQ_aem_bpztH-tgC37k1gUmXnJuJA&brid=x7iBgtxEGtYxawV-4NrR-w

En N*ger vill förbjuda godiset Negro eftersom det är rasism och tolkas som att det går att köpa svarta. Någon som håller med? Själv tycker jag att han kan åka hem till Afrka.

Ja Afrika spåret låter väl bra!
Tycker vi ska ha mer neger kakor och godis istället!
Människor som är så lätt kränkta bör medicineras på någon lämplig låst avdelning!
Citera
Igår, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahbrah
Bra svarat av ICA tycker jag, inte pudlar dem hårt iaf.
Varför är det en sotare på förpackningen? Borde ju vara en neger i kedjor.
Citera
Igår, 16:48
Medlem
Mad monks avatar
Negro betyder svart på spanska vad är negern upprörd över egentligen?
Citera
Igår, 17:08
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvenorven
Varför är det en sotare på förpackningen? Borde ju vara en neger i kedjor.
Reklamslogan.

Citat:
Märket Negro började sin produktion 1928, och redan då lanserades ett koncept där godiset beskrevs som “the chimney sweep of the throat” — alltså “sotarens sopare för halsen”
https://en.wikipedia.org/wiki/Negro_%28candy%29
Citera
Igår, 17:20
Medlem
Brantforss avatar
Hoppas inte Herr Bagdaddi tar en tur på Systembolaget.

Den snart 110 åriga Negrokaramellen har för övrigt redan varit uppe för bedömning hos JK, den utgör inte hets mot soffgrupp.
Senast redigerad av Brantfors Igår kl. 17:27.
Citera
Igår, 17:22
Medlem
beaver_ses avatar
GP har bara på telefonsvarare.... Nada
Ringde dem nyss....

Ica har bara bra service för Ukraina (ge dina pengar till mer död av soldater) ... Så sjukt, ica säljer ju mat... Eller. Men nyligen kom det fram att de har en ukrainsk standard, de märker om utgånget kött och seafood... Borås ica maxi... gjorde detta igen, för de blev fällda för detta brott för et par år sedan.
Wow och media reagera inte när ica gick fram som de med enorma vinster..... Hallå svenska medier, ni har just skurit av eran egen hals (i inkomst) när ni trots kunskap inte låtit oss vanliga människor få vetat att ica mm säljer utgångna matvaror till folket...

Glöm inte att svenska honungsproducenter lider av att vi (ica,citygross mm tar in billig honung från ukraina som är utspäd med socker......

Så ingen av berörda media kan säga varför de ser negro som betyder svart eller varför vit som i vit choklad behandlas olika...

Får neger pengar för dåligt mående, då skall jag ha pengar för dåligt mående för att jag är vit i mitt eget hemland...

Hur som alla woke företag i sverige som inte ger nån möjlighet för allmänheten/ era kunder = kunder som ger er eran lön en möjlighet att uttrycka sin åsikt av era uttalanden.... Folket som gör att ni idiotrika kan glida runt i världen med jets mm, kanske slutar att supporta er. Vad gör ni då, Folk väljer lokala fik, lokala matställen, köper sina matvaror från lokala bönder...

Wow.... De enda som förlorar på det är alla "mellanhänder" vi har idag som lurar bönder och köpare....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in