2025-12-07, 14:39
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rattatatata
Vet inte vilka gym du besökt men där jag tränar är det inga 15-åringar som trycker i sig anabola, inte ens fullvuxna män som använder skiten...
Att utgå från anekdoter i sammanhanget är idioti när det är ett allmänt etablerat faktum att PED användning ökat lavinartat bland yngre.

Det finns gott om gym man kan köra i om man är dopad. Nämn staden du befinner dig i och ställ frågan i tråden kan jag nästan lova att någon kan ge dig en hel lista på gym där det är grönt att köra dopad utan snutkoll.
Citera
2025-12-07, 14:42
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Epimanes
Där jag gymmar(litet ställe) har vi en bitig stor snubbe som definitivt tagit anabola. Fast jag får inte känslan av att han är på numera. Sen vet man inte så noga, kan finnas fler. Jag är inte den som antar att alla som är större än mig tar doping. Jag är mid.

Jag hade folk i min gymnasieklass som tog ryssfemmor. Folk i mina nybörjar-klasser som jag tagit ett allvarligt samtal med om deras steroidmissbruk. Det har ju inte blivit mer ovanligt nuförtiden. Fast vissa ungdomar kanske tar sarms eller annat konstigt istället.
Många tror att det inte sker för dom tränar på Nordic wellness mitt i stan. Att det är vanligare med anabola idag än för 10 år sedan räcker det att slå upp Instagram för att fatta.
Citera
2025-12-07, 17:36
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Samtidigt har det gått får långt med 15 åringar som trycker anabola idag. Höjden av dekadens är att ta strävan för perfektion över kullen och ner i det sjukliga. Att träna för att bli snabbare, starkare, mer flexible, och med mer uthållighet är naturligtvis riktigt, bra, och hälsosamt. Att däremot stå och flexa i en spegel varje dag och trycka hormoner är en modern manlig version av anorexi som kommer sluta jävligt illa.
Finns inga femtonåringar som trycker anabola här. Det är i USA det är vanligt men det landet kan ingen ta seriöst mera.
Citera
2025-12-07, 17:57
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Finns inga femtonåringar som trycker anabola här. Det är i USA det är vanligt men det landet kan ingen ta seriöst mera.
15 är en extrem ålder, men det finns garanterat dom i Europa också. Kanske även Sverige. Det hade varit bekvämt att kalla detta ett USA problem, men det är det garanterat inte. Personligen tror jag som sagt att Marvel/DC har spelat en stor roll i problemet när dom låtit alla Hollywood bluffarna skapa filmer riktade mot barn och samtidigt ljuga om hur dom fått den kroppen dom har.
Citera
2025-12-08, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Jo det är tonårskillar som köper steroider både på nätet och av kontakter.
Citera
2025-12-08, 06:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PiffEllerPuff
Som jag skrivit. Det räcker mer än väl, och har alltid gjort, att ha en sund livsstil omkring kost och motion, då slipper du majoriteten av sjukdom/besvär och dåliga värden. Gym är överflödigt för i princip alla. Är du allvarligt överviktig är det främst motion och vettig normal kost som gäller, och räcker. Gym är som sagt en ganska hjärndöd fluga. Och den kommer givetvis att gå över.

Jag tror inte gym är överflödigt eller en fluga. Snarare tvärtom så har vi stillasittande jobb numera som innebär att man måste röra sig på sin fritid. Hur många har inte bosatt sig i städer som Göteborg? Där finns ingenting att göra. Du har en lägenhet och utanför finns det bara gator med asfalt. Då är gym jättebra.
Både jag och frun tänkte på detta och bosatte oss på landet. Vi tränar båda gym. Har ett riktigt gym hemma i ett av våra finrum samtidigt har jag ett gymkort också, samt 3000 kvadrat tomt att härja loss på med fysiskt arbete. Livet blir vad man gör det till. =)
Citera
2025-12-08, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoberZealot
Många idioter i tråden.

Det spelar ingen roll vilken idrott du utövar, vill du vara bäst inom din grej, så är det gymmet som gäller.

Kanske kan fjollsporter som pingis och bowling räknas bort. Men är du friidrottare, fotbollspelare eller handbollspelare, så är det gymmet som gäller.
TOM bordtennisspelare tränar styrketräning...
Citera
2025-12-08, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdaren
Det får du av sporter ochså. Fick automatiskt tydlig muskulatur och rutor på magen bara av badminton i den åldern, armarna va explosiva och seniga och starka men även uthålliga plus att man kan inte ha vilken tung muskulär kropp som helst heller när man sportar med en viss sport som de flesta känner till. Att släpa på tung muskulatur över hela kroppen är inte idealiskt för badminton tex. Flexibiliteten blir lidande och vighet, reflexer samt spänst. Fick dock träna upp vänsterarmen som inte hade samma styrka som högerarmen för badmintonracketet

Det är fysiskt omöjligt att få starka armar av badminton.
Om du inte använder ett 10kg racket.
Citera
2025-12-08, 14:08
Medlem
Citat:
Ännu ett inlägg om varför man ska fortsätta odla kulmage, diabetes och högt blodtryck... att träna och hålla kroppen i skick är alltid väldigt provocerande för tjockisar och allmänt lata och ohälsosamma människor, så har det varit från tidernas begynnelse...

Vet inte vilka gym du besökt men där jag tränar är det inga 15-åringar som trycker i sig anabola, inte ens fullvuxna män som använder skiten...
Läs på lite om ämnet 😉
Citera
2025-12-08, 17:53
Medlem
Kent-Ronnys avatar
Fel. Styrketräning för den åldrande människan är bland det bästa man kan göra för att bibehålla livskvalitet och hälsa så länge det bara går. Det i kombination med "sunda vanor", dvs inte röka, knarka och överkonsumera både det ena och det andra är svårslaget. Har du tur kan du då leva ändå tills du dör, på stående fot utan att passera blöj- och rullstolsstsadiet.

Citat:
Ursprungligen postat av PiffEllerPuff
Många hamnar i rullstol eller med rullator när de är så gamla, spelar inte vidare roll om du tränat på gym i ditt liv. Kroppen slits och bryts ner iaf.

Det är som regel ingen vidare livskvalité att vara 85-90 i västvärlden över lag, vi ska alla dö. Men visst är det bra att vara i någorlunda form i sitt liv, det fixar man rätt enkelt genom någorlunda sunda vanor. Men svensken har ju en tendens att vara varken det ena eller andra omkring det mesta, har svårt att leva längs den gyllene medelvägen. Beror främst på bristande intellekt, osjälvständighet, konflikträdsla och lättare autism.
Citera
2025-12-10, 06:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Ronny
Fel. Styrketräning för den åldrande människan är bland det bästa man kan göra för att bibehålla livskvalitet och hälsa så länge det bara går. Det i kombination med "sunda vanor", dvs inte röka, knarka och överkonsumera både det ena och det andra är svårslaget. Har du tur kan du då leva ändå tills du dör, på stående fot utan att passera blöj- och rullstolsstsadiet.
Jag har inte så mycket underlag för detta men borde ju vara så (tycker jag) att någon som löptränar/konditionssportar och tränar hela kroppen på gymmet med basövningar står sig bättre som gammal än någon som discogymmat biceps och bröst i 30 år. Orsaken till de delade åsikterna gällande träningens värde kanske står att finna där.
Citera
2025-12-16, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OndskanIOssAlla
Jag har inte så mycket underlag för detta men borde ju vara så (tycker jag) att någon som löptränar/konditionssportar och tränar hela kroppen på gymmet med basövningar står sig bättre som gammal än någon som discogymmat biceps och bröst i 30 år. Orsaken till de delade åsikterna gällande träningens värde kanske står att finna där.

Träning och hälsa är en färskvara så beror nog på vad individen ägnar sig åt då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in