2025-12-07, 09:41
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwizzerNöt
Ungdomar gör det som är nyttigt, inte roligt. Alltså äter man veganskt, tränar muskler och sover ordentligt. Allt för att få några piggare år mellan 85-90.

Själv föredrar jag den danska mentaliteten. Njut och må bra, tills det tar slut.

Tror det är tvärtom med dom som är födda i generationen 2000 talet. De sitter alldeles för mycket och spelar vid datorn och annan umgås-media plus att de käkar mycket godis snacks.
Folkhälsan för ungdomar är nog sämre överlag (på totalen) jämfört med 80-90 talisterna tror jag
Citera
2025-12-07, 09:42
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Det handlar ju inte om att hålla sig frisk eller ha roligt. De vill se ut som en packe kött. Det är killarnas motsvarighet till anorexia.

Undra vilka ideal de har ?
Citera
2025-12-07, 09:45
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
För att hålla sig i form, och må bättre. Ett perfekt och helt ofarligt medel mot tonårsångest.

Det vet jag inte. Du vet alltså vad de tänker, men du väljer att fråga mig om varför de tänker det som du tror att de gör?

Sport är roligare och man behöver inte spela i lag som ska inrikta sig på riktiga tävlingar sen i nån division och spela mot andra städer. Man kan spela för nöjes skull tex innebandy genom att leta sig till sådana föreningar. Och man kan spela för nöjes skull i individuella sporter. Finns ingen press på en
Citera
2025-12-07, 09:47
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Unga personer har betydligt mer nytta av att köra en sport som fotboll,innebandy,handboll eller likande eller orientering.

Det är utvecklande för kroppen och hjärnan med motorikuppbyggnad.

Så dom inte utvecklar autistisk motorbefriat sätt o får problem med att ens ta körkort

Gym är bättre o köra vid högre ålder sen när dom börjar få nytta av det - kanske 16 o uppåt eller när dom slutar o i det lokala korpknattelaget

Håller med
Citera
2025-12-07, 09:59
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
För att hålla sig i form, och må bättre. Ett perfekt och helt ofarligt medel mot tonårsångest.

Det vet jag inte. Du vet alltså vad de tänker, men du väljer att fråga mig om varför de tänker det som du tror att de gör?

Vet inte alls hur de tänker men det funkar utmärkt att bara dra ihop ett gäng och spela utebandy (fast med innebandy grejer och boll) när som helst. Så gjorde jättemånga i min generation på snö eller asfalt
speciellt med vinter väglag. Var själv målvakt tof
Citera
2025-12-07, 10:42
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdaren
Sport är roligare och man behöver inte spela i lag som ska inrikta sig på riktiga tävlingar sen i nån division och spela mot andra städer. Man kan spela för nöjes skull tex innebandy genom att leta sig till sådana föreningar. Och man kan spela för nöjes skull i individuella sporter. Finns ingen press på en

Människor gör inte saker tillsammans längre, mer än absolut nödvändigt.
Det beror nog på många saker, men att de inte fattar vad som är roligt och inte, är garanterat inte en av dem.
Citera
2025-12-07, 11:01
Medlem
Teus avatar
Citat:
Undra vilka ideal de har ?
Antar att Marvel har en del av ansvaret här? Hollywood kändisar som sitter med ett helt apotek där hemma med egna läkare hävdar att det är kyckling och träning som ligger bakom deras resultat.

Hjälper nog inte att brudar kallar IFBB pro korthållare för "dadbod" och kids kallar folk som tränat aktivt i 3-4 år naturligt för svaga, smala, tjocka, eller whathaveyou.
Citera
2025-12-07, 12:25
Medlem
Rattatatatas avatar
Ursprungligen postat av Rattatatata
Ännu ett inlägg om varför man ska fortsätta odla kulmage, diabetes och högt blodtryck... att träna och hålla kroppen i skick är alltid väldigt provocerande för tjockisar och allmänt lata och ohälsosamma människor, så har det varit från tidernas begynnelse...
Citat:
Ursprungligen postat av Teu

Samtidigt har det gått får långt med 15 åringar som trycker anabola idag. Höjden av dekadens är att ta strävan för perfektion över kullen och ner i det sjukliga. Att träna för att bli snabbare, starkare, mer flexible, och med mer uthållighet är naturligtvis riktigt, bra, och hälsosamt. Att däremot stå och flexa i en spegel varje dag och trycka hormoner är en modern manlig version av anorexi som kommer sluta jävligt illa.

Vet inte vilka gym du besökt men där jag tränar är det inga 15-åringar som trycker i sig anabola, inte ens fullvuxna män som använder skiten...
Citera
2025-12-07, 12:28
Medlem
SportquattroS1s avatar
När jag var i den åldern så var det träning inom min sport tisdag och fredag. Gymmet var öppet alla dagar, så det gick utmärkt att kombinera.
Citera
2025-12-07, 12:49
Medlem
Inte undra på att västvärlden blir allt fetare och fetare när man ser vissa av svaren härinne...
Citera
2025-12-07, 12:55
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rattatatata
Vet inte vilka gym du besökt men där jag tränar är det inga 15-åringar som trycker i sig anabola, inte ens fullvuxna män som använder skiten...

Där jag gymmar(litet ställe) har vi en bitig stor snubbe som definitivt tagit anabola. Fast jag får inte känslan av att han är på numera. Sen vet man inte så noga, kan finnas fler. Jag är inte den som antar att alla som är större än mig tar doping. Jag är mid.

Jag hade folk i min gymnasieklass som tog ryssfemmor. Folk i mina nybörjar-klasser som jag tagit ett allvarligt samtal med om deras steroidmissbruk. Det har ju inte blivit mer ovanligt nuförtiden. Fast vissa ungdomar kanske tar sarms eller annat konstigt istället.
Citera
2025-12-07, 13:01
Medlem
SwizzerNöts avatar
Citat:
Tror det är tvärtom med dom som är födda i generationen 2000 talet. De sitter alldeles för mycket och spelar vid datorn och annan umgås-media plus att de käkar mycket godis snacks.
Folkhälsan för ungdomar är nog sämre överlag (på totalen) jämfört med 80-90 talisterna tror jag

Ja, det är delat i två läger. Antingen är man hälsofreak eller väldigt ohälsosam.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in