2025-12-03, 17:07
Avstängd
https://www.expressen.se/noje/pernilla-wahlgren-stalld-av-fragan-i-svts-fragan-ar-fri/
Citat:
I veckans avsnitt medverkar artisten och tv-profilen Pernilla Wahlgren, 57. I en av frågorna nämns en brottsdömd anhörig till henne. Man säger både den anhörigas namn och vad personen är dömd för.

Wahlgren svarade på frågan – men det var motvilligt, säger hon till Expressen.

”River upp massa sår”
”Självklart var detta inget jag ville ha med då det river upp massa sår och skapar drev. Detta är något som hände för flera år sedan och som har tärt väldigt mycket”, säger hon i en kommentar till Expressen.

Citat:
Hordokht Moravejzadeh, projektledare för ”Frågan är fri”.

Enligt henne var det inte ett komplicerat beslut att namnge Pernilla Wahlgrens anhöriga som brottsling.

”Det var något som de var nyfikna på”
– Ja, det är ju reportrarna som var nyfikna och ville ställa frågorna, säger Hordokht Moravejzadeh.

– Vi ansåg i alla fall att det var så pass viktigt att reporterna får ställa sina frågor rakt ut. Ofiltrerat. Så att vi tog beslutet att de fick säga namnet.

https://www.svtplay.se/video/8p59V4D/fragan-ar-fri/pernilla-wahlgren-orosmassigt-det-varsta-jag-varit-med-om
Avsnittet på SVT-play är 27 minuter långt. Där finns frågan inte med. När jag skulle kolla tidigare idag fanns avsnittet inte ute på SVT-play trotts att det står att det publicerades 0200 i natt. Övriga avsnitt av serien är 29 minuter långa. Har SVT fegat ur och klippt bort frågan? Någon som vet var man kan se den bortklippta frågan?
Senast redigerad av snigelslum 2025-12-03 kl. 17:35.
Citera
2025-12-03, 17:17
Medlem
I artikeln du länkar till svarar Pernilla själv: "Självklart var detta inget jag ville ha med" . Således har hon själv önskat få det bortklippt.

För övrigt är inte heller del 1, 29 minuter långt.
Citera
2025-12-03, 17:22
Medlem
Frågan är fri, som sagt, men det innebär inte att den eller svaret sänds. Där görs andra hänsynstaganden. Exempelvis om förtal.
Citera
2025-12-03, 17:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Mittokrat
Frågan är fri, som sagt, men det innebär inte att den eller svaret sänds. Där görs andra hänsynstaganden. Exempelvis om förtal.
Givetvis är det så men vad kan ha hänt under dagen som gjorde att programmet klipptes om? Det verkar ju vara självklart att ha med frågan i morse.
Citera
2025-12-03, 17:44
Medlem
Man ställer det i form av en fråga bara för att förtala den här personen.
Så vadå om han har köpt sex (jag antar att det är detta det handlar om).
Citera
2025-12-03, 17:53
Medlem
laughingducks avatar
Skulle du vilja att någon frågar samt pratar om dig i ett program .
Utan att du får medverka !?
Citera
2025-12-03, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum
Givetvis är det så men vad kan ha hänt under dagen som gjorde att programmet klipptes om? Det verkar ju vara självklart att ha med frågan i morse.
Olika program och avdelningar har olika ansvariga utgivare. Så de kan göra olika bedömningar, liksom misstag, givetvis. Det kan vara en förklaring.
Citera
2025-12-03, 18:29
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mittokrat

Frågan är inte fri om svaret klipps bort. Det är inte innebörden av ”frågan är fri” att det får efterverkningar om du ställer fel frågor.
Citera
2025-12-03, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Frågan är inte fri om svaret klipps bort. Det är inte innebörden av ”frågan är fri” att det får efterverkningar om du ställer fel frågor.
Funkar inte så hos traditionella medier som har etiska riktlinjer. Men jag antar att det struntar du i.
Citera
2025-12-03, 18:35
Medlem
Citat:
Sedan är din invändning allmänt sett efterbliven. Om jag sitter anklagad hos polisen och de frågar mig sådant jag inte vill svara på så måste jag göra det enligt dig och det ska också redovisas fritt.
Citera
2025-12-03, 18:42
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum
https://www.expressen.se/noje/pernilla-wahlgren-stalld-av-fragan-i-svts-fragan-ar-fri/

https://www.svtplay.se/video/8p59V4D/fragan-ar-fri/pernilla-wahlgren-orosmassigt-det-varsta-jag-varit-med-om
Avsnittet på SVT-play är 27 minuter långt. Där finns frågan inte med. När jag skulle kolla tidigare idag fanns avsnittet inte ute på SVT-play trotts att det står att det publicerades 0200 i natt. Övriga avsnitt av serien är 29 minuter långa. Har SVT fegat ur och klippt bort frågan? Någon som vet var man kan se den bortklippta frågan?
https://stoppapressarna.se/svenskt/pernilla-pressad-i-svt-om-sexdomen-mot-niclas-wahlgren/
Till saken hör att Pernilla Wahlgren har fått skarp kritik för att hon aldrig sagt något om Niclas Wahlgrens sexköp medan hon gick hårt åt Paolo Roberto, 56, efter att pastaprofilen åkte fast för sexköp på en lägenhetsbordell på Östermalm i Stockholm.

Det är många fans och följare som påpekat att Pernilla Wahlgren hycklar som inte tvekade att ge sig på Paolo Roberto och fördöma honom på sociala medier, medan hon aldrig sagt ett knyst om Niclas Wahlgrens sexköp.
Pernilla Wahlgren var på Jockes sida mot mamman.
Kändisar backar kändisar. Tills drevet vänder.
Hycklare alla.
Senast redigerad av gofigur 2025-12-03 kl. 18:46.
Citera
2025-12-03, 21:52
Medlem
brukstjacks avatar
Citat:
Det är väl underförstått att det inte inkluderar lagbrott?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in