2025-12-02, 12:58
Medlem
Sagodjurs avatar
Varför i helvete har den patetiska traditionen av pepparkakshusbyggande fått sådan särställning att det ligger en konstant direktlänk till skiten på alla sidor?

Vad är det för dårar som modererar forumet som försöker göra det till nåt slags bögigt familjeliv där det viktigaste av allt är ett årligt pepparkaksbyggande? är hela sverige bakar med på ett hörn? har vi inte nog av sånt har efterblivet skit redan över hela jävla media?

Har Roy Fares blivit utsedd till ny admin men jag har bara råkat missa detta?
Citera
2025-12-02, 13:37
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sagodjur
Varför i helvete har den patetiska traditionen av pepparkakshusbyggande fått sådan särställning att det ligger en konstant direktlänk till skiten på alla sidor?

Vad är det för dårar som modererar forumet som försöker göra det till nåt slags bögigt familjeliv där det viktigaste av allt är ett årligt pepparkaksbyggande? är hela sverige bakar med på ett hörn? har vi inte nog av sånt har efterblivet skit redan över hela jävla media?

Den här diskussionen är lika traditionell som pepparkakstävlingen i sig nu

Det är väl trevlig att forumet gör nåt kul och som engagerar användarna? Man måste inte bry sig så mycket. Och jag kan inte se något som är "flashbackfientligt" med det hela. Kanske inte coolt nog för dig och andra, men det strider inte mot några flashbackiga värderingar på nåt sätt.
Citera
2025-12-02, 13:39
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:

Det ska vara lite fränt och hippt.(Edgy, tror jag ungdomarna kallar det)
Gärna kontroversiella byggen som 9/11, Treblinka, Gazaremsan, Alexander Bards sovrum eller liknande..

Jag tror Trumps nya Balsal på östra vingen kan vara en toppkandidat.

Det kan vara bra att sysselsätta massa arga unga småfulla gubbar i lite pyssel inför julen.
Citera
2025-12-02, 13:44
Medlem
franges avatar
Har du missat att det här är en tradition som sträcker sig längre tillbaka än när du med största sannolikhet blev framknullad?
Citera
2025-12-02, 13:49
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:

Du behöver inte bygga något hus, det är lugnt. Men snacka för fan inte skit om Roy Fares! Bästa kolan i stan.
Citera
2025-12-02, 14:10
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:

Det är väl så helt enkelt när ett privat företag puttar fram det som de upplever att folket gillar lite extra. Om du inte gillar det så kan du väl surfa till SSU istället.

Sen verkar du inte vara medveten om vad du skriver om heller. Den dagen du får se dessa tävlingsbidrag publicerade på Familjeliv så ska du nog fundera på vem som blivit admin just där.

Här på Flashback följder mönstret sig självt år ut och år in. Finns ingen tvek på vem som är Top G här inte.

Jag är själv inte så engagerad i tävlingen men brukar ta del av resultaten och bilderna. För mig får de gärna göra ännu mer reklam för det.
Citera
2025-12-02, 14:32
Medlem
Giant Squids avatar
Pepparkakshus känns ju dock lite osvenskt
Pepparkaksgubbarna kommer ifrån MENA.
Kanel, ingefära, kardemumma är ju inte direkt ifrån Sverige

Det är lite fint ändå hur motsatser kan mötas.

Vi komma, vi komma från Pepparkakeland
Och vägen vi vandrat tillsammans hand i hand
Så bruna, så bruna vi äro alla tre
Korinter till ögon och hattarna på sne
Citera
2025-12-02, 14:48
Medlem
Sagodjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Den här diskussionen är lika traditionell som pepparkakstävlingen i sig nu

Det är väl trevlig att forumet gör nåt kul och som engagerar användarna? Man måste inte bry sig så mycket. Och jag kan inte se något som är "flashbackfientligt" med det hela. Kanske inte coolt nog för dig och andra, men det strider inte mot några flashbackiga värderingar på nåt sätt.

Det flashbackfientliga består i att man tar något som går stick i stäv med det flashback står för, istället för underground så går man åt helt motsatt riktning, något man skulle kunna hitta på ett forum på tv4 hemsida. Och inte nog med det, man lyfter fram det dessutom.

Det är viktigt att Flashback behåller sin identitet, det kan inte bli familjeliv av det hela.
Citera
2025-12-02, 14:50
Medlem
Sagodjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Har du missat att det här är en tradition som sträcker sig längre tillbaka än när du med största sannolikhet blev framknullad?

Har du läsvårigheter? Jag nämner ju ordet tradition i rubriken.
Citera
2025-12-02, 14:55
Medlem
Sagodjurs avatar
Tävlingar och jippon har ingenting på Flashback att göra. Det går helt emot flashback-andan. Dessutom är ju flashback, som inte ens klarar av att inkludera fotografier i inläggen, helt fel plats rent tekniskt.

Så för att återgå till frågan, hur kan detta spektakel länkas till på varenda sida?

har det ens hänt tidigare att en tråd får en sådan särställning?

Med detta visar man ju tydligt att den viktigaste tråden på Flashback, av samtliga trådar, från samtliga forum, är den om att bygga pepparkshus.

Ingen annan tråd får denna uppmärksamhet.

Hur fan kunde Flashback gå från att vara en punkig underground tidning till att handlar om att bygga pepparkakhus?

Vad fan är det som händer? Hur kan ni tillåta detta ske?

är ni alla bara en samling jävla snorungar?

Jag har följt flashback sen man kunde köpa papperstidningen i butik i Stockholm !!!

Och inte fan var tidningen full med PEPPARKAKSHUS det kan jag tala om för er!
Citera
2025-12-02, 15:05
Medlem
Sagodjurs avatar
Låt oss se hur media förhåller sig till pepparkakshus, alltså flashback ska ju funka lite som en motpol, media är ju lite av ett skällsord... men om det inte längre är någon skillnad mellan vanliga media och flashback, ja då ha något stort gått förlorat...

"Heta pepparkakshus i rekordpopulär baktävling
Aftonbladet
202 bagare är med och tävlar om att vinna pris för årets pepparkakshus, vilket är nytt deltagarrekord. "

"”Världens första pepparkakspizzahus” byggt i Skellefteå"
Aftonbladet

"Pepparkakshus – så lyckas du bäst med bygget"
Aftonbladet

"Ellen, 32, bakar storslagna pepparkakshus: ”Egen värld”"
Expressen

"Sofias pepparkakshus ses av miljoner på Tiktok"
Expressen

"Bygga pepparkakshus – tips och knep som gör dig till proffs"
Leva & Bo

"19 helt fantastiska pepparkakshus med kristyr och godis"
Sköna Hem
Citera
2025-12-02, 15:24
Medlem
IceEyess avatar
Är också oförstående till hypen med pepparkakshus. En tråd om ämnet i all ära, men att marknadsföra tråden över hela forumet är omotiverat.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in