Flashback bygger pepparkakshus!
Igår, 12:41
Medlem
U.S.s avatar
Hej!
Jag har öppen fiber och har tänkt byta, p.g.a., fått ett bra pris hos Tele2. Nu vill Tele2 komma och byta mediaomvandlare! Jag har bytt leverantör många gånger varför vill Tele2 byta något de kallar för mediaomvandlare?
Citera
Igår, 12:46
Medlem
Har du frågat Tele2?

Det byts normalt ut för att passa deras tjänster.
Citera
Igår, 12:51
Medlem
Fråga dom?
Förövrigt finns det mycket bättee leverantörer än tele2..
Citera
Igår, 20:54
Medlem
RiMaXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faggelito
Fråga dom?
Förövrigt finns det mycket bättee leverantörer än tele2..

Finns garanterat bättre än det du har också. TS hade fått ett bra pris och valde då Tele2.
Citera
Igår, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U.S.
Hej!
Jag har öppen fiber och har tänkt byta, p.g.a., fått ett bra pris hos Tele2. Nu vill Tele2 komma och byta mediaomvandlare! Jag har bytt leverantör många gånger varför vill Tele2 byta något de kallar för mediaomvandlare?

Genom att byta ut din mediaomvandlare från den du har idag till tele2s mediaomvandlare så innebär det att du byter över till tele2s öppna nät (iTux) där tele2 är "huvudleverantören". Det är fortfarande ett öppet nät, bara att det är ett helt annat öppet nät än det du har idag. Beroende på vart du bort och/eller om du bor i villa eller lgh så kan det variera rätt rejält i både kvalite och pris mellan det öppna fibret du har idag och iTux.
Citera
Igår, 23:03
Medlem
BombaySaphires avatar
Vem väljer frivilligt tele2? Sämsta leverantören.
Citera
Idag, 00:27
Medlem
m11080s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Vem väljer frivilligt tele2? Sämsta leverantören.
Personen kanske vill ha den sämsta leverantören.
Citera
Idag, 00:41
Medlem
Vet inte om jag får ställa frågor om leverantörer men har inte fått en varning på länge så. Har Telia nu och har väl funkat ok även om de störde sig på min IPtv precis när lagen gick igenom. Doch gick avtalet ut och blir dubbelt så dyrt, plus har två abonnemang så jag sneade och sa upp dem.. Har två veckor kvar på det gamla och funderar på vem jag ska anlita hädanefter. Blir ju ett två års abonnemang för att få bra månadspris. Så ni varnar för Tele 2?
Bra pris men det hjälper ju inte om de är as såklart.
Citera
Idag, 00:43
Medlem
....mobilt bredband alltså. Fullt fräs..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in