2025-12-02, 20:31
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Jo, man får backa. Går inte att tala med någon som projicerar.

Dock har jag själv ett saftigt vårdtrauma, men det betyder ju inte att ADD/ADHD inte finns, för det gör det.

Ja, det gör ju det. Och bara för att man (eventuellt) överdiagnosticerar sjukdomar är det knappast ett vettigt alternativ att lämna alla barn vind för våg.
Citera
2025-12-02, 20:35
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
Ja, det gör ju det. Och bara för att man (eventuellt) överdiagnosticerar sjukdomar är det knappast ett vettigt alternativ att lämna alla barn vind för våg.

Det påstås att det överdiagnostiseras. Men de barn jag sett som fått någon form av diagnos har haft stora problem, och ofta en pålagring av sammanbrott, självskadande, ätstörningar eller ångest. Jag har rätt många sociala tentakler, men visst, det kan ju finnas friska barn med diagnos som jag inte vet om.

T ex ätstörning är ju något som troligen kommer följa barnet hela livet, en av de svåraste problemen. Är grunden då en bokstavsdiagnos, är det bra att veta det.
Citera
2025-12-02, 21:37
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Det påstås att det överdiagnostiseras. Men de barn jag sett som fått någon form av diagnos har haft stora problem, och ofta en pålagring av sammanbrott, självskadande, ätstörningar eller ångest. Jag har rätt många sociala tentakler, men visst, det kan ju finnas friska barn med diagnos som jag inte vet om.

T ex ätstörning är ju något som troligen kommer följa barnet hela livet, en av de svåraste problemen. Är grunden då en bokstavsdiagnos, är det bra att veta det.

Ja, en eventuell överdiagnosticering tror jag är ett mindre problem än de barn och ungdomar som inte får hjälp med sin ADHD/ADD.
Citera
2025-12-02, 22:27
Medlem
UniktAnvNamns avatar
Citat:
Jo, man får backa. Går inte att tala med någon som projicerar.

Dock har jag själv ett saftigt vårdtrauma, men det betyder ju inte att ADD/ADHD inte finns, för det gör det.

Var projicera något du lärde dig om på din "miljöterapi" du gick på i onödan under 1 års tid?
Tyvärr är du typexemplet på varför vi inte ska sätta barn på piller och jaga diagnoser, du springer i vad du själv beskriver som onödig "miljöterapi" under 1 års tid, du jagar någon konstig ADD-diagnos i vuxen ålder för att du vill få svar på frågor, när man är inne i sin självupptagna smörja av diagnoser och hypokondri är det svårt att se hur sjukt det är utifrån, men du ger inte ett balanserat och sunt intryck, en vuxen människa ska inte springa efter människor i vit rock hela tiden!

Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
Jag vet inte vad du har råkat ut för personliga trauman kopplat till svensk sjukvård, men mitt tips är att ta itu med det. Lycka till.

En sansad, intelligent konversation är uppenbarligen inte möjlig, så jag tackar för mig.
Svagt att du väljer att citera enbart en liten del av min text, får tolka det som att du uppenbarligen ger upp eller inte har något och komma med, vilket är naturligt då endast en dåre försvarar att barn ska peta i sig amfetamin på daglig basis parallellt med ett dokumenterat sämre mående bland unga.

men gulligt att ni finner varandra när ni försvarar drogande av barn som alltför ofta sker i onödan.
Citera
2025-12-02, 22:40
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UniktAnvNamn
Tyvärr är du typexemplet på varför vi inte ska sätta barn på piller

du jagar någon konstig ADD-diagnos i vuxen ålder för att du vill få svar på frågor, när man är inne i sin självupptagna smörja av diagnoser och hypokondri

Se, nu ljuger du igen. Jag har inte tagit ADHD-mediciner som barn. Och jag tar inte sådana mediciner nu.

Jag jagade inte alls min ADD-diagnos, det var min läkare som tyckte jag visade många tecken på ADD. Jag höll inte med. Jag såg inget i mig som kunde vara ADD. Men eftersom han var en bra och sansad läkare, så bestämde jag mig för att ge utredningen en chans.

De problem jag har och har haft av ADD är inte hittepå. Det är inte heller småsaker.

Du är här för att få folk att må dåligt med dina lögner och ohederlighet. Detta är mitt sista svar, och det är egentligen inte till dig, utan mer för att visa sanningen för andra.
Citera
2025-12-02, 22:44
Medlem
UniktAnvNamns avatar
Citat:
Se, nu ljuger du igen. Jag har inte tagit ADHD-mediciner som barn. Och jag tar inte sådana mediciner nu.

Jag jagade inte alls min ADD-diagnos, det var min läkare som tyckte jag visade många tecken på ADD. Jag höll inte med. Jag såg inget i mig som kunde vara ADD. Men eftersom han var en bra och sansad läkare, så bestämde jag mig för att ge utredningen en chans.

De problem jag har och har haft av ADD är inte hittepå. Det är inte heller småsaker.

Du är här för att få folk att må dåligt med dina lögner och ohederlighet. Detta är mitt sista svar, och det är egentligen inte till dig, utan mer för att visa sanningen för andra.

Tror inte du förstår så jag ska förklara extra tydligt, du är ett varnande exempel då du är vad ett pillertrillande barn med största sannolikhet kommer växa upp till, terapitimmar och spring hos sjukvården är inte önskvärt och något att sträva efter för normala människor, ingen tycker det är önskvärt eller önskar att någon i ens närhet ska gå på "miljöterapi" i onödan under ett års tid, hoppas du slutar upp med det här och slår dig fri och lever liv fritt från diagnoser och trams!
Citera
2025-12-02, 22:51
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
terapitimmar och spring hos sjukvården

Jag har aldrig haft någon "terapi" eller spring hos vården för ADD. Det är DU som hittat på det. Det skulle vara bra med kurser för hur man lever med ADD, men har aldrig erbjudits något sådant.

Och det räcker nu, du har fått fler svar än du förtjänar.
Citera
2025-12-02, 23:02
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Svagt att du väljer att citera enbart en liten del av min text

The kettle calling the pot black.

Som sagt, med tanke på ditt ointresse att faktiskt ta till dig fakta och information jag delar med mig av så får du fortsätta att raljera och rasa utan min medverkan. Lycka till.
Citera
2025-12-03, 04:29
Medlem
UniktAnvNamns avatar
Citat:
Jag har aldrig haft någon "terapi" eller spring hos vården för ADD. Det är DU som hittat på det. Det skulle vara bra med kurser för hur man lever med ADD, men har aldrig erbjudits något sådant.

Och det räcker nu, du har fått fler svar än du förtjänar.

Jag inser nu att i den flock som attackerade mitt ifrågasättande av amfetamin till små barn igår, så har jag blandat ihop dig med en annan användare, det är därför jag på ett schizofrensätt utan förankring i verkligheten påstått att du gått på miljöterapi och annat, fel av mig!

Grundproblematiken kvarstår, jag tycker det är helt galet att försvara tung och beroendeframkallande medicinering av små barn och att det är något som ska undvikas så långt det bara går.

Men vi är ganska nedgrävda i varsitt läger kring det här så det är lika bra att klippa, TS har fått olika anfallsvinklar och får ta en promenad och värdera vilken sida han tycker är vettigast, om man ska låta någon sida från flashback vägleda en i livet...
Citera
2025-12-03, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Jo det vill man om det är i rätt dos, rätt narkotika. Alltså rätt avvägt för att lösa ett problematiskt medicinskt tillstånd så att det blir bra.

Då vill man ge det för att det är rätt att ge det. Så enkelt är det.
Många experter menar att adhd inte ens finns utan är ett begrepp på människor med en personlighet som ej passar in i dagens samhälle
Citera
2025-12-03, 20:39
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sasha4life
Många experter menar att adhd inte ens finns utan är ett begrepp på människor med en personlighet som ej passar in i dagens samhälle

Nämn några av dessa experter.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in