Citat:
Ursprungligen postat av
KrabKore
Vad vill du säga med din edit?
Det finns väldigt många som dag ut och dag in pratar om hur Sverige är så dåligt och hur det håller på att gå under. Flera av de här inläggen kommer från personer som inte bor i Sverige. När man ser inlägg om samma sak om och om igen ökar risken för att man tror på den informationen och börjar sprida liknande information.
Ja visst, Sverige är försämrat på flera sätt, men det är inte så bäcksvart som många användare målar upp det. De flesta sitter på sin kammare och läser om alla hemskheter men om de faktiskt klev utanför dörren och mötte alla dessa ”blattar och galna batikhäxor” så hade de insett att de inte är så konstiga ändå. Att såna här svartmålande inlägg om landet får frodas och eldas på av främmande makt är skadligt.
Därav skriver jag att landstillhörighet hade blivit en ögonöppnare för personer som ”fastnat i propagandraträsket” (alltså utsatts för det jag skriver ovan).
På Twitter/X så visas landstillhörighet. Det har uppdagats att en mängd konton som är djupt engagerade i diskussioner om amerikansk politik kommer från andra länder som Indien, Pakistan, Europeiska länder m.m. Alltså främmande makt, eller åtminstone utlänningar, som eldar på debatten för att radikalisera båda sidorna att bli mer separerade och hatiska mot varandra. Hört om uttrycket divide and conquer? När ett samhälle är splittrat är det lättare att ta makt.
Twitter/X kan också räkna ut ifall användaren sitter bakom en VPN (och utger sig för att vara från ett annat land än vad den är). Om en VPN upptäcks så sätts en liten symbol bredvid landet som alltså betyder typ:
”Land: Sverige (VPN, IP-adressen säger Sverige men det är en VPN-adress så användaren kan vara från ett annat land)”
Var det svar på frågan? Fråga annars om något annat var otydligt. Jag utgick från att din fråga var genuint undrande och inte ställd i förlöjligande syfte.