• 2
  • 3
Idag, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gorbi
Vet inte om jag har varit dålig på att hitta bra erbjudanden eller är årets black friday bara riktigt dålig?

Själva fredagen var ju igår men numera brukar ju erbjudandena vara hela helgen så än är det väl inte för sent att hitta fynd eller tipsa andra om bra erbjudanden.

Jag hade ändå förberett och skrivit en liten lista på saker jag vill köpa, men tycker årets erbjudanden är mycket sämre än de som fanns förra året.

Beror detta på hur handeln varit under detta året? Någon här som jobbar inom handel och kan förklara om marginalerna kanske varit sämre detta året så man inte tycker som säljare att man har råd att ge så bra rabatt nu under årets största reaperiod?

Har ni andra samma upplevelse som jag eller har jag bara varit dålig på att hitta fynd detta året?

Tipsa gärna om någon oslagbar deal som ni hittat.

Man får ju anpassa sig om man vill köpa på rea. Du kanske inte får exakt modell av en Samsung, men du kommer hitta en liknande modell från en annan tillverkare.
Och precis som alltid så är det modellerna som är påväg ut som har bäst rabatt.

Vad är det du har kikat på?
Citera
Idag, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EmMEw0w93
Lol, BF i Sverige är en scam. Allt i Sverige är en överprisad scam som bög svennen betalar glatt för utan att ifrågasätta bög staten.

Har du nåt exempel på något överpriset?
Citera
Idag, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikaelia
Tycker att konkurrensen är riktigt kass. Jag är ute efter en produkt från Sony som nu är nedsatt den här veckan under black friday men varenda butik har satt samma pris på varan. Får hoppas att någon butik sticker ut under cyber monday, annars väntar jag till mellandagarna.

Har du kollat direkt hos Sony själva?
Citera
Idag, 17:13
Medlem
Mikaelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Har du kollat direkt hos Sony själva?

Japp de har samma pris som resten av butikerna online.
Citera
Idag, 17:18
Medlem
Facades avatar
Ingen över 12 år är ens intresserad av detta töntiga jippo.
Citera
Idag, 17:25
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Har du nåt exempel på något överpriset?

Parfym är jävligt dyrt i butiker, 50ml för 1000 spänn när man kan online hitta en flaska på 100ml på under 500. Sen undrar alla varför så få handlar i fysiska butiker idag

Det var andra tider 2015 då jävlar kunde man fynda om man var snabb men knappast idag 10 år senare
Citera
Idag, 17:27
Medlem
OldButBaldGuys avatar
Jag tycker att det har motsvarat mina förväntningar. Det enda jag har att anmärka på är att det var så utdraget. Från black friday, till black week, till black month. Suck. Det hade gärna fått vara mer koncentrerat.

Själv har jag köpt en Filson Journeyman (ryggsäck nedsatt till 3500:-), en MacBook Air, tio vita t-shirts från diverse varumärken, en gudomlig shaggy dog-inspirerad stickad tröja från Morris, en denimskjorta från samma varumärke.

På min lista hade jag även en rock signerad GANT 240 Mullberry street vilken glädjande nog erbjöds till nedsatt pris. Dessvärre passade dess generösa passform mig inte alls så den fick gå på retur. Det var lite traumatiskt eftersom jag hade så höga förhoppningar.
Citera
Idag, 17:39
Medlem
AlfaQhards avatar
Döp om skiten till white friday. Några svarta "stöld" klipp kommer nog aldrig komma tillbaka.
Citera
Idag, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gorbi
Vet inte om jag har varit dålig på att hitta bra erbjudanden eller är årets black friday bara riktigt dålig?

Själva fredagen var ju igår men numera brukar ju erbjudandena vara hela helgen så än är det väl inte för sent att hitta fynd eller tipsa andra om bra erbjudanden.

Jag hade ändå förberett och skrivit en liten lista på saker jag vill köpa, men tycker årets erbjudanden är mycket sämre än de som fanns förra året.

Beror detta på hur handeln varit under detta året? Någon här som jobbar inom handel och kan förklara om marginalerna kanske varit sämre detta året så man inte tycker som säljare att man har råd att ge så bra rabatt nu under årets största reaperiod?

Har ni andra samma upplevelse som jag eller har jag bara varit dålig på att hitta fynd detta året?

Tipsa gärna om någon oslagbar deal som ni hittat.
Jag delar din uppfattning. Ser massor av reklam och förväntar mig att kunna göra kap, men de uteblivna prisfyrverkerierna har bara varit ett och annat mediokert tomtebloss som desperat försöker lysa upp vintermörkret.
Citera
Idag, 17:56
Medlem
Japp. Sämre än vanligt. Jula brukar faktiskt ha en del riktigt bra grejer men i år har det klent.
Citera
Idag, 18:15
Medlem
Det har väl helt enkelt gått inflation i reor och kampanjer till den graden att ingen orkar bry sig längre.
Det var något annat förr når det hände några få gånger per år nu är det nog mest något handlarna känner sig tvungna att ha för att hålla skenet uppe därav är inte fynden så fantastiska heller.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in