2025-11-29, 02:36
Medlem
Sitter här o njuter av några öl med mitt favorittilltugg: chips, och undrar vad ni tycker om för tilltugg till ölen? Tycker chips passar jävligt bra med några ljusa lager, vad äter ni till?
2025-11-29, 03:06
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dontcopymyname
Sitter här o njuter av några öl med mitt favorittilltugg: chips, och undrar vad ni tycker om för tilltugg till ölen? Tycker chips passar jävligt bra med några ljusa lager, vad äter ni till?

Ingenting .. En öl ska avnjutas som den är .
2025-11-29, 03:09
Medlem
laughingducks avatar
Citat:

Tilltugg vildsvins korv
Snacks jordnötter
2025-11-29, 03:15
Medlem
Zaedrewss avatar
Det blir inte direkt öl utan jordnötter. OLW salta sådana. De är mindre bra för tänderna desto äldre man blir. Man får se att tugga dom rätt annars blir det dyrt...

Jag menar i mitt liv. Det som sabbat två tänder det har just varit jävla jordnötter...
Senast redigerad av Zaedrews 2025-11-29 kl. 03:17.
2025-11-29, 03:51
Medlem
katr00pzzs avatar
Bara öl, ibland en vatten.
2025-11-29, 03:56
Medlem
Saltkatts avatar
Tveksam substans i trådstarten, men: just nu vörtbröd med sillsallad till en St Peter's Winter Ale.
2025-11-29, 04:05
Medlem
alprans avatar
Oftast inget alls, men ifall det händer så är det lättsaltade chips.
Jag är kock så oftast finns det alldeles för goda rester över när jag har hävt i mig öl

Som nu, är inne på min 6e och sista Sofiero 7.5. Har tidigare förberett en dunder kebabpizza (gyros) som jag värmer just nu och friterar pommes. Dricker upp sista bärsen till käket, vatten, alvedon+ipren, sen är det godnatt.
2025-11-29, 04:29
Medlem
Knäckebröd chia havssalt med smör extrasaltat, prästost, basturökt skinka och smörgåsgurka.
2025-11-29, 07:09
Medlem
Fantens avatar
Just deez nuts.
2025-11-29, 07:25
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Snacksar?

tilltugg till öl, dricker öl som den är möjligen öl till en pizza om det nu räknas som tilltugg i så fall
2025-11-29, 07:33
Medlem
Beror väl på tillfälle? Är det hemma och man ska ta en öl o kolla film så blir det väl oftast ingenting till mer än snus och om man vill vara lite wild"n"crazy så toppar man det med en cigg.
På puben kan det vara trevligt med en nachotallrik medan man gluttar på bollen o tar några öl.
2025-11-29, 07:57
Medlem
526s avatar
Man ska inte blanda alkohol och mat - det är sen gammalt.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in