• 4
  • 5
Igår, 10:21
Medlem
Nu är det så att "jag-svär-arab-slynor" är endast ute efter status.
Ett faktum är att många arab tjejer kan vara attraktiva fram till 30års strecket, sedan blir de fula som stryk. De försöker kompensera med lös- allt naglar, fransar, bröst, spackelvis med smink och fillers så de ser groteska ut. Vad värre är att de själva tror de är attraktiva 😄
Citera
Igår, 10:41
Medlem
Smekarn87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Det kan du ju lägga ner direkt. Även om det inte är din läkare, så är du listad på VC där han jobbar. En läkare får inte ha otillbördig kontakt med patienter.

Du är så himla tråkigt! Du har säkert rätt i sak men den sortens dogmer riskerar att göra lika mycket skada som nytta. Det bör inte behöva vara så!
Citera
Igår, 10:50
Medlem
Smekarn87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skymningscowboy
Jag är kvinna (men på vilket sätt är det relevant?). Och hur skulle jag kunna ta reda på vad hans hobbys är då?
Är det verkligen off limits bara för att jag råkar vara listad på hans vårdcentral?

Du borde kunna ha lite mer svängrum i hur du flirtar. Vi män är inte lika känsliga. En man tycker inte det är lika obehagligt att bli kontaktad av en kvinna som om en kvinna blir kontaktad av en främling. Svängutrymmet för en man att komma på kreativa sätt att uppvakta en kvinnlig läkare är mindre. Samtidigt är kanske en läkare ett bra mål att kontakta riskera att bli creepy mot då de har en viss social ställning i samhället.
Citera
Igår, 11:57
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Ja men eftersom du vet vad han heter borde du kunna ta reda på mer. Du borde veta var han bor? Ta i så fall reda på om han är gift eller lever ensam, som jag sa. Verkar han vara singel, skriv ett brev?

Alternativt... Du hittar honom inte i sociala medier, bara på LinkedIn... Antingen vill han vara professionell och håller inte på med sociala medier alls. Kanske inte är något för honom. Eller så har han konto under annat namn. Om du vet vad hans kollegor heter, sök där och kolla deras vänner. Kanske finns han där, om han har en bild på sig själv som profilbild.
Citera
Igår, 12:42
Medlem
Om TS blivit såhär kåt på läkaren bara av att se honom på mottagningen så lär hon väl knappast vara den första eller sista kvinnan som sniglat efter honom sådär.

Rätt eller fel? Äh han är vuxen och så länge hon kan acceptera att ev bli dissad på ett odramatiskt sätt så är det väl inget större problem. Kvinnor kan ofta komma undan med beteenden som vore både creepy och gränsfall på stalking om en man gjorde det.

Skulle han vara intresserad så är det väl ett rätt litet problem för henne att byta VC eftersom hon inte ens varit hans patient. En läkare som är redo att dejta sina patienter däremot ska man nog vara lite försiktig med.
Citera
Igår, 13:27
Medlem
Citat:
Jag har vid de senaste tillfällena då jag varit på vårdcentralen sprungit ihop med en läkare som jag finner väldigt attraktiv. Jag SVÄR att han tittat på mig med. Han är inte den läkare jag har kontakt med gällande vård och jag vet inget om honom förutom hans namn (och var han jobbar dårå) så jag kan inte ”råka” dyka upp när han utövar ngn hobby eller presenteras via en gemensam vän.
Min fråga är: finns det något sätt jag kan flirta med honom utan att framstå som ett creep?

Du kan lära dig att flirta som kvinnor gjort i alla tider. Skriv en lapp med ditt nr. Åk dit, be om att få tala med honom. Och lämna lappen och säg att du tycker han verkar intressant och gärna vill ses på en kaffe.

Kvinnor och män nu för tiden är så extremt inkompetenta.
Citera
Igår, 14:38
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Han är inte den läkare jag har kontakt med gällande vård och jag vet inget om honom förutom hans namn (och var han jobbar dårå) så jag kan inte ”råka” dyka upp när han utövar ngn hobby eller presenteras via en gemensam vän.

Hyr en privatdetektiv och kolla upp om han typ har rutiner, speciellt var han brukar gå och festa. Och dyker du upp där och skrapar naglarna lite i nacken på honom efter han dragit några drinkar så kan du väl betrakta dig som redan påsatt.
Citera
Igår, 17:12
Medlem
Sluta stalka
Citera
Igår, 19:35
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Det kan du ju lägga ner direkt. Även om det inte är din läkare, så är du listad på VC där han jobbar. En läkare får inte ha otillbördig kontakt med patienter.

LOL!
Så du menar att en läkare inte får ligga med tjejer i staden där han bor?
Tror du att alla personer som är listade på vårdcentralen räknas som "patient" till alla läkare som jobbar där? Kom igen.
Citera
Igår, 19:38
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klippendorf
"Jag svär".... så säger bara arab/blatte tjejer..

I mina döttrars skola plats typ fyra av tio svenska tjejer blatte-svenska nu.
Alla veta vilka svenska tjejer som är "orten", och vilka som inte är det.
Citera
Idag, 01:54
Medlem
Citat:
Jag har vid de senaste tillfällena då jag varit på vårdcentralen sprungit ihop med en läkare som jag finner väldigt attraktiv. Jag SVÄR att han tittat på mig med. Han är inte den läkare jag har kontakt med gällande vård och jag vet inget om honom förutom hans namn (och var han jobbar dårå) så jag kan inte ”råka” dyka upp när han utövar ngn hobby eller presenteras via en gemensam vän.
Min fråga är: finns det något sätt jag kan flirta med honom utan att framstå som ett creep?
Bli sjuk mer ofta?
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in