2025-11-26, 00:32
  #25
Medlem
Finns 2 flaggor på auctionet
Citera
2025-11-26, 00:51
  #26
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ItsWednesday
Säger en kvinna aftonbladet pratat med

Haha, ja men dåså. Då är saken utredd.

Hittade de inga "experter" som ville uttala sig om detta?

När man trodde AB inte kunde bli sämre. Vad i helvete en kvinna man pratat med och denna kvinna får en helt egen artikel...

Ska man förbjuda allt med tex Aztekerna också? De var inte snälla.
Citera
2025-11-26, 01:06
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/16Poeq/nazistflagga-saljs-pa-auktion-obehagligt



Borde vi censurera vilka flaggor som får säljas? Jag tycker inte det.

"Säger en kvinna som Aftonhoran pratat med".

Satan vilken värdelöst arbete de gjorde där.
Citera
2025-11-26, 01:10
  #28
Medlem
AlanGarners avatar
Det verkar finnas ett stigma i att samla nazist memorabilia, vilket jag tycker är konstigt, man kan väl tycka att det är en intressant historisk period utan att själv vara nazist? Man kan tex gå på museer i England och Frankrike och se nazistiska uniformer, vapen och flygplan. Borde dessa förstöras eller?
Citera
2025-11-26, 01:53
  #29
Medlem
HansScheikes avatar
Jag äger själv några ubåts-flaggor. Dessa var relativt billiga och lätta att få tag på under 80-talet.
__________________
Senast redigerad av HansScheike 2025-11-26 kl. 02:06.
Citera
2025-11-26, 02:35
  #30
Medlem
Inkommers avatar
Kvinnan jobbar nog åt Aftonbladet. Eller så är det en ai som någon på Aftonbladet har pratat med. Många med psykiska besvär har ai-kompisar att prata med nu för tiden.
Citera
2025-11-26, 02:46
  #31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/16Poeq/nazistflagga-saljs-pa-auktion-obehagligt



Borde vi censurera vilka flaggor som får säljas? Jag tycker inte det.

Vissa flagor bord förbjudas!
Pride och palestina flagor speciellt,
Men annars inte.
Citera
2025-11-26, 03:46
  #32
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tengi99
Vem är kvinnan som Aftonbladet har pratat med?
Alltid dessa mystiska människor.
Var det kvinnan som kontaktat Aftonbladet?

Förmodligen hon som säljer flaggan, all denna publicitet har gjort att priset är uppe i över 6000 kr vid det här laget.
Citera
2025-11-26, 05:05
  #33
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ItsWednesday
Säger en kvinna aftonbladet pratat med

Haha, ja men dåså. Då är saken utredd.

Hittade de inga "experter" som ville uttala sig om detta?

https://m.youtube.com/watch?v=9U4Ha9HQvMo

Fast detta är inte roligt, Aftonbladet är helt jävla värdelösa.
Citera
2025-11-26, 05:30
  #34
Medlem
Flashshits avatar
Kvinnan kommer från Aftonbladets trollfabrik...
Citera
2025-11-26, 05:39
  #35
Medlem
Det lustiga är ju att auktionen nu fått mer exponering än den fått annars och ännu fler har fått upp ögonen för att man.kan köpa gamla nazi föremål.
Citera
2025-11-26, 06:00
  #36
Medlem
Studsbolls avatar
Så poängen med denna artikel i Aftonbladet är att en kvinna upplevt något som obehagligt? Man kan såklart uppleva det mesta som obehagligt, men det känns inte som att kvinnans psykiska status har nyhetsvärde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in