Citat:
Låter ju lite som att mannen beställt DoorDash, öppnar dörren på glänt, klätt av sig naken, låtsas somna, för att sedan blotta sig ”sovandes” och kanske till och med fått nyp av budet. Det som säger emot den teorin är att jag antar att 95% av buden är indiska män, en risk som är trist att ta.
Jävligt taskigt att filma nån näck människa i bostaden dock, för att sedan försöka pressa personen (om jag förstod rätt). Hon hade antingen bara kunnat tvärvända och gå, eller om hon nu misstänkte att han blottade sig medvetet, bara spela in en ljudfil där hon konfronterar mannen och får honom att säga saker som bevisar hans intentioner.
Jävligt taskigt att filma nån näck människa i bostaden dock, för att sedan försöka pressa personen (om jag förstod rätt). Hon hade antingen bara kunnat tvärvända och gå, eller om hon nu misstänkte att han blottade sig medvetet, bara spela in en ljudfil där hon konfronterar mannen och får honom att säga saker som bevisar hans intentioner.
Du vet att många beställer mat sent på kvällen efter långa arbetspass eller efter att ha varit ute och festat. Chansen är betydligt större att han helt enkelt var full, glömde stänga dörren ordentligt och däckade på soffan. Det är en betydligt rimligare förklaring än att han skulle ha planerat att “blotta sig” för ett slumpmässigt bud.
Och hur skulle han ens veta att det var en kvinna som skulle leverera maten? I USA är det inte alls ”mest indiska män” som kör leveranser. Gig-jobben är blandade: college-studenter, yngre amerikaner, deltidsarbetande, pensionärer, latinamerikaner, svarta amerikaner, vita arbetarklass-killar – det är hela spektrumet. Man har noll kontroll över vem som dyker upp vid dörren.
Occam’s razor: full kille däckar → dörren råkar stå på glänt → budet dyker upp. Det behöver inte vara mer mystiskt än så. Folk beställer dessutom de mest absurda smågrejerna när de är höga eller fulla – som att beställa bara salt och peppar från McDonald’s via DoorDash. En leverans är en leverans, hur märklig kunden än är.