2025-11-25, 07:56
Medlem
Om du kommer från Sverige och missar sista avfarten, så kan man säga till vid betalstationen, så öppnar dom en bom så du slipper åka över till Danmark, kostar inget.
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Det finns ju en avfart vid Kastrup. Den är i princip precis innan tunneln.

Svenskar som kör för långt (till betalstationen) måste betala två gånger, en i varje riktning. Varför kommer danskarna undan gratis?
Citera
2025-11-25, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mera
Om du kommer från Sverige och missar sista avfarten, så kan man säga till vid betalstationen, så öppnar dom en bom så du slipper åka över till Danmark, kostar inget.
Det tog i så fall 25 år att fatta det beslutet. Något helt nytt i deras regelverk. I början tog de t.o.m. betalt för utryckningsfordon som var kallade till olyckor på bron.
Citera
2025-11-25, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
För man designar inte vägar för att idioter inte kan läsa.

Varför inte? Man kanske borde göra det?
90% av befolkningen är idioter.
Idag hamnade jag i en bilkö som inte rörde sig. När jag åker om hela kön så ser jag att bilen längst fram står med varningsblinkers på. Bilen har brakat ihop. Frågan är varför bilisten bakom inte kör om utan står som ett fån o väntar.
Sådant här förekommer hela tiden. massor med NPC som rör sig runt på vägarna och då får man konstruera infrastrukturen därefter. När man inte tar detta i beaktande vid planering av vägar så får man att folk lägger i backen i tunnlar och andra dåraktiga saker.

Ett alternativ är naturligtvis att bara dela ut körkort till den tänkande delen av befolkningen. Men att bara 10% av en befolkning kan förflytta sig med bil är troligen inte ekonomiskt hållbart för ett land.
Citera
2025-11-26, 20:20
Medlem
Tranquility Bass avatar
Redan idag är infrastrukturen anpassad efter att folk är idioter men det betyder inte att man kan lägga ner hur mycket pengar som helst bara för att utbildade bilister inte kan läsa skyltar eller ens hålla tillräckligt avstånd till bilen framför. Man ska komma ihåg att det finns krav på utbildning för att få framföra ett motorfordon som exempelvis en bil och i denna utbildning ingår det att lära sig att läsa och förstå en så enkel sak som skyltar.

Om man inte ens klarar av detta grundläggande borde körkort rycka omgående och man blir hänvisad till gång och kollektivtrafik resten av livet.
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Varför inte? Man kanske borde göra det?
90% av befolkningen är idioter.
Idag hamnade jag i en bilkö som inte rörde sig. När jag åker om hela kön så ser jag att bilen längst fram står med varningsblinkers på. Bilen har brakat ihop. Frågan är varför bilisten bakom inte kör om utan står som ett fån o väntar.
Sådant här förekommer hela tiden. massor med NPC som rör sig runt på vägarna och då får man konstruera infrastrukturen därefter. När man inte tar detta i beaktande vid planering av vägar så får man att folk lägger i backen i tunnlar och andra dåraktiga saker.

Ett alternativ är naturligtvis att bara dela ut körkort till den tänkande delen av befolkningen. Men att bara 10% av en befolkning kan förflytta sig med bil är troligen inte ekonomiskt hållbart för ett land.
Citera
2025-11-26, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Det tog i så fall 25 år att fatta det beslutet. Något helt nytt i deras regelverk. I början tog de t.o.m. betalt för utryckningsfordon som var kallade till olyckor på bron.

Jag vet inget om utryckningsfordon, men du har kunnat svänga där gratis i minst tio år. Det blev jag informerad om av dåvarande brochef vid studiebesök. Året efter var jag på operation center när någon gjorde en idiotvändning på svenska sidan och började köra mot trafiken. Även då berättade övervakningspersonalen samma.
Senast redigerad av Sag.nej.o.spring 2025-11-26 kl. 20:34.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in