2025-11-23, 09:38
Medlem
GastonLeMans avatar
Nu är Flashback inte talande för nationen.
Endast en del.

Men jag fattar din TS att det endast gäller forumet, då kan du ha en poäng.

Det kan bero på att många i samma situation samlas på olika forum.
Här är anonymiteten säkert en bidragande orsak till att det ” gnälls ” , men möter du samma ”gnällis” på stan låter det säkert annorlunda.
2025-11-23, 09:39
Medlem
LKKINGENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Jag tror många på flashback kan ställa sig bakom att klassiskt manliga drag är saker som:
- Ansvarstagande.
- Beslutsförmåga.
- Förmåga att ändra på sina liv när det behövs.

Trots det gnälls det och skylls på andra oavbrutet av män på flashback.

Det är inte mäns fel att de misslyckats i skolan.
Det är inte mäns fel att de misslyckas med att få en partner.
Det är inte mäns fel att jobben går till lönebidragsanställda.
Det är inte mäns fel att de inte kan ta föräldraledigt eller ta ett jämställt ansvar i hemmet.
Det är inte mäns fel att frun slutligen lämnar dem.
Det är inte mäns fel att de blir ensamma trots att de inte vårdat sina vänskaper.

Oftast skylla det på kvinnor, invandrare, staten, transpersoner osv. Dvs alla utom män är skyldiga till mäns nederlag. Känns det verkligen manligt att skylla ifrån sig som tredjeklassare på skolgården?
Det jag fick ut av ditt inlägg är att du gnäller på hur gnälliga män är dvs du som kvinna klagar för att belysa mäns klagande?
Klassiskt kvinnligt sätt att resonera.
Nu är det bara att luta sig tillbaks och invänta bimbos svar som såklart kommer att lägga allt ansvar på mig som man fastän jag varken gjort bröstförstoring och lagt på mig smink på för att jag till och med klagar på min egen kropp att den inte duger.
Kvinnors klagande går ut på att män alltid fallerar eftersom dom inte är som kvinnor vill dom skall vara men hur många kvinnor lever upp till vad män vill ha??
Ni har ju haft ert #metoo så ni nu blir inkvotersde överallt och kan anklaga män för våldtäkt utan att ens ett könsorgan varit inblandat. Ni har fått precis det ni önskar pga männen låtit er få det och nu klagar ni på männen??
Hur får ni ihop dem logiken? Eller är det som det sägs, kvinnors hjärnor jobbar inte i logiska banor utan utgår alltid från här och nu utan att ta ansvar för hur här och nu blev som det blev?

Män är överlag så trötta på kvinnor för ni tillför mestadels huvudbry när mannen bara önskar lugn och ro, mat, städning och en avsugning när andan faller på.
Män vill inte gå ut och shoppa med er, dom vill inte bjuda in Ragnar och Stina på par middag.
Män som ynglat av sig letar kvinnor av många anledningar men att umgås på era villkor är inte en av de anledningarna.
Kvinnor som passerat 30 har inte mycket att komma med förutom sin personlighet.
Plastbröst och botox kan inte konkurrera med ålder. För många av er börjar era kön börjar lukta väldigt tråkigt runt 30, vad har en man för nöje av att plöja i en sur disktrasa?

Jag antar att bimbon är ensam och är det för att hon anser att män inte lever upp till hennes krav.
Då måste man få ställa frågan om det är männen eller kvinnorna som bestämmer vad som definierar en man?

Du gnäller på männens sätt att vara, det är ni som kvinnor som skapat samhället genom att få ta plats där det bara fanns män förut.
Så nu får man inte använda vissa ord, man får inte slå ner en arab bara för att man känner för det inte säga vad man tycker och tänker, inte vara svensk.
Förut var allt som var naturligt ok, nu får man sitta i fängelse för att göra det man vill.
Ska man sitta i fängelse blir man inlåst med en massa icke vita.
Män är idag helt bakbundna såvida man inte väljer att leva som rättshaverist.
Ni har klippt av männen kulorna och gnäller för att dom inte är de män ni vill ha??
Sätt dig med din 3 liters rödtjut och titta på Robinson för roligare än så blir det inte.
Du vet väl att män knullar vad som helst men att det inte har något med relationer, närhet och kärlek att göra?
Senast redigerad av LKKINGEN 2025-11-23 kl. 09:42.
2025-11-23, 09:54
Medlem
PiffEllerPuffs avatar
De gnällande männen på Flashback är inte representativt för Sverige i stort.

På Flashback samlas gräddan av det manliga skräpet.

På Flashback sitter marginaliserade utanförskapsmän, incel-män, rasister och andra lågbegåvade och hummar i grupp, ryggdunkar varandra, runkar av varandra vid en lägereld i periferin.

I stort en sorglig läsning. Men, jag är ändå glad att dessa fattiga män "har något". Hade de inte Flashback, skulle de sannolikt bli långt farligare och destruktiva. Och orsaka större skada på samhället. Flashback är lite av en dagverksamhet, ett dagcenter för dessa oattraktiva män.

Inga konstigheter.
2025-11-23, 09:58
Medlem
Eftersom slutsatsen kommer från Flashbacks svagaste sinne så antar jag att männen inte alls gnäller så mycket.

1+1=3 som TS brukar säga.
2025-11-23, 10:00
Medlem
Tror att männen visar sitt rätta jag här där dom kan göra det anonymt. Såna här varningsflaggor som kvinnor oftast inte ser irl förrän det är försent. Men det kan vara intressant att se vad som pågår under ytan, då är man ganska nöjd med att vara singel sen.
2025-11-23, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phailure
Eftersom slutsatsen kommer från Flashbacks svagaste sinne så antar jag att männen inte alls gnäller så mycket.

1+1=3 som TS brukar säga.
Var tydlig redan i rubriken att min observation gällde män på flashback, inte män i allmänhet.
2025-11-23, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LKKINGEN
Det jag fick ut av ditt inlägg är att du gnäller på hur gnälliga män är dvs du som kvinna klagar för att belysa mäns klagande?
Klassiskt kvinnligt sätt att resonera.
Nu är det bara att luta sig tillbaks och invänta bimbos svar som såklart kommer att lägga allt ansvar på mig som man fastän jag varken gjort bröstförstoring och lagt på mig smink på för att jag till och med klagar på min egen kropp att den inte duger.
Kvinnors klagande går ut på att män alltid fallerar eftersom dom inte är som kvinnor vill dom skall vara men hur många kvinnor lever upp till vad män vill ha??
Ni har ju haft ert #metoo så ni nu blir inkvotersde överallt och kan anklaga män för våldtäkt utan att ens ett könsorgan varit inblandat. Ni har fått precis det ni önskar pga männen låtit er få det och nu klagar ni på männen??
Hur får ni ihop dem logiken? Eller är det som det sägs, kvinnors hjärnor jobbar inte i logiska banor utan utgår alltid från här och nu utan att ta ansvar för hur här och nu blev som det blev?

Män är överlag så trötta på kvinnor för ni tillför mestadels huvudbry när mannen bara önskar lugn och ro, mat, städning och en avsugning när andan faller på.
Män vill inte gå ut och shoppa med er, dom vill inte bjuda in Ragnar och Stina på par middag.
Män som ynglat av sig letar kvinnor av många anledningar men att umgås på era villkor är inte en av de anledningarna.
Kvinnor som passerat 30 har inte mycket att komma med förutom sin personlighet.
Plastbröst och botox kan inte konkurrera med ålder. För många av er börjar era kön börjar lukta väldigt tråkigt runt 30, vad har en man för nöje av att plöja i en sur disktrasa?

Jag antar att bimbon är ensam och är det för att hon anser att män inte lever upp till hennes krav.
Då måste man få ställa frågan om det är männen eller kvinnorna som bestämmer vad som definierar en man?

Du gnäller på männens sätt att vara, det är ni som kvinnor som skapat samhället genom att få ta plats där det bara fanns män förut.
Så nu får man inte använda vissa ord, man får inte slå ner en arab bara för att man känner för det inte säga vad man tycker och tänker, inte vara svensk.
Förut var allt som var naturligt ok, nu får man sitta i fängelse för att göra det man vill.
Ska man sitta i fängelse blir man inlåst med en massa icke vita.
Män är idag helt bakbundna såvida man inte väljer att leva som rättshaverist.
Ni har klippt av männen kulorna och gnäller för att dom inte är de män ni vill ha??
Sätt dig med din 3 liters rödtjut och titta på Robinson för roligare än så blir det inte.
Du vet väl att män knullar vad som helst men att det inte har något med relationer, närhet och kärlek att göra?
Varför lät ni någon klippa av era kulor?
2025-11-23, 10:11
Medlem
3767s avatar
Givet att du startade tråden med att gnälla så tror jag att du kan finna svaret i ditt inre.
2025-11-23, 10:11
Medlem
trewqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Varför lät ni någon klippa av era kulor?
Anklagar du judarna för att de lät sig fösas in i koncentrationsläger också, klappmongo?
HusvagnSvenssons avatar

Moderatormeddelande

Postat av HusvagnSvensson 2025-11-23, 10:12
Moderator
Hur det är på Flashback diskuteras enbart i avdelningen Flashback
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem