2025-11-25, 21:23
Medlem
Vet någon var jag kan få svar på dessa frågor som jag har från en expert inom optisk fysik?

Jag har inte fått tillfredsställande svar på detta här.
Citera
2025-11-25, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juan-frosty
Vet någon var jag kan få svar på dessa frågor som jag har från en expert inom optisk fysik?

Jag har inte fått tillfredsställande svar på detta här.

Du kommer inte få annorlunda svar någon annanstans, du får helt enkelt acceptera att du vill ska vara möjligt helt enkelt inte är möjligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Juan-frosty
... Om någon vet hur ljuset beter sig genom att spridas från rummen tills det når yttersta delen av glaset, samt hur flera fönsterrutor kan utnyttjas på olika sidor av bostaden till detta,...

Det ser du ju genom att titta genom fönstret. Ljuset bryts lika oavsett om det är dina ögon eller en kamerasensor som tar emot ljuset.
Senast redigerad av WilleGarvin 2025-11-25 kl. 22:03.
Citera
2026-01-26, 20:28
Medlem
OK alla samt tack för svar!

Jag måste erkänna att jag kan ha haft fel om detta kamerasystem som jag trodde använde fönstret som en lins. Jag förstår att fönster inte är lämpade att användas på detta sätt, utan det finns optik för detta ändamål.

Jag tror detta är något annat.
Om vi förutsätter att detta kamerasystem verkligen finns, trots att den ger dåliga samt mörka bilder.

Jag vet att det åtminstone finns en kamera någonstans på hög höjd i närheten, samt att jag har sett att nattkikare har använts i närheten av bostaden i en skog med terräng.

Nu har jag bestämt att hitta denna kamera så att Polisen kan beslagta den. Jag vet ungefär var jag ska leta men den ligger lite dold men samtidigt måste den fungera.

Hur ska jag hitta den på ett effektivt sätt om jag har tillgång till någon form av utrustning? Har ni några förslag på vad man kan använda för något?

Detta kamerasystem tror jag är utspritt med flera delar/komponenter. Jag vet ändå ungefär var gärningspersonerna döljer sig men de gör det på något skumt vis. Har hittat skoavtryck i snön på hög höjd i terrängen samtidigt som det är halt med risk att ramla. Terrängen besöks väldigt sällan av allmänheten dessutom. Gärningspersonerna måste befinna sig på hög höjd. Vet någon hur detta kamerasystem fungerar eller hur man kan lista ut det? Tror bara att det är det kriminella nätverket som använder det. Det verkar inte finnas något legalt syfte med detta kamerasystem.

Jag vet fortfarande att något flyttas upp när persiennerna stängs (Även i mellanläge).

Det är viktigt att denna kamera blir beslagtagen samt att gärningspersonerna grips för brottsoffrets välbefinnande, trygghet samt att Polisen förstår brottsoffrets problematik.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in