Citat:
Ursprungligen postat av
Z00plon
Lat oss saga att det ar en heltidsjobb jag saljer, lonen ligger pa 400.000k per ar. Nu saljer jag hela dygn vilket innebar att istallet for 8 timmar per dag sa blir det i detta fallet 24 timmar per dag. Vilket blir 400.000 kr per ar x 3 x 5 vilket totalt blir 6 miljoner kronor.
Och plus att jag nu forlorar 5 ar utan att fa nagonting alls fran varje arbetsdag i form av mening eller socialt liv, som om jag nu hade levt och jobbat, vill jag lagga till en mille extra per ar for skada och sved. Det ar dar harda valutan sitter da livet ar vart mer an guld.
Om nagon annan utan nagra motkrav gav dig samma ersattning som du idag har lon, skulle du da valja att fortsatta jobba gratis pa samma stalle? Skulle du kanske till och med betala for att fa komma in pa jobbet? Svarar du nej pa dessa fragor satter du trots allt ett negativt varde pa din arbetstid, iaf ett varde som ar lagre an alternativet, som att hanga pa Flashback. :-)
Och du raknar du inte valdigt generost? Lagger du inte cirka 10 timmar per dag pa jobbet med pendlande, lunch etc? Och sover du inte cirka 8 timmar per dag? Och betalar du ingen skatt? Raknar vi stallet pa 25 000 kronor netto, 10 timmars arbetsdag (dvs 2500 timmar/ar) och 16 timmars dygn ger det oss 3,2 miljoner kronor.