Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-15, 15:47
  #553
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Precis!
Ynkrygg som inte kan ta sitt straff.

Vi får hoppas att Karma tar honom
Citera
2018-04-15, 15:54
  #554
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RicardARNilsson
Nu blir jag faktiskt förbannad. Ni ljuger och hittar på. Skriv era namn om ni är så jävliga kaxiga. Det är lätt att ljuga när man är anonym. Stå för era lögner eller håll käften.

Vi kan göra en deal Ricard Nilsson, du berättar vad som hände Lelle och var du gjort av kroppen så skriver jag ut min fullständiga identitet.

Inte tänker du väl att andra ska stå ut med namn för bagateller inför en mördare när du inte själv är ärlig eller?
Citera
2018-04-15, 16:25
  #555
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ante70
Vi kan göra en deal Ricard Nilsson, du berättar vad som hände Lelle och var du gjort av kroppen så skriver jag ut min fullständiga identitet.

Inte tänker du väl att andra ska stå ut med namn för bagateller inför en mördare när du inte själv är ärlig eller?

Du verkar vara helt besatt av Lelle och Rickard.

Vad är det som gör dig så säker på att Rickard skulle ha dödat han?

Hur kan du ens tänka tanken på att han skulle erkänna något?

Han har sonat sitt brott. Straffet hade inte blivit annorlunda om det var en 4e människa som dog.
Citera
2018-04-15, 16:32
  #556
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Han är inte man nog att erkänna. Så enkelt är det.

Dumheten hos dig finner inga gränser.

Varför skulle han erkänna ett mord nu när han är på väg ut till ett fritt liv?

Det vore det dummaste han kunde göra just nu.

Eller ska han dra på sig flera års fängelse, för att visa sig manlig för några småpojkar på Internet?
Citera
2018-04-15, 18:55
  #557
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inmymind777
Dumheten hos dig finner inga gränser.

Varför skulle han erkänna ett mord nu när han är på väg ut till ett fritt liv?

Det vore det dummaste han kunde göra just nu.

Eller ska han dra på sig flera års fängelse, för att visa sig manlig för några småpojkar på Internet?

Jag vet att han åker i fängelse. Men om han är man nog, erkänner han och tar sitt straff.
Citera
2018-04-15, 19:31
  #558
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Jag vet att han åker i fängelse. Men om han är man nog, erkänner han och tar sitt straff.

Nej. Det vet du inte.

Det finns inget erkännande, och kommer aldrig komma det heller. Och absolut inte nu precis innan hans frigivning.

Och slutligen. Kroppen har aldrig hittats! Det är bara spekulationer om att han blivit mördad.

Det finns ingen anledning för han att erkänna något brott överhuvudtaget.

Han har gjort sitt livstidsstraff. Och har garanterat gått vidare i sitt liv efter alla år.
Citera
2018-04-15, 22:09
  #559
Medlem
The Dudes avatar
Hade någon bemödat sig med att ha koll på vilka han umgås med på permis, så hade dom förstått att det blir ingen förändring.
Citera
2018-04-15, 22:55
  #560
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inmymind777
Nej. Det vet du inte.

Det finns inget erkännande, och kommer aldrig komma det heller. Och absolut inte nu precis innan hans frigivning.

Och slutligen. Kroppen har aldrig hittats! Det är bara spekulationer om att han blivit mördad.

Det finns ingen anledning för han att erkänna något brott överhuvudtaget.

Han har gjort sitt livstidsstraff. Och har garanterat gått vidare i sitt liv efter alla år.

Så talar endast en kamrat från fängelset. Idioter och misslyckade är ni.

Jag hoppas att han på något sätt blir straffad. Han borde i alla fall skaffa ”ögon i nacken”.
Citera
2018-04-15, 23:33
  #561
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RicardARNilsson
Nu blir jag faktiskt förbannad. Ni ljuger och hittar på. Skriv era namn om ni är så jävliga kaxiga. Det är lätt att ljuga när man är anonym. Stå för era lögner eller håll käften.
Vad kan du göra åt det? Mörda någon?
Citera
2018-04-16, 08:55
  #562
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av The Dude
Hade någon bemödat sig med att ha koll på vilka han umgås med på permis, så hade dom förstått att det blir ingen förändring.


Vem, och vilken gång tänker du på då?

Han har all rätt att umgås med vem han vill.

Det blir ingen förändring för 95% av alla som sitter på anstalt.

Vad är det som får dig att tro att han inte gjort en förändring?
Citera
2018-04-16, 15:37
  #563
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ante70
En FEMTE person menar du väl? Tre i Klippan plus Lelle blir 4

Ja, så var det ja. Det var trippelmord i Klippan (precis som det framgår av trådens rubrik).

Att skriva ut sitt namn så att trippelmördaren Rickard AR Nilsson kan söka upp misshagliga personer och "skipa rättvisa" enligt gammal vana låter inte som någon win-win situation.

Å andra sidan kan man försöka hålla god ton och inte komma med direkta lögner, det är knappast speciellt produktivt det heller.
Citera
2018-04-29, 11:53
  #564
Medlem
RicardARNilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Vad kan du göra åt det? Mörda någon?


Det är som sagt lätt att vara kaxig när man är anonym. Jag är den första att försvara allas rätt att ha en åsikt om mig och allt annat i världen, när det däremot blir direkta lögner så är det bara fega neandertalare som inte vågar stå upp för sig själva.

Jag har gärna en saklig dialog med alla som här som håller en vuxen ton. Ni behöver inte hålla med mig på något sätt. Jag vet vad jag har gjort och kommer ha suttit inlåst i 20 år effektiv tid för detta. Att en del inte tycker jag ska släppas ut har jag full respekt för, även om jag naturligtvis inte håller med. Att diskutera spekulationer kring den försvunna turnéledaren finner jag inte heller särskilt givande och helt irrelevant. Om vissa konkreta frågor ställs så visst, kanske jag svarar, men generellt är min ståndpunkt att spekulationer inte leder något vart.

När det gäller vilka jag umgås med på permissioner så är det med en salig blandning av personer. Allt från vanliga Svenssons, journalister, författare och docenter, till före detta kriminella och ja, även en och annan aktiv kriminell. Men för att jag tar en fika och hälsar på en kriminell betyder inte att jag tänker fortsätta på brottets bana. Jag vill att folk ska skilja på gärning och gärningsman när det gäller mig, då måste jag ge andra samma respekt. Om en person är schysst mot mig, så är jag schysst tillbaka.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback