2025-11-22, 10:37
Medlem
makduis avatar
Enligt folkhälsomyndigheten så ska 10 substanser klassas och som ni kan se så är de 7 första väldigt bra att förbjuda och påverkar ej logiskt funtade personer dock de 3 senare har jag frågor om och det är:

Finns det fysiska hälsorisker med 1s-lsd och har det givit folk bra positiva trippar? Undrar exakt samma sak om 1T-lsd som jag aldrig ens hört talas om. Och en väldigt viktigt fråga är om muskimol blir illegalt blir flugsvamp det med eller endast det extraherade/syntetiserade ämnet?
Citera
2025-11-22, 10:40
Moderator
Morfar-52s avatar
Flyttar

Övriga droger --> Psykedeliska substanser
/Moderator
Citera
2025-11-22, 11:24
Medlem
NyaHenriksss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makdui
Enligt folkhälsomyndigheten så ska 10 substanser klassas och som ni kan se så är de 7 första väldigt bra att förbjuda och påverkar ej logiskt funtade personer dock de 3 senare har jag frågor om och det är:

Finns det fysiska hälsorisker med 1s-lsd och har det givit folk bra positiva trippar? Undrar exakt samma sak om 1T-lsd som jag aldrig ens hört talas om. Och en väldigt viktigt fråga är om muskimol blir illegalt blir flugsvamp det med eller endast det extraherade/syntetiserade ämnet?

Förbjuds muskimol så blir det olagligt att plocka röd, brun och panterflugsvamp, precis som gäller med toppisar sedan innan.
Citera
2025-11-22, 11:57
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Och om du frågar hela Sverige så svarar säkerligen en rungande majoritet att "alla 10 är väldigt bra att förbjuda och påverkar ej logiskt funtade personer".

(Vad fan det nu innebär?)
Citera
2025-11-23, 06:14
Medlem
makduis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatrickEkwall
Och om du frågar hela Sverige så svarar säkerligen en rungande majoritet att "alla 10 är väldigt bra att förbjuda och påverkar ej logiskt funtade personer".

(Vad fan det nu innebär?)
Det innebär fortfarande att de personerna har 0 erfarenhet ocb kunskap om ansvarigt vettigt bruk av de 3.
Citera
2025-11-23, 17:32
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Citat:
Det innebär fortfarande att de personerna har 0 erfarenhet ocb kunskap om ansvarigt vettigt bruk av de 3.

Så att du dömer ut resterande droger är enbart på grund av att du har "0 erfarenhet ocb kunskap om ansvarigt vettigt bruk av de 7"?
Citera
2025-11-23, 19:26
Medlem
makduis avatar
Citat:
Så att du dömer ut resterande droger är enbart på grund av att du har "0 erfarenhet ocb kunskap om ansvarigt vettigt bruk av de 7"?
nej jag har kunskap om vad det är för sjuka kemikalier, om vettigt bruk av några av dom där kemikalierna ens går öht så finns redan garanterat mycket bättre kemikalier än så, t.ex thc som bland annat skrivs ut till vissa genom apoteket. Thc är redan väldigt hälsovänlig och effektiv man behöver inte skapa nya syntetiserade cannabinoider som säljs ut till vem som helst över 18 år helt lagligt utan att ens göra tester för att se hela deras skadliga profil/effekt.
Citera
2025-11-23, 20:12
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Citat:
nej jag har kunskap om vad det är för sjuka kemikalier, om vettigt bruk av några av dom där kemikalierna ens går öht så finns redan garanterat mycket bättre kemikalier än så, t.ex thc som bland annat skrivs ut till vissa genom apoteket. Thc är redan väldigt hälsovänlig och effektiv man behöver inte skapa nya syntetiserade cannabinoider som säljs ut till vem som helst över 18 år helt lagligt utan att ens göra tester för att se hela deras skadliga profil/effekt.

Okej, Mr. Logique - exakt samma resonemang bör ju gälla även för LSD och dess analoger?

Citera
2025-11-23, 23:45
Medlem
makduis avatar
Citat:
Okej, Mr. Logique - exakt samma resonemang bör ju gälla även för LSD och dess analoger?

nej LSD har givit grymt många livsförändrande och bra upplevelser och det kan läka mycket särskilt med rätt kunskap eller erfarenhet, 1 dos kan lätt bota t.ex grov alkoholism vilket finns mycket dokumentation om. En del av analogerna har visat sig vara användbara men vissa andra har varit väldigt negativa och är även fortfarande lagliga medans dessa visst skall illegaliseras vilket är varför jag frågade om hur dessa är.
Citera
2025-11-25, 13:30
Medlem
makduis avatar
Jag antar att de nu gör flugsvampen illegal att äta bara för att de sålt muskimol extract i konstigaste RC blandningarna som möjligtvis inte ens hade muskimol i sig. Så alltså att de gjort den heliga svampen illegal pga deras sjuka RC marknad, detta kommer leda till både att ungdomar söker sig till flugsvampen för den är illegal och klassas som drog och även att flera kommer försöka inta flugsvamp som har 0 kunskap om hur man tillagar den.. dvs möjliga unga dödsfall (även ifall det bara skulle vara 1 person så är det väldigt tragiskt).

Är inte detta nåt vi kan meddela folkhälsomyndigheten och även ifall att vi skulle ha en sådan kontakt skulle vi kunna motverka dessa sjuka nya droglagar som bara gör allt värre?

Tänk om de skulle börja blanda scopolamin i RC och sälja lagligt, då skulle de illegalisera datura/änglatrumpet men hur skulle ens det gå då dessa blommor finns överallt och dessa sjuksinta personer som gillade dessa datura RC blandningar skulle då lätt fortsätta sitt bruk av den sjuka blandingen.
Senast redigerad av makdui 2025-11-25 kl. 13:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in