2025-11-30, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Junesmartin
Jag såg på dokumentären ”att rädda ett barn” nu.
Jag vet inte alls hur BRY organisationen är. Men i ljuset på hur han nu vinklar ”chrippa fallet” så tänker man ju till.
Och nu några år senare så har man ju förstått att pedofilnätverk är högst verkliga. I Sverige och hela världen.
Tack och lov så är det envisa personer i Sverige som visar upp hur smutsigt det är i pedofilnätverk idag.
Svt följde ju även dumpen för en dokumentär. Den lades ju ner och sändes aldrig. Man undrar ju hur den dokumentären skulle vinklas egentligen.
Väldigt spännande att följa hur en dokumentär blir till idag. Nu när man kan följa de granskade på deras egna kanaler. Där de öppet kan visa hur de blir bemötta och lurade in i granskningen.

Hur vinklar Bo-Göran "chrippa fallet"? Jag har inte sett han gjort något uttalande om det. Kan du visa mig?
2025-12-02, 10:55
Medlem
Allas-Sannings avatar
Den senaste sk dokumentären Monstret är ett helt förkastligt arbete av en grävande journalist.
Syftet verkar vara att först svartmåla Joakim Lundell, för att i nästa steg visa upp att han använder sin position att även angripa andra delar av sin familj och kanske även gjort det mot andra personer.
Paketera skiten i tre program och ut med det på SVT.

Bo Göran verkar först tänka att ämnet för en dokumentär är underordnad så länge jag kan hårdvinkla det och sätt fast någon. Eftersom tv kanaler enkelt kan äga sitt eget narrativ för att övriga människor och organisationer inte har någon egen plattform blir det bekvämt för Bo Göran att försvara sina produktioner. Det viktiga är att han har ett varumärke i sina egna journalistkretsar.

Om frågan är om Jocke ljuger eller inte eller snarare, att det inte finns bevis faller hela första delen. Det innebär ju inte att modern heller har alla bevis. Det blir ju helt snurrigt. Oberoende vad som hänt eller inte hänt så kan man fråga sig om man som Jocke skall skriva en bok om detta. Det finns tusentals biografier där ute och artiklar där kändisar, idrottare beskriver sin barndom om den alkholiserade mamman och den frånvarande pappan. Det svarar inte på frågan om det är lämpligt av Jocke att göra det. Samtidigt är det inte den vinklingen som Bo Göran gör.

Vinkligen är medveten och syftar troligtvis att i tre delar först ta bort trovärdigheten och sedan måla upp Jokim Lundell som en lögnare och mobbare som ger sig andra människor. Om man tittar på stackars styvpappan så han misstänkt för penningtvätt. Om man tittar på mamman så vittnar ju en av bröderna att det var jobbigt som liten när mamma knarkade. Jag gömde mig i tv spelets värd... samt den stakars frun till en av bröderna också är misstänkt för penningtvätt. Ja vad säger man. Låt oss ta upp en 8 år gammal bok och köra igång tänker Bo Göran.

Om man skulle titta lite på andra männikorna är alla sk influerar eller mediekåta människor som vill synas, precis som vilken media person som helst. Om man tittar på Jockes tre bröder så har dom varit aktiva på Youtube i 10 år. Dom två glada bröderna har flertalet uttryckt rasistiska och homofobiska uttalnde i sina you tube kanaler. Man har själv drivit på för att skapa sk content för att tjäna pengar. För övrigt har dom bjudit på en lång räcka av händelser under årens lopp med häktningar, intag av anabola preparat, efterlyst i utlandet, personlig konkurs, rättegång om undanhållen skatt, häktad för misshandel av närstående, etc, etc.

Det är en cirkus där vi alla dreglar över det totala förfallet. Detta vill Bo Göran gegga vidare i eftersom han också vill få views och kanske till och med en guldspade. Jag hoppas dock att en sk dokumentär bör hålla en något högre kvalite, men det verkar nog inte Bo Göran bry sig om eftersom sanningen inte är intressant (vilket han visat tidigare när han har utpekat en person som klandervärd utan belägg), utan bara storyn.
2025-12-02, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nizy
Otroligt på dekis efter han misslyckas vara objektiv med dokumentären "Att rädda ett barn" så han hänger otroligt löst med att få sina "verk" publicerade via SVT.
Ni kan ju bara googla om det , han uppträder hotfullt. Vinklar det efter sin agenda etc. Så ja han kanske går att köpa om man vill få en "dokumentär" på sitt sätt.

Dock är han lågt respekterat numera och på botten av svenska journalisters respekt.
Fast jag såg honom i morgon-tv idag. Han pratade i 10 minuter om en dokumentär i flera delar. Så han verkar inte ha svårt att få sina verk publicerad
2025-12-02, 11:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Allas-Sanning
Den senaste sk dokumentären Monstret är ett helt förkastligt arbete av en grävande journalist.
Syftet verkar vara att först svartmåla Joakim Lundell, för att i nästa steg visa upp att han använder sin position att även angripa andra delar av sin familj och kanske även gjort det mot andra personer.

Bo Göran verkar först tänka att ämnet för en dokumentär är underordnad så länge jag kan hårdvinkla det och sätt fast någon. Eftersom tv kanaler enkelt kan äga sitt eget narrativ för att övriga människor och organisationer inte har någon egen plattform blir det bekvämt för Bo Göran att försvara sina produktioner. Det viktiga är att han har ett varumärke i sina egna journalistkretsar.

Om frågan är om Jocke ljuger eller inte eller snarare, att det inte finns bevis faller hela första delen. Det innebär ju inte att modern heller har alla bevis. Det blir ju helt snurrigt. Oberoende vad som hänt eller inte hänt så kan man fråga sig om man som Jocke skall skriva en bok om detta. Det finns tusentals biografier där ute och artiklar där kändisar, idrottare beskriver sin barndom om den alkholiserade mamman och den frånvarande pappan. Det svarar inte på frågan om det är lämpligt av Jocke att göra det. Samtidigt är det inte den vinklingen som Bo Göran gör.

Vinkligen är medveten och syftar troligtvis att i tre delar först ta bort trovärdigheten och sedan måla upp Jokim Lundell som en lögnare och mobbare som ger sig andra människor. Om man tittar på stackars styvpappan så han misstänkt för penningtvätt. Om man tittar på mamman så vittnar ju en av bröderna att det var jobbigt som liten när mamma knarkade. Jag gömde mig i tv spelets värd... samt den stakars frun till en av bröderna också är misstänkt för penningtvätt. Ja vad säger man. Låt oss ta upp en 8 år gammal bok och köra igång tänker Bo Göran.

Om man skulle titta lite på andra männikorna är alla sk influerar eller mediekåta människor som vill synas, precis som vilken media person som helst. Om man tittar på Jockes tre bröder så har dom varit aktiva på Youtube i 10 år. Dom två glada bröderna har flertalet uttryckt rasistiska och homofobiska uttalnde i sina you tube kanaler. Man har själv drivit på för att skapa sk content för att tjäna pengar. För övrigt har dom bjudit på en lång räcka av händelser under årens lopp med häktningar, intag av anabola preparat, efterlyst i utlandet, personlig konkurs, rättegång om undanhållen skatt, häktad för misshandel av närstående, etc, etc.

Det är en cirkus där vi alla dreglar över det totala förfallet. Detta vill Bo Göran gegga vidare i eftersom han också vill få views och kanske till och med en guldspade. Jag hoppas dock att en sk dokumentär bör hålla en något högre kvalite, men det verkar nog inte Bo Göran bry sig om eftersom sanningen inte är intressant (vilket han visat tidigare när han har utpekat en person som klandervärd utan belägg), utan bara storyn.

Det är väl bra att bedragaren Joakim avslöjas?
2025-12-02, 12:13
Medlem
Allas-Sannings avatar
Jag menar inte dokumentären Monstret utan Hatet. Sedan såg jag att jag skrivit att han har tre bröder. Han har två halvbröder.

Citat:
Ursprungligen postat av Allas-Sanning
Den senaste sk dokumentären Hatet är ett helt förkastligt arbete av en grävande journalist.

2025-12-02, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nizy
Otroligt på dekis efter han misslyckas vara objektiv med dokumentären "Att rädda ett barn" så han hänger otroligt löst med att få sina "verk" publicerade via SVT.
Ni kan ju bara googla om det , han uppträder hotfullt. Vinklar det efter sin agenda etc. Så ja han kanske går att köpa om man vill få en "dokumentär" på sitt sätt.

Dock är han lågt respekterat numera och på botten av svenska journalisters respekt.

Är det därför han får möjlighet att sparka på ett BARNDOMSTRAUMA till?
2025-12-02, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Tur att han får utrymme både på play och vanlig sändning nu då .. för han är ju onekligen en bra journalist
Framför allt när han hånar ett BARNDOMSTRAUMA verkligen en bra journalist.
2025-12-02, 22:46
Medlem
Mycket skeptisk så här långt! Man viftar bort hela familjens missbruk med lätthet. Det är narkotiska klassade tabletter, alkohol, steroider, amfetamin mm....säg nåt preparat dom inte missbrukat? Man såg helt enkelt J som ett jävligt jobbigt barn som var ängsligt när hans mamma mfl missbrukade och inte fick vara ifred i deras missbruk. Det syns så tydligt på särskilt hans mamma att hon missbrukat grande!
2025-12-03, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlmostTheDevil66
Framför allt när han hånar ett BARNDOMSTRAUMA verkligen en bra journalist.

Därför blir jag så arg på att SVT avviker från grundpremissen, att skildra Lundells konfliktfyllda relation med lillebror Christoffer ”Chrippa” Lundström, och i stället smaskar i gång på vad som var sant och vad som var falskt i upplevelsen av en barndom.

Jag skulle också känna mig lurad, som Lundell gör nu, när Bo-Göran Bodin, prisbelönt SVT-grävare och erkänt skicklig journalist, hugger spaden i fel sandlåda i den första delen av sin tre timmar långa skildring av den uppenbart trasiga familjen Lundell/Berg.

Ljög Joakim Lundell ihop en mardrömsbarndom i biografin ”Monster”? Det är en av Sveriges mest sålda biografier, med skildringar av en uppväxt där en labil, pillerknaprande mamma utsätter en liten pojke för skräckupplevelser.

Ja, säger mamma Annika. Hon blev snabbt landets mest hatade människa, berättar hon när hon för första gången träder fram, tillsammans med två av de tre småsyskonen, varav en befinner sig i en bitter och högst offentlig fajt med storebror.

Bevis för hennes oskuld är att hon inte köpte piller på hörnet som nån knarkare, de var utskrivna av en läkare. Och att hennes yngre barn minns en mamma som pyntade fint. Och i journalerna, där det minsann framkommer att hon har ett missbruk först flera år efter att Lundell flyttat.

Jaha? Socialtjänstens förmåga att omedelbart gripa in i en familjs inre angelägenheter och notera ett eskalerande missbruk är inte direkt dess snabbaste gren. Här är ett avslöjande att bita i:

Det finns jättemånga barn där ute som kommer att bli gamla och dö innan de nånsin medger att deras mamma var hög, deras pappa full, deras kylskåp tomt men pantkassarna fulla. Och socialtjänsten kommer inte ha en aning om det.

Nä. SVT-dokumentären är en sån total backlash för den bråkdel av de utsatta barnen som faktiskt vågar göra sina röster hörda.

Jag känner med Joakim Lundell, vill ge honom en stor kram och ett tack för att mannen som gav astöntiga prankvideor och vulgärkonsumtion ett ansikte ändå vågar dela med sig om sånt som de flesta barn hellre skulle dö än berätta för nån.

Vad är det egentligen som avslöjas här?

Att en liten pojke som far mellan fosterhem och HVB-hem inte har koll på detaljer, inte säkerställt att de journaler som SVT också verkar ha fått ut inte är tillräckligt precisa för en line by line-granskning?

Kan Lundell ha skarvat, blandat ihop? Ja helt säkert. Är det viktigt att bevisa i så fall, i hans roll som ”makthavare”? ”Systematiska lögner” om en uppväxt?

Fakta i målet: en trasig pojke har en pillerknaprande, deprimerad mamma – en samstämmig berättelse, om än i olika tonarter från mor och son. Det kallas privat tragedi, inte offentlig skandal, SVT.

Fina ord ändå om BGB kan det vara så denna kommunist drivs av avundsjuka och personliga åsikter i hans fina granskningar. eller ? ryktas att det påbörjats en granskning av just denna herre och hans alster nu faktiskt vilket många har väntat på
2025-12-03, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kldkgloks
Du får nog ta ut tungan från Anjos röv så du kan läsa på.
Att säga att Bo-Göran "hänger otroligt löst" är inget annat än påhitt eller önsketänkande. Han hade inte fått sända en dokumentär på TV om så var fallet.

"han uppträder hotfullt. Vinklar det efter sin agenda" Bevisbördan ligger på den som gör påståendet. Så du får gärna länka där du tycker han gör det. Jag har sett dokumentären men kunde inte se det du påstår.

Nr1 han pratar inte med jockes pappa fosterfamilj soc BUP grannar osv
Nr2 han läser papprerna själv utan psykolog.
Nr3 han ifrågasätter inte undersöker han har redan bestämt sig.
Nr4 han ställer jocke i intrejuven för att få den reaktion han får.

Detta är ingen dokumentär detta är en ifrågasättande människa.

Du menar att soc tog ut han ur familjen för nöjes skull?
2025-12-03, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mangas123
Nr1 han pratar inte med jockes pappa fosterfamilj soc BUP grannar osv
Nr2 han läser papprerna själv utan psykolog.
Nr3 han ifrågasätter inte undersöker han har redan bestämt sig.
Nr4 han ställer jocke i intrejuven för att få den reaktion han får.

Detta är ingen dokumentär detta är en ifrågasättande människa.

Du menar att soc tog ut han ur familjen för nöjes skull?
Finns alla avsnitt ute redan?
2025-12-03, 19:28
Medlem
Svt ska ju vara transparent, bla i fråga om ekonomiska intressen och ägarförhållanden,
Jag hittar inte Bo-Görans personliga uppgifter någonstans för att se om han har några bolagsengagemang tex, någon som har information angående detta?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in