Är det verkligen sant att alla människor i hela världen har näshår inuti näsborrarna? Jag hatar näshår, jag tycker inte det är coolt. Massor av små hårstrån som växer inuti näsborrarna, yuck! Och det som stör mig mest är tanken att även de snyggaste och snyggaste och sexigaste damerna i världen också har näsborrarna fulla av hår, om alla har det. Så, t.ex. föreställ dig vackra kvinnliga kända sångare som Taylor Swift, Tate McRae, Olivia Rodrigo, Zara Larsson, ROSÉ, etc. med näsborrarna fulla av näshår... 🤢 Har de verkligen näsan full av hår? Och har alla människor i hela världen det?
Är det verkligen sant att alla människor i hela världen har näshår inuti näsborrarna? Jag hatar näshår, jag tycker inte det är coolt. Massor av små hårstrån som växer inuti näsborrarna, yuck! Och det som stör mig mest är tanken att även de snyggaste och snyggaste och sexigaste damerna i världen också har näsborrarna fulla av hår, om alla har det. Så, t.ex. föreställ dig vackra kvinnliga kända sångare som Taylor Swift, Tate McRae, Olivia Rodrigo, Zara Larsson, ROSÉ, etc. med näsborrarna fulla av näshår... 🤢 Har de verkligen näsan full av hår? Och har alla människor i hela världen det?
Ja näshår har en viktig andningsfunktion näshår blockerar större smuts och dammpartiklar när de kommer in i luftvägarna och skyddar därmed luftstrupen och lungorna!
Finns en sjukdom som heter alopecia tror jag. I sin värsta form förlorar man allt hår. Även i näsan.
Näshåren fungerar som ett filter när du andas. Har du inte det skulle du fått in massa lövbitar och annan "stor" smuts i lungorna när du andas. Det vill man ju inte. Det skulle vara stor risk för infektioner.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!